2016-01-17, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om man börjar analysera Neros sexualitet så är det inte normalt. Värre är det när detta avvikande beteende normaliseras av advokaten och trollen, för vi vet ju alla att så här är det inte i verkliga livet!

Ingen normal kvinna vill ha sex med en pervers lortgris, som behöver hjälp att få till det. Ingen vill ha med äckel som Nero att göra. Potensproblem och dålig hygien är inget att komma med, och det måste ha varit en besvikelse för Irina när hon började inse vem hon gift sig med. Jag får rysningar när jag ser bilder på Neros olika utseenden. Det är synd om Irina, för hon har verkligen gått på en mina. Jag blir faktiskt upprörd av att hon inte lämnas ifred.

Är inte han urtypen för att leva dubbelliv - då vet jag inte vad..
Dubbelliv och grundlurat alla likt perversa kapten Klänning eller andra med den förmågan. Hagamannen är ett annat typexempel. Han är dock i klass med Ledzion som sitter på rättpsyk=sadism och mord.
2016-01-17, 19:16
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Nu påstår jag inte att någon plantering har förekommit i just detta fall. Därtill finns inga bevis. Men att kategoriskt avfärda att detta som trams och att det inte kan förekomma inom vårt lands gränser, därför att vi har ett genomärligt rättsväsende, det är att blunda för sanningen. Ta fallet Quick och dom tre fallen nedan.

Sen behöver det inte vara planterade bevis. Det kan ju vara olyckliga omständigheter och misstag som kan begåtts.

http://www.dagensjuridik.se/2013/03/polis-atalas-plantering-av-fejkade-uppgifter-i-mordutredning

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/314966?programid=3381

https://samtiden.nu/10670/para%C2%A7raf-svensk-polis-planterade-nio-kilo-kokain-pa-bat-for-att-ta-over-ett-franskt-rattegangsf all/
2016-01-17, 19:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Trots tiotusentals inlägg från så kallade alternativteoretiker har i varje fall jag sett något seriöst alternativ som GM i stället för NB. Kanske har jag missat det men vem/vilka skulle alternativen som GM i stället för NB vara?

Och det är just avsaknaden av ett seriöst och trovärdigt alternativ som gör att NB kommer att bli dömd till livstid. Utan ett rimligt alternativt händelseförlopp finns det helt enkelt inget rimligt tvivel.

Att man sida efter sida sitter och ältar enskilda detaljer är helt meningslöst eftersom man inte får ihop detaljerna till en helhet.
2016-01-17, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tror till skillnad från den andra personen du svarade att de inte varit utsatta för tortyr. Däremot har väl det kommit fram att MGM slog sin fru (ev misshandel?). Ska inte åklagaren utreda sånt? Så om de vill gnälla kanske de istället skulle gnälla på att åklagaren eller polisen om att de ej tagit tag i "misshandeldelen" Men polisen kanske har tagit upp det och att det blev nedlagt eller nåt..
En mycket bra reflektion men det mesta blir både svårutrett samt att IB säger att han försökt dänga på henne men att hon hotade att lämna honom (likt exfrun antar jag..) och sen går hon i försvar. Infon är via hans broder och det blir nog sekundärt i en mordutredning om hon inte anmäler..

MEN... att älta tortyr och inte vicka på öronen ens över det fasansfulla som berättas om dels Irina och dels hans exfru - är för mig helt obegripligt.
Man kan absolut fundera på varför han inte träffar sitt barn sen flera år tillbaka.
Den friskaste frågan är: Vad har han gjort iom att brodern berättar om misshandel?

Irina:
Citat:
Om han gjort något dåligt är jag rädd om mig och min son
Är du rädd för din o din sons säkerhet
Ja och jag vet inte, eftersom jag vet inte vad som hänt, jag svär att jag vet ingenting
Vi förstår, innan den här söndagen har du varit rädd för Nerijus
Nej han kunde avreagera sig då o då
Har han aldrig slagit dig
Han försökte en gång men jag sa att han kommer aldrig se mig om det upprepas
Brukar han bestämma hemma
Ja han säger att mannen är huvudperson i familjen
Brodern om hur han behandlar Irina:
Citat:
och då så att säga om han super till lite mer allvarligt du vet då hans hustru
säger att du vet då börjar han trakassera henne .
Citat:
hustrun säger på morgonen det du har det rätt så bra så att säga då blir det
inget du vet men han, han håller på och trakassera mig halva natten.
På vilket sätt trakasserar han?
Han har alltid börjat så att säga, du är såna här och såna här då svarar hon varför, varför gifte
du dig med mig?. Och det är många gånger jag har sett henne gråtandes
Citat:
han tar och puttar med axel när han sitter bredvid eller med armbåge men då var det när han är full. Och då så att säga då skiljer ju han inte på slag då slår han på, på en riktig karl .

