2016-01-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och vem är BS ?

Björn Sahl. Planterings-mastermind.
2016-01-18, 16:31
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man kan inte lita på nåt. Det kan vara planterat. Det kan vara en annan sak sagt till IR.
Man kan faktiskt inte veta om månens kratrar finns - det går inte att lita på nåt.
Är det så konstigt tycker du att han bakom kulisserna för en diskussion med försvarsadvokaten, men av olika anledningar inte vill vara lika öppen mot media och få publicitet om just den saken?
2016-01-18, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
BB har sagt att han har fått telefonsamtal som fått honom att tveka, och IR har uppfattat dessa samtal som hot. Ett rent missförstånd och förhastad slutsats.
En rimlig och välvillig tolkning som säkert kan äga sin riktighet.
2016-01-18, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Är det så konstigt tycker du att han bakom kulisserna för en diskussion med försvarsadvokaten, men av olika anledningar inte vill vara lika öppen mot media och få publicitet om just den saken?
En ren spekulation som hamnar bland alternativteorierna. Finns ingen substans i ditt påstående.
2016-01-18, 16:34
Medlem
Citat:

Men det är ju försvarsadvokaten som såg till att hans information fick publicitet i media!
2016-01-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är vanligt att vittnen blir hotade vid rättegångar i Sverige idag, varför skulle den här rättegången vara unik från sådant ?
Om vittnet har blivit hotat kan det ses som ett hett vittne, som kanske kan avslöja vad som låg bakom mordet på Lisa.

Nu skall jag tillämpa lite alernativ logik:
Eftersom han nu visade sig inte ha blivit hotad är han inget hett vittne. Han kan således bara bidra med ett lappri. (Om uttrycket är bekant.)
Quod Erat Demonstrandum

Alternativ logik är ju skitkul! Alla ni andra konformister borde prova!
2016-01-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Lyssnade just till BBs intervju, ytterligare en svamlade gammal gubbe som inte har något av värde att berätta.
Och för att höja dramatiken påstår IR att han blivit hotad vilket han själv förnekar.
Nu får det väl snart räcka.

Varför ljuger du?
Citat från Expressen:
"Men nu vill han inte närvara i rätten.
När Bertilsson senare pratar med tidningen SLA berättar han att situationen blivit "fruktansvärt jobbig" för hans familj och att han nu inte vill närvara i rätten.
– Jag kan sträcka mig till ett telefonförhör
."
http://www.expressen.se/gt/rattegangen-i-lisa-holm-fallet-fortsatter/
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-18 kl. 16:43.
2016-01-18, 16:38
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Och att även hans familj var hotad? Ett rent påhitt av IR?
Det är väl högst sannolikt att han utsatts för hot i ett sånt här uppmärksammat fall. Där det finns personer som redan på förhand har dömt den åtalade och uppvisar ett stort hat mot honom. Allt som då talar för att det kan finnas någon annan person eller personer inblandade väcker då starka hatkänslor. Det kan också vara någon som av olika skäl inte vill att han ska vittna. Hot mot vittnen är ju inte så ovanligt i rättegångssamanhang så det finns väl ingen anledning att sitta där och spekulera om att han ljuger utan att ha ett uns vetskap om den saken.
2016-01-18, 16:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kan jag förstås inte veta. Men jag tillåter mig tveka, jag tror det snarast handlar om [b]hur IR valt att tolka det BB sagt.
Vem som yrar mest spelar ingen roll - det höjer inte direkt trovärdigheten oavsett.
Man får väl hoppas att hon i sin profession säkerställt sig om sakfakta.

Citat:
Hovrättslagman Linda Hallstedt säger till P4 Skaraborg att det är försvarsadvokat Inger Rönnbäck som uppgett för hovrätten att det kallade vittnet känt sig hotat.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6347326

Rönnbäck i intervjun (avskrift)
IR: Ja, det senaste beskedet var att han ska var att han ska försöka göra det.
Intervjuare: Ja han måste ju göra det men annars..
IR: Ja, det handlar om hot mot familjen på grund av att han ska vittna, men jag har förklarat läget och det och senast jag, eller andra gången jag pratade med honom för några dar sen, så lät det som att han skulle försöka klara det.
Intervjuare: Mm, men han har ju vittnesplikt?
IR: Ja
Intervjuare: Han kan ju inte välja så och avstå utan han får ju komma hit?
IR: Nej, ja.
Intervjuare: Så får han ju säga det han säger.
IR: Ja
Intervjuare: Mm.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6347730
Senast redigerad av develi 2016-01-18 kl. 16:41.
2016-01-18, 16:42
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det är ju försvarsadvokaten som såg till att hans information fick publicitet i media!

Visst, men det kanske han inte räknade med att hon skulle göra. Och de kanske heller inte diskuterat media i sammanhanget.
2016-01-18, 16:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är väl högst sannolikt att han utsatts för hot i ett sånt här uppmärksammat fall. Där det finns personer som redan på förhand har dömt den åtalade och uppvisar ett stort hat mot honom. Allt som då talar för att det kan finnas någon annan person eller personer inblandade väcker då starka hatkänslor. Det kan också vara någon som av olika skäl inte vill att han ska vittna. Hot mot vittnen är ju inte så ovanligt i rättegångssamanhang så det finns väl ingen anledning att sitta där och spekulera om att han ljuger utan att ha ett uns vetskap om den saken.

Han måste som sagt inte ha blivit utsatt för ett konkret hot, det kan räcka med att hans fru eller barn har utsatts för missaktning när det blev känt att BB skulle vittna. Jag har full förståelse för att BB har ett antal hänsyn att ta, särskilt till sina anhöriga.
2016-01-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Frågan är väl varför du motsätter dig detta vittnesmål så mycket?

Har han inget att tillföra så är det väl så. Du kan knappast förutse det.

För att bevisa din tes så kan du ju skriva ditt fulla namn här i tråden så får vi se om du kan sätta dig in i hur det kan kännas att ha en hoper självutnämnda kriminalare efter dig. Kanske skulle nån få dig att känna dig lite hotad då, eller så kanske din tes håller.

Lägg av!

Känna sig hotad! Vad får advokaten allt ifrån? Och hur kommer det sig att du imponeras av idiotier?

En pensionerad polis känner sig inte hotad av att telefonen ringer. Punkt.

Hot är allvarliga saker och inget att tramsa med i en mordrättegång. Att känna sig hotad av en massa nötter, självutnämnda kriminalare är löjligt. Gubben känner sig ensam och uttråkad och får sina 15 minuter. Tråkigt för honom att denna utflykt var med Inger Rönnbäck och i syfte att få ett äckel till en lustmördare fri på tvivel.

Hans fru borde ta brödkaveln och banka vett i gubbfan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in