Citat:
Hur kan du komma på tanken att Trump är absurd som president, med tanke på att du bor i ett land med en statsminister som Löfvén och en utrikesminister som Margot Wallström? Samt Fridolin, Romson, Kaplan och alla andra oduglingar som styr Sverige åt helvetet. Vi borde ha en Trump som får ordning på Sverige.
Jag tror att Trump, Cruz och Rubio skulle bli utmärkta presidenter. Jag föredrar Cruz, men jag är inte lika insatt som väljarna i USA är, när det gäller detaljer. Dessa presidentkandidater har i alla fall gått i skolan, utöver gymnasiet, vilket våra politiker inte har gjort i någon större utsträckning. Efter den valrörlsen de har i USA köper ingen väljare där borta grisen i säcken så som vi gör i Sverige. De får vad de röstar på i USA. Jag röstade på moderaterna och fick skit politiker som inte vill regera.
Vad är det som gör att svensken gillar Obama och Clinton? Är det media som tutat in folk att de är bra för oss i Europa att USA är försvagat?
.
Jag tror att Trump, Cruz och Rubio skulle bli utmärkta presidenter. Jag föredrar Cruz, men jag är inte lika insatt som väljarna i USA är, när det gäller detaljer. Dessa presidentkandidater har i alla fall gått i skolan, utöver gymnasiet, vilket våra politiker inte har gjort i någon större utsträckning. Efter den valrörlsen de har i USA köper ingen väljare där borta grisen i säcken så som vi gör i Sverige. De får vad de röstar på i USA. Jag röstade på moderaterna och fick skit politiker som inte vill regera.
Vad är det som gör att svensken gillar Obama och Clinton? Är det media som tutat in folk att de är bra för oss i Europa att USA är försvagat?
.
Ogillandet mot Trump handlar om att han är svår att läsa men också på grund av att han redan är en etablerad kändis. Cruz är lika oförutsägbar och lika radikal, men vinklas inte på samma sätt. Vi gillar Clinton och övriga som skolats politiskt eftersom att de erbjuder ett visst mått av stabilitet, lugn och förutsägbarhet. I en demokrati betraktas det som viktigare än begåvning och visioner. Trump är definitivt en populist av Guds nåde. Men jag tror samtidigt att han kan sätta ihop en relativt fungerande helhet trots allt. Hans regering kommer med all säkerhet bestå av redan etablerade politiker, med ett eller annat wild card. Om och när han väl vinner (vilket han kommer att göra) så följer även en vardag.
Det absolut roligaste jag sett från Donald Trump var för övrigt när han i ett tal på ett skämtsamt vis, deklarerade att han likt Putin, kanske skulle ta och döda några journalister han ogillade.
Där snackar vi om att höja den retoriska ribban.