2016-01-18, 00:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Stäm du ner tonen innan du anklagar andra för att vara dra ologiska slutsatser. Läs mitt inlägg ovan. Den logiska halten i dina egna är synnerligen låg. Lindrigt uttryckt.
Dessutom har du ju fel - hon bor inte i trakten. Utgå heller inte ifrån att en lindrigt begåvad person driven av mörka drifter tänker så långt som du gör. Det allmänna intrycket man får av NB är en ganska fantasilös och fyrkantig person. Och övriga fakta (se mitt andra svar) talar fortfarande med styrka för att det var NB hon såg.
#Annvonplaten påstod inte att Adriana bor i trakten. Lär dig läsa.
2016-01-18, 00:17
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lär dig citera rätt, jag vill inte stå som upphov till dina korkade meningar framöver.
Du är inte riktigt med på planhalvan ser jag... oj, oj oj.. det börjar bli pinsamt snarare.

Händelsen är med i rättsfallet för att han försöker lura Adriana. Hon har pekat ut honom och hon känner igen honom som AJs arbetare - vilket står redan i FUP 8/6:

Han står väl för fan inte där och vill verkligen veta vägen till Medelplana.

Adriana bor i Stockholm och brukar inte jogga runt i Blomberg och NB passerar den platsen exakt tid.
Om jag ställer om frågan till dig då. Om du bor på Kinnekulle och har bott på denna lilla ort i tre år och du har tanken att lura en kvinna på orten in i din bil, en kvinna som du med garanti kan utgå ifrån att hon också bor på Kinnekulle eftersom hon är ute och joggar där. På denna lilla ort där du har rört dig under tre år där alla känner alla och möter varandra i affären osv. Om du ser henne komma och jogga ställer du då en fråga till henne var en ort ligger som alla, absolut alla vet var den ligger? Hur stor sannolikhet är det på det? Och är det inte märkligt att denna händelse äger rum i strax i tid där sedan LIsa Holm blir bortförd. Och inte på tre år när NB har befunnits sig på Kinnekulle har någon annan kvinna råkat ut för samma sak, blivit antastad osv. för det hade med garanti framkommit i utredningen.
2016-01-18, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror du fick med alla utgångspunkter där va? Jag tog upp några ord och byggde vidare för debattens gång tål en analys.
Grundläggande
#genomkorrupt, kriminell svensk rättsstat
# komplott
# de ondskefulla konspiratörerna
# rättsväsendet har konspirerat

Arbetsmetoder
# Statistik används vinklat så det passar syftet
# Lösrycker text ur sitt sammanhang
# Läser sakfakta fel och drar en helt galen slutsats
# insinuerar rasism
# Faktaresistens

Det stackars utvalda offret
# En balt med sämre social status
# Landstillhörighet överbetonas i lidande termer (påminner om nationalromantik nästintill)
# Han är gift, trevlig, duktig arbetare och sådana mördar inte

Domen i TR var inget att bry sig om och det som berättas om våld och annat är det inte så noga med. Mordet och sexualsadism är så ovanligt att det kan man säga att det inte hänt.

#Tilläggas skall den upprepade tortyren i förhören, otidsenlig psykisk tortyr på allehanda vis.
T.ex att man berättar för den misstänkte om alla bevis som finns mot honom, det är inte snällt.
Eller, den hemska psykiska tortyren när man visar bilder av offrets döda kropp, det är väl ändå onödigt taskigt?
2016-01-18, 00:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Om jag ställer om frågan till dig då. Om du bor på Kinnekulle och har bott på denna lilla ort i tre år och du har tanken att lura en kvinna på orten in i din bil, en kvinna som du med garanti kan utgå ifrån att hon också bor på Kinnekulle eftersom hon är ute och joggar där. På denna lilla ort där du har rört dig under tre år där alla känner alla och möter varandra i affären osv. Om du ser henne komma och jogga ställer du då en fråga till henne var en ort ligger som alla, absolut alla vet var den ligger? Hur stor sannolikhet är det på det? Och är det inte märkligt att denna händelse äger rum i strax i tid där sedan LIsa Holm blir bortförd. Och inte på tre år när NB har befunnits sig på Kinnekulle har någon annan kvinna råkat ut för samma sak, blivit antastad osv. för det hade med garanti framkommit i utredningen.

Han visste att hon inte bodde där, han kände igen henne.
2016-01-18, 00:24
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
#Tilläggas skall den upprepade tortyren i förhören, otidsenlig psykisk tortyr på allehanda vis.
T.ex att man berättar för den misstänkte om alla bevis som finns mot honom, det är inte snällt.
Eller, den hemska psykiska tortyren när man visar bilder av offrets döda kropp, det är väl ändå onödigt taskigt?

