2016-01-17, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Jag vänder mig mot uttrycket alternativteoretiker. Att LB har mördat henne är också ett alternativ. Ett alternativ som domstolen har fastnat för, men är överklagat. Hur kan det vara en oväsentlig detalj om du har en bil som vars bagageutrymme du kan se rätt in i. Han skulle alltså sitta där och röka och ha detta lik i bilen. Och inte ett enda mm av spår efter henne i den bilen efter teknikers genomgång. Hur kan det vara en oväsentlig detalj?
Vem är LB?
2016-01-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
På tisdag ska militären Björn Sahl vittna igen.
Det fanns alltså anledning att studera vad han har sagt i förhör resp i TR eftersom han och militär-kollegan David var på fredagen den angivna anledningen till att NB fördes bort i handbojor och fick den bilden som de sedan dess har använt.

Han beskriver förhör IB som "plufsig" och deras katt som "ilsken" så att han fick "springa och hämta hundföraren".
Vad betyder detta? Hämta hundföraren?

Han säger också att på bilen han såg var det en "annan ordning på siffror och bokstäver". Det var det ju inte på NB:s bil. Det verkar som Björn Sahl har en del förutfattade meningar.

I tingsrättsförhören säger BS att han tittar in i boden och sedan hittar ett kadaver.

sträckte mig in tittade in, fikarum, omklädning, går därifrån, går runt till jordhögen, hittar ett halvt nedgrävt kadaver,
Där någonstans känner jag att det nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här.

Varför tycker Björn Sahl efter att han tittat in i boden och hittat ett kadaver att det skulle något misstänkt i sig? Varför får han frågor om detta?

Strax därefter råkar han visst hitta busskorten. Men i första förhöret anger han inte att det är han som hittat det. Han säger det hittas ett busskort. (sid 426) Är det felskrivning i fupen eller varför säger han inte som det är?

Det är en direkt uppspelning av TR förhör.
2016-01-17, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och GJ antas åka "därifrån" strax efter att ha anlänt till AJ. Det viktiga i saken är ju att NB kan ha sett GJ runt kl. 19 - vilket intygas av IB.
Hon intygar inte ett dugg att det är klockan 19. Det är ett antagande från dig och alternativteoretikerna.
Nu i HovR påstår hon att hon ser honom komma dit också - ännu en kryddad variant med andra ord.
2016-01-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Lägg då fram bevis och fakta på vad Du påstår.
Det kan du inte....????

Men har du ännu inte läst Tealisoneras utredning på sid 30?
Du kanske inte har läst fupen alls?

Detta är avhandlat för länge sedan i tråden.
2016-01-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu skrev jag dock att en person med erfarenhet av tortyroffer ansåg det inte relevant det du skrev med hänvisning till konventionen. Minns du det inlägget?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Så om jag råkat ut för en olycka och blivit av med ett ben, så är det ett hån av mig att säga att jag råkat ut för en olycka... Mot dom som blivit av med BÅDA benen och armarna i en olycka...?
2016-01-17, 18:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det måste vara skönt att bara kunna hänvisa till professorn utan att behöva tänka själv, att inte behöva formulera sig, skriva och slösa tid. Det svaret i länken var grinigt förmodligen pga av mitt påstående att trångsynta forskare kommer att ha svårt att få Nobelpriset. Vi pratar olika språk och förstår inte varandra. Sist jag kollade var H inte professor i rättsvetenskap eller liknande. Att han är mycket kunnig inom sitt område är mycket möjligt men jag har inte funnit något viktigt som han publicerat eller ens vilken högskola han nu är anställd vid. Inga utmärkelser mer än SR-priset "Årets Medieorm 2011" vad jag kan se.
Professor H var anställd som professor i molekylärbiologi vid Södertörns Högskola när han 5 mars 2009 sades upp med en uppsägningstid om 12 månader. Vad han har gjort sedan dess får han redogöra för själv. Proferssorstiteln har han behållit tack vare Strömstads Akademi, så hans kunskaper kan mycket väl vara inaktuella idag.
http://www.sulf.se/Universitetslararen/Arkiv/2010/Nummer-1011-10/Tidningens-innehall/Forskare-med-externa-medel-har-ingen-anstallningstrygghet/
http://www.stromstadakademi.se/sa-ledamoter.htm
2016-01-17, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Så om jag råkat ut för en olycka och blivit av med ett ben, så är det ett