Ja du vet till exempel om Irina har sagt det vad han inte gillar då klipper han till så här på
knät så att säga men där.
Citat:
Är Irina rädd för honom?
Det vet jag inte. Hon har sagt några gånger att han trakasserar henne när han är full.
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 19:36.
2016-01-17, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Moretex och andra här får väl tycka vad vi vill utan något krav på belägg? Detta är inte den kvalificerade rätten, det är fb.
.. och du fattade inte ens det felaktiga? Livstid är en påföljd som sätts utifrån offrets lidande och det är vad jag svarade på. Sen kan ni gnällspikar komma med nåt rimligt förlopp snarare än att gapa om korruption hela tiden.

Rätten utgår från rimlighet samt en trovärdig gärningsbeskrivning med bevisning som stöder.

Det borde ni också göra.
2016-01-17, 19:27
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Develi vet inte skillnaden på fysisk och mental tortyr. Det som är värst för tortyroffer är när anhöriga utsätts eller hotas. Det vet alla som kan något om MR.

Utan tvivel var det hemskt för NB:s dotter att se NB tortera hennes mamma fysiskt och mentalt. Detta har AB sagt i förhör och jag tror givetvis allt han säger såsom du tror allt IB säger. Det är värst när anhöriga utsätts.
2016-01-17, 19:32
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Vem är LB?
Det är en felskrivning, NB ska det vara.
2016-01-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Telia kan inte med säkerhet uppge NÄR telefonen stängdes av.

Gm får panik, spåren måste undanröjas. Kroppen viras in i plast, lastas i en bil, mobiltelefonen krossas för att förhindra spårning, tanken dyker upp att kroppen ska läggas under rishögen vid Martorps gård.
De flesta fynd som gjordes längs vägen till Martorps gård, bl.a. diverse mobiltelefondelar, låg på samma sida om vägen, vid vägkanten eller en bit ut på åker.

Sista telefonkontakten med LH var kl 18:26 på söndagen (7 juni 2015), med pappan.

LHs mobiltelefon stängdes av ”sannolikt” någon gång mellan kl. 18:40 och 19:59, enligt
nätoperatören Telia
. Och telefonen hade ”inte stängts av på ‘normalt’ sätt” (fup sid 30-31).
Hur telefonen stängdes av har operatören ingen uppgift om. Troligen skedde den onormala avstängningen då telefonen förstördes*.
Vilket kan ha inträffat en stund efter att LH utsatts för våld/bragts om livet.

18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen

Vet inte riktigt vad denna telefondialog gäller, men att Lisas mobil var död 18.59 är lite i senaste laget. Den ripplade någon gång mellan 18.35 -18.45 vilket borde vara den rätta tidsangivelsen då hennes mobil mördades.
2016-01-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
ja men du visar ju på följande att han är skyldig:

"Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått".

Du hänvisar ju till domen och argumenterar ju av den anledningen att han skyldig. Alla som blivit oskyldigt dömda har väl domstolen framfört att det är ställt utom varje rimlig tvivel att personen ifråga är skyldig.

Kan du bevisa utom varje rimlig tvivel att polisen inte har planterat bevis för att de har blivit övertygade att han är den skyldige? Det kan jag säga med en gång. Det kan du inte och inte jag heller. Men i skillnad från dig så ser jag en rad märkliga omständigheter som tyder på att så kan vara fallet. Och stänger man dörren där när så mycket sammantaget pekar åt det hållet är man lite naiv. Och har en övertro på svenska rättssamhället.
Det är därför om man bortser från blodspår på jacka och byxor att det är viktigt att gå igenom detaljer, tidschema mm i utredningen för att kunna klarlägga om det står rätt till eller inte med denna utredning. Får man inte det att stämma kan han faktiskt vara oskyldig av ovan framförda skäl.Men varje gång någon för detaljer på tal, så skriker många. Ja men det är så klart att han är skyldig för det visar hans blod på Lisas jacka och byxor och se till helheten därför är alla andra detaljer ointressanta. Utan blodspåren på Lisas jacka och byxor så skulle han aldrig kunna bli fälld i en domstol. Tror du polisen fattade det? Det kan mycket väl vara så att han är skyldig, och de misstankarna fattade polisen tidigt, men jag vill leva i ett rättssamhälle inte i en polisstat som för sin egen rättsagenda. Det är det saken handlar om och därför är alla detaljer i utredningen viktig att diskutera och inte bara avfärda dem ungefär med inställningen. Alla jävla alternativteoretiker är idioter. Det ser man väl vem som är skyldig.

Tänk att jag tycker precis tvärtom. Även utan DNA på lisas kläder och på snöret så sitter han ändå.
1. Runkrummet. Han har tydligen inte runkat i slaktrummet. Vad är så speciellt med runkrummet? Svaret är så klart utsikten. Omständigheterna är inget plus för NB.
2. Skithögen. Adrenalinpåslag i samband med gärningen är väl den tolkning först anmäler sig.
3. Bilkörning till och från Martorp ligger honom enormt i fatet.
4. Maskletningen med därtill hörande goda råd till Missing People hur de bäst bör använda den kritiska resursen tid.
5. Tvätt av byxor under mystiska omständigheter.
6. Utan DNA-teknik så hade man istället kollat blodgrupp på blodfläckarna.

Andra får gärna hjälpa till att hitta icke-DNA-bevis som skulle hålla i en "old school"-rättegång. Med det jag listat ovan skulle han förmodligen dömas skyldig i en rättegång på 70-80-talet. Vad tror ni andra?
2016-01-17, 19:40
Bannlyst
Citat:
Jag vänder mig mot uttrycket alternativteoretiker. Att LB har mördat henne är också ett alternativ. Ett alternativ som domstolen har fastnat för, men är överklagat. Hur kan det vara en oväsentlig detalj om du har en bil som vars bagageutrymme du kan se rätt in i. Han skulle alltså sitta där och röka och ha detta lik i bilen. Och inte ett enda mm av spår efter henne i den bilen efter teknikers genomgång. Hur kan det vara en oväsentlig detalj?
Att NB har mördat Lisa är ett "alternativ"?? Har du missat att han är dömd för brottet? Så resonerar enbart en alternativteoretiker/rättshaverist av rang. Helt otroligt! Hade det räckt för din del om NB erkänt brottet, eller hade ni alternativteoretiker/rättshaverister då hävdat att han tvingats eller torterats till att erkänna?
2016-01-17, 19:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag vänder mig mot uttrycket alternativteoretiker. Att LB har mördat henne är också ett alternativ. Ett alternativ som domstolen har fastnat för, men är överklagat. Hur kan det vara en oväsentlig detalj om du har en bil som vars bagageutrymme du kan se rätt in i. Han skulle alltså sitta där och röka och ha detta lik i bilen. Och inte ett enda mm av spår efter henne i den bilen efter teknikers genomgång. Hur kan det vara en oväsentlig detalj?

Nej, det är inget alternativ det är vad som gäller i verkligheten. Något annat finns liksom inte för då hade fallet inte varit i HR just nu. Oavsett vad hans försvar yrar om, så fälls han ju igen. Den som inte begriper bevisdelen i fallet gör ett stort misstag. Visst är det roligare och mer spännande att prata om diverse godsägare och mörka män som dyker upp från ingenstans. Eller en svart SUV som stod vid caféet den där kvällen. Men det har liksom ingen som helst påverkan på den här tunga bevisningen.
Kan inte du förklara varför han bad sin fru och bror om alibi?
2016-01-17, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Vet inte riktigt vad denna telefondialog gäller, men att Lisas mobil var död 18.59 är lite i senaste laget. Den ripplade någon gång mellan 18.35 -18.45 vilket borde vara den rätta tidsangivelsen då hennes mobil mördades.

Lisa blir överfallen och mördad troligen inne i ladan c:a
18.27 - 18.34 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.
18.34 Blir Lisa indragen in i ladan med snara om halsen och blir indragen/buren in mot slaktrummet.
Lisa tappar ännu ett örhänge vid vattenslang in till slaktrummet. Se foto FUP:
Lisa är då redan medvetslös eller död när NB hänger upp henne.
Han påbörjar sin ritual.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.

Telia kan inte med säkerhet uppge NÄR telefonen stängdes av.

Gm får panik, spåren måste undanröjas. Kroppen viras in i plast, lastas i en bil, mobiltelefonen krossas för att förhindra spårning, tanken dyker upp att kroppen ska läggas under rishögen vid Martorps gård.
De flesta fynd som gjordes längs vägen till Martorps gård, bl.a. diverse mobiltelefondelar, låg på samma sida om vägen, vid vägkanten eller en bit ut på åker.

Sista telefonkontakten med LH var kl 18:26 på söndagen (7 juni 2015), med pappan.

LHs mobiltelefon stängdes av ”sannolikt” någon gång mellan kl. 18:40 och 19:59, enligt
nätoperatören Telia
. Och telefonen hade ”inte stängts av på ‘normalt’ sätt” (fup sid 30-31).
Hur telefonen stängdes av har operatören ingen uppgift om. Troligen skedde den onormala avstängningen då telefonen förstördes*.
Vilket kan ha inträffat en stund efter att LH utsatts för våld/bragts om livet.
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
Senast redigerad av HYDRA2016 2016-01-17 kl. 20:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in