Ni glömmer att han inte "ser ut" som en psykopat samt att han verkar empatisk.
2016-01-18, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vi känner ju numera till Xenias hypotes (i alternativtråden), så det måste ju vara den förklaringen som NB skulle överraska rätten med. Jag tror att många i rummet skulle uppfatta tilltaget som ett ytterligare mord, ett karaktärsmord. Inte för ett ögonblick vill jag tro att en svensk hovrätt går på en sådan rövarhistoria. Som sagt tror....(hoppas).
Ta bort "tror" och "hoppas". Det är så långsökt att det till och med toppar listan över där grisar sas ha ätit på henne som ligger på plats 1. Skulle IR ha fått detta till sig så hoppas jag till och med för hennes heder att hon håller käften. Så illa vill jag henne inte även om jag inte har nåt till övers för den damen.
Efter att ha nekat i sju månader att ens ha sett henne och komma med nåt så horribelt som det inte finns minsta belägg för?
Tack men nej tack.
Senast redigerad av develi 2016-01-18 kl. 00:33.
2016-01-18, 00:36
Medlem
Ett jävla kacklande om Adriana och hårklyverier. Som det skulle avgöra allt.

En vecka av förhandlingar har nu gått. Inget nytt under solen. Om inte Rönnbäck kommer med en bomb nu så lär HR fastställa Tingsrättens livstidsdom.

Frågor på det?
2016-01-18, 00:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför tror och hoppas du inte på det? NB:s brott anses avtjänat med den tid han har suttit i häktet, och han är en fri man när hovrättsdomen meddelas. En enkel lösning för alla.
Nej, varför skulle man inte hoppas på det?
En enkel lösning för Lisas anhöriga inte minst. Den köper man direkt förstås. NB berättar att han
råkat hitta en självmördare, deras dotter, och sen inte kunnat motstå lusten att tejpa och gosa l
lite med liket.

Den berättelsen ter sig ju så trovärdig och går inte att motbevisa och vips har hovrätten
avkunnat en frikännande dom.

Ja, du tror väl på det själv antagligen. Din stackare.

Kul att bortförklara mördares skuld eller hur?
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-18 kl. 00:42.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är en enkel lösning såtillvida att ingen behöver avtjäna livstid i fängelse. Vem som dödade Lisa har jag skrivit i alternativtråden.

Jag känner att jag är sugen på din alternativa hypotes, vill du länka?
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten

Inte på 3 år, nej. Någon gång måste bli den första. Och nästa dag hade han utsett L*sa.

Nu var inte A*riana från orten och det där med att "alla känner alla" är ju ett uttryck; i realiteten känner inte alla igen varandra.

NB hade en plan och det var att få henne till bilen för att hon skulle visa ut Medelplana på hans karta. Och märk väl; det var inte misstänksamheten mot frågeställningen som sådan som fick henne att avstå en promenad till hans bil, det hade att göra med en obehagskänsla som hade med hans person att göra.
2016-01-18, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, det borde nästan få en egen rubricering.. versus det som verkligen indikerar en kuvad kvinna via den som anser sig vara "huvudet i familjen". Trakasserar, klappar till henne på ben, axlar lika hårt som mot en man, försökt ge sig på henne riktigt ordentligt? Håller på halva nätterna att psyka henne så hon gråter?
Här finns det tortyr att tala om förutom det mest vidriga extrema tortyren:
Mordet på Lisa.

Men det har en tendens att inte vara så noga - fokus är att rädda en balt.
2016-01-18, 00:42
Medlem
Annvonplatens avatar
Det finns en sak som jag tycker man har missat i den här utredningen. Inte långt från caféet på kinnekulle ligger det ett naturistbad som heter Truve. Det är känt över hela Sverige. Hit dras alla sexdårar från alla delar av Sverige och även Europa för att ha sex. Naturist badet är uppdelat i två sektioner en för hederllga gamla naturister och den andra delen är bara sex. Stora labyrinter av vassruggar där folk möts och har sex i alla dess former. Alla sexgalningar från Sverige och Europa dras till denna plats. Kolla på kartan får ni se. Ligger till höger om Lidköping Truve /Filsbäck. Fortsätter man vägen österut förbi Truve väg 44 och mot Stockholm svänger man vänster så är man på turisstråket på Kinnekulle och åker förbi cafeét. Min teori att det kan varit någon som dragits till denna plats som sedan fortsatt upp mot Kinnekulle som kan vara förövaren. Och det är denne person som har en turistkarta och försöker lura in Adriana i bilen med att fråga efter vägen till Medelplana.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=truve+bodycontact
Dra upp kartan så ser ni.

https://www.google.se/maps/@58.4936257,13.2545742,11z
Senast redigerad av Annvonplaten 2016-01-18 kl. 00:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in