Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-18, 17:42
  #13
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Jag läser mycket skit på facebook nu. Förtvivlade föräldrar och rädda kvinnor och unga tjejer som råkar ut för alla nyanlända. Hade det inte synts där tror jag många händelser inte skulle rapporteras av media alls men nu känner de sig tvingade för att det ändå kommit ut.
Facebook fyller ett gott syfte, det är huvudsaken. Jag hoppas mer föräldrar (främst fäder) numera kommer möta deras döttrar efter de varit hos vänner/ute på fest. Så ska det inte behöva vara men det är där våra politiker vill ha oss och då hoppas jag dom fredar fadern som ser sin dotter bli våldtagen friad när han slår ihjäl kräken (detta oavsett vilken färg de har).
Citera
2016-01-18, 17:45
  #14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Sen får vi nog gissa på att flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också. De flesta invandringskritiker är ju inte direkt kritiska när det hjälper vad de själva tror på utan endast när det inte passar dom själva.

Kanske får lägga till att jag själv är invandrarkritisk så jag slipper ett svar att jag är blind och feministanarkist.

VEM syftar du egentligen på med formuleringen "flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också"? Menar du att svenska kvinnor ser sin chans att bli anonymt (!) omnämnda i Jönköpingsposten och därför fabulerar, att de blivit överfallna??
Citera
2016-01-18, 17:50
  #15
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
VEM syftar du egentligen på med formuleringen "flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också"? Menar du att svenska kvinnor ser sin chans att bli anonymt (!) omnämnda i Jönköpingsposten och därför fabulerar, att de blivit överfallna??
Det menade jag verkligen inte. Men jag tror att om folk ser folk dagligen eller t.om veckovis som skriver om hur de nästan blivit våldtagna så bör det väl klicka till i hjärnloben hos vissa att det kan vara folk som bara vill flyta på vågen av flyktingar och folk som är anti detta bara kommer hoppa på utan att ens bry sig om det ens hänt. Det finns flickor/pojkar/kvinnor/män som i senare år blivit antaste av sina nära och det bevisats falskt, och detta av svenskar.

Tror du Sveriges psykiskt sjuka människor mår bättre? Kommer alltid finnas osäkra folk som rider på vågorna som är. Jag har inte sett folk skriva oftare på Facebook att de blivit antastade det senaste (sedan är det ju bra att de som blivit utsatta gör det, även om jag tror en del slinker på där också för att få bekräftelse).
__________________
Senast redigerad av shittyattitude 2016-01-18 kl. 17:52.
Citera
2016-01-18, 18:26
  #16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
VEM syftar du egentligen på med formuleringen "flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också"? Menar du att svenska kvinnor ser sin chans att bli anonymt (!) omnämnda i Jönköpingsposten och därför fabulerar, att de blivit överfallna??
Det menade jag verkligen inte. Men jag tror att om folk ser folk dagligen eller t.om veckovis som skriver om hur de nästan blivit våldtagna så bör det väl klicka till i hjärnloben hos vissa att det kan vara folk som bara vill flyta på vågen av flyktingar och folk som är anti detta bara kommer hoppa på utan att ens bry sig om det ens hänt. Det finns flickor/pojkar/kvinnor/män som i senare år blivit antaste av sina nära och det bevisats falskt, och detta av svenskar.

Tror du Sveriges psykiskt sjuka människor mår bättre? Kommer alltid finnas osäkra folk som rider på vågorna som är. Jag har inte sett folk skriva oftare på Facebook att de blivit antastade det senaste (sedan är det ju bra att de som blivit utsatta gör det, även om jag tror en del slinker på där också för att få bekräftelse).

Om du *själv* "inte sett folk skriva oftare på Facebook att de blivit antastade det senaste"... varför skriver du då, att "flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också"? Vem/vilka är det, som "ser folk [som] dagligen eller t.om veckovis som skriver om hur de nästan blivit våldtagna"?

Det framstår som underligt att ha s.a.s. som default, att något enskilt överfall INTE har inträffat, när det som beskrivs i TS idag inte är någon sällsynt företeelse i Sverige.
Citera
2016-01-18, 19:02
  #17
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om du *själv* "inte sett folk skriva oftare på Facebook att de blivit antastade det senaste"... varför skriver du då, att "flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också"? Vem/vilka är det, som "ser folk [som] dagligen eller t.om veckovis som skriver om hur de nästan blivit våldtagna"?

Det framstår som underligt att ha s.a.s. som default, att något enskilt överfall INTE har inträffat, när det som beskrivs i TS idag inte är någon sällsynt företeelse i Sverige.
Jag vet hur vissa tidigare (japp, jag är en av dom, svensk som snus) blivit anklagade för våldtäkt när det i själva verket inte hänt något. Kvinnorna som blivit utsatta för invandrarvåld (eller svenskar får jag kanske tillägga) ser jag naturligtvis inte lätt på.

Vad jag säger är att vi får inte förbise att det finns en möjlighet att vissa följer på "flowet" och varit "utsatta".
__________________
Senast redigerad av shittyattitude 2016-01-18 kl. 19:05.
Citera
2016-01-20, 09:45
  #18
Medlem
Historien är helt korrekt. Bor själv i närheten av Jönköping och har viss inblick. Grabbarna som gjorde detta var inte svensktalande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback