Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-17, 21:07
  #1
Medlem
Citat:
Det är med rädsla jag delar detta idag..

Inatt blev jag överfallen av fyra män på väg från Småländska kolonin till taxikön utanför Scandic. De kom bakifrån och tog tag i mig och skulle dra ner mig på marken. Jag kände en hand under min kjol. Precis då kom det två tjejer som skrek på dom och de sprang iväg..
Allt gick så snabbt.

Jag är så tacksam för dessa tjejer, vågar inte tänka vad som kunde hänt.

Idag har jag gjort en polisanmälan.
Om ni har sett något, hör gärna av er.

Hittade detta på facebook nu. Där hade hon tur minsann.

Denna gång blev de avbrutna men inlägget får mig att fundera på hur många överfall som inte anmäls. Mörkertalet måste vara gigantiskt? Att det är skäggbarn det handlar om råder det väl inga tvivel om?

Hur ofta ser ni sådana här inlägg egentligen?
Fler och fler dyker upp utan att alla hamnar i media.
Står det med i lokalnyheterna imorgon tro eller är det inte tillräckligt intressant?
Citera
2016-01-17, 21:16
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Hittade detta på facebook nu. Där hade hon tur minsann.

Denna gång blev de avbrutna men inlägget får mig att fundera på hur många överfall som inte anmäls. Mörkertalet måste vara gigantiskt? Att det är skäggbarn det handlar om råder det väl inga tvivel om?

Hur ofta ser ni sådana här inlägg egentligen?
Fler och fler dyker upp utan att alla hamnar i media.
Står det med i lokalnyheterna imorgon tro eller är det inte tillräckligt intressant?


Det lär inte stå i lokalnyheterna. Man gör allt för att tysta ner det som kamelryttarna gör, bara för att inte väcka den svenska vreden.
Citera
2016-01-17, 21:42
  #3
Medlem
SR77s avatar
Finns det ngn källa på att detta har hänt?
Mer än en status på facebook så att säga
Citera
2016-01-17, 21:49
  #4
Medlem
shittyattitudes avatar
Varför skriver hon inte ut något signalement? Mörklägger hon?
Och även jag undrar precis som SR77 om det enda vi har att gå på är ett inlägg på Facebook?

Stämmer detta hoppas jag verkligen djuren åker fast. Såna ska inte gå fria på våra gator!

Hur ofta ser ni sådana här inlägg egentligen?
Aldrig
Fler och fler dyker upp utan att alla hamnar i media.
Kan du visa fler?
Står det med i lokalnyheterna imorgon tro eller är det inte tillräckligt intressant?
Det får vi hoppas. Om inte annat för att varna andra flickor/kvinnor.
__________________
Senast redigerad av shittyattitude 2016-01-17 kl. 21:54.
Citera
2016-01-18, 14:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det lär inte stå i lokalnyheterna. Man gör allt för att tysta ner det som kamelryttarna gör, bara för att inte väcka den svenska vreden.

Nejmen, hörde precis nyheten på radion. Så de tar upp det trots allt. Finns faktiskt med i flera lokala tidningar idag också. Men ingen mer info än vad som stod i facebookinlägget.

http://www.jnytt.se/forsokte-valdta-kvinna-i-city
Citera
2016-01-18, 14:29
  #6
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Nejmen, hörde precis nyheten på radion. Så de tar upp det trots allt. Finns faktiskt med i flera lokala tidningar idag också. Men ingen mer info än vad som stod i facebookinlägget.

http://www.jnytt.se/forsokte-valdta-kvinna-i-city
Skönt att få det verifierat så det inte var något troll på Facebook bara. Nu hoppades jag ju att det skulle vara något påhitt i och för sig. Nu går det alltså 4 män fria som är fullt kapabla till en grupp/överfallsvåldtäkt.

Kvinnan ska vara glad att de andra dök upp, vem vet vad som skulle hänt annars.
Citera
2016-01-18, 15:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude

Hur ofta ser ni sådana här inlägg egentligen?
Aldrig

Snarare så sent som fem dagar sedan.

(FB) Försök på överfallsvåldtäkt i Kalmar på tvåbarnsmamma
Citera
2016-01-18, 17:12
  #8
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Märkligt att hon blev överfallen just där då området är väldigt fullt med folk den tiden på dygnet när det är helg. Tur att hon klarade sig. Hoppas polisen kan få in värdefulla tips som leder till att gärningsmännen kan tas om hand.
Citera
2016-01-18, 17:18
  #9
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packedcrack
Snarare så sent som fem dagar sedan.

(FB) Försök på överfallsvåldtäkt i Kalmar på tvåbarnsmamma
Hade faktiskt inte sett den tråden så tackar.
Det kanske är vanligare att ge sig ut på Facebook och söka vittnen nu än tidigare, senast för någon vecka sedan såg jag endast en som eftersökte sin jacka. En fördel med Facebook och att folk får reda på saker, kan ju vara som i detta fallet, att folk (Ja, män är ett ok byte också) kanske inte går den vägen själva och att speciellt kvinnor ska akta sig för 4 män som springer runt.
Citera
2016-01-18, 17:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packedcrack
Snarare så sent som fem dagar sedan.

(FB) Försök på överfallsvåldtäkt i Kalmar på tvåbarnsmamma

Ja där är ju en.
Tänkte länka till de tre jag hade i huvudet men insåg när jag började leta källor att det finns uppåt 6-8 stycken aktuella trådar om liknande fall här under "aktuella brott och kriminalfall" så det är ju bara att läsa där.
Citera
2016-01-18, 17:37
  #11
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Ja där är ju en.
Tänkte länka till de tre jag hade i huvudet men insåg när jag började leta källor att det finns uppåt 6-8 stycken aktuella trådar om liknande fall här under "aktuella brott och kriminalfall" så det är ju bara att läsa där.
Sen får vi nog gissa på att flera ser sin chans att få sin one minute of fame med invandringen också. De flesta invandringskritiker är ju inte direkt kritiska när det hjälper vad de själva tror på utan endast när det inte passar dom själva.

Kanske får lägga till att jag själv är invandrarkritisk så jag slipper ett svar att jag är blind och feministanarkist.
Citera
2016-01-18, 17:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Hade faktiskt inte sett den tråden så tackar.
Det kanske är vanligare att ge sig ut på Facebook och söka vittnen nu än tidigare, senast för någon vecka sedan såg jag endast en som eftersökte sin jacka. En fördel med Facebook och att folk får reda på saker, kan ju vara som i detta fallet, att folk (Ja, män är ett ok byte också) kanske inte går den vägen själva och att speciellt kvinnor ska akta sig för 4 män som springer runt.

Jag läser mycket skit på facebook nu. Förtvivlade föräldrar och rädda kvinnor och unga tjejer som råkar ut för alla nyanlända. Hade det inte synts där tror jag många händelser inte skulle rapporteras av media alls men nu känner de sig tvingade för att det ändå kommit ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback