2016-01-15, 21:41
Medlem
igl0s avatar
När man crittar i texten blir brun som unikbrun vad innbär de? Den kan ju bli vit gul o nu brun som är nytt för denna season någon som vet?
Citera
2016-01-16, 02:39
Medlem
igl0s avatar
Och när man ändå är igång på frågorna, vart ställer man in hur skadan ska visas, först visade skadan tex 30M sen helt plötsligt har den börjat visa att i K alltså 30000K istället för i miljoner, eller 2M blir 2000K den visade i miljoner o början av kvällen men nu vette fan vad som hänt
Citera
2016-01-16, 09:34
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag plockade level 70 väldigt sent igår, men de var för att server var ju ganska busy och de var svårt hoppa mellan games, så som förut.

Nu börjar vägen först upp till 250 paragon, sen efter de hoppas man har gear för börja nöta Greater Rifts 4 party lvl 35- uppot..

hade turen igår hittade Goblin treasure som droppade 1 miljon guld på low level
Citera
2016-01-16, 23:28
Moderator
memymos avatar
Får säga att d3 vart lite roligt att börja lira igen efter långt uppehåll. Mycket som blivit bättre. Det enda jag kommer sakna är tradegames som man kunde göra i d2, då allt fanemig är account bound. Men man får väll ta det bra med det dåliga!
Citera
2016-01-17, 13:14
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Får säga att d3 vart lite roligt att börja lira igen efter långt uppehåll. Mycket som blivit bättre. Det enda jag kommer sakna är tradegames som man kunde göra i d2, då allt fanemig är account bound. Men man får väll ta det bra med det dåliga!

nja är ni i samma game kan ni droppa saker 2 timmars gräns men visst borde trading eller AH finnas tycker man..
Citera
2016-01-17, 13:41
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo

Men efter par månader med account bound så tycker jag att de faktiskt är bättre. Trades i D2 i början classic år 2000 var riktigt bra.
Men jag tycker att man såg igenom de här efter tag, då skapades en svart marknad på items, och de blev till slut helt omöjligt spela D2, med all dess items reklam som spammas sönder ens spelupplevelse.

D3 är soft spel tycker, de har sina roliga stunder och de har naturligtvis nackdelar fortfarande som kan förbättras. De jag saknar nu är mer content, mer Acter och mer variation i bygga builds..
Citera
2016-01-17, 19:42
Medlem
Egiraffs avatar
6 min kö för att joina eller starta wtf
Citera
2016-01-18, 08:52
Medlem
chiparos avatar
Finns det någon build till wizard som är bäst för grupp? DMO är väl bäst till solo men kör mest i grupp.
Citera
2016-01-18, 09:22
Medlem
Lanoos avatar
Jaha gott folk, hur summerar ni starthelgen för S5 då?

Själv valde jag att börja med DH för att testa Shadow-setet. (satan vilken dps)
Fick det mesta på plats och blev paragon +400 under söndagen.
Efter det så valde jag att dra ner på tempot då jag kände mig rätt mosig efter lunch, så hjälpte till med boost och lite smålallande. Passade även på att dra upp en Babbe och geara honom. (väldigt kul char, länge sen jag lirade babbe)

Gjorde lite HF-amus till DHn och nr10 vart ju helt ok
http://i.imgur.com/7NRdCIe.png

Allt som allt blev det väl ca 25h gameplay denna helg, vilket man väl får säga är allt för mycket tid framför datorn.
Citera
2016-01-18, 09:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Efter det så valde jag att dra ner på tempot då jag kände mig rätt mosig efter lunch, så hjälpte till med boost och lite smålallande. Passade även på att dra upp en Babbe och geara honom. (väldigt kul char, länge sen jag lirade babbe)

Allt som allt blev det väl ca 25h gameplay denna helg, vilket man väl får säga är allt för mycket tid framför datorn.

Både ros och ris från mitt håll.

Ros:
Set dungeons är skit skoj. Massa nya items, skitskoj. Att man börjar med ett helt set är väl lite sisådär men det blev en skön introduktion för en ny klass så det blir faktiskt en ros.

Ris:
Samma som tidigare säsonger. Levla 1-70 är bara ett dött race utan syfte annat än bli level 70. Och det är lite löjligt med paragons att man får en level varje minut, känns inte så speciellt. Jag tycker man skulle göra något i stil med att man måste köra genom story mode, eller att rift unlockas på typ 30, GR på 70 och bounties på 10. Jag vet inte, någon sorts progress i content i alla fall. Super-XP-bonus första gången man dödar bossarna (även uberbossarna) i storymode skulle kunna vara en morot.
Citera
2016-01-18, 09:46
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Både ros och ris från mitt håll.

Ros:
Set dungeons är skit skoj. Massa nya items, skitskoj. Att man börjar med ett helt set är väl lite sisådär men det blev en skön introduktion för en ny klass så det blir faktiskt en ros.

Ris:
Samma som tidigare säsonger. Levla 1-70 är bara ett dött race utan syfte annat än bli level 70. Och det är lite löjligt med paragons att man får en level varje minut, känns inte så speciellt. Jag tycker man skulle göra något i stil med att man måste köra genom story mode, eller att rift unlockas på typ 30, GR på 70 och bounties på 10. Jag vet inte, någon sorts progress i content i alla fall. Super-XP-bonus första gången man dödar bossarna (även uberbossarna) i storymode skulle kunna vara en morot.

Ja jag är beredd att hålla med dig.
Tycker det dessutom har blivit för enkelt att komma igång.
Dingar 70 på några timmar, hämtar ut alla tre bags och boom, man har hela setet 10min efter man dingat. Efter det är det farm av ringar, vapen och sen kan du köra T10.
Känns som om den progressionen går allt för fort nu. Min DH är i det stora hela "klar" och klarar utan problem +60 grifter. Självklart finns det småpill som ska fixas och en del gear saknar ancient roll.
Men jag kan tycka att man inte borde kunna lira T10 redan första kvällen/natten!
Citera
2016-01-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Da fuck på amun bolanigg!=)

Summering... tja du vet la själv bossen är ju bossen.. para 600+ ancient gear... king etc (och allt för mkt speltid).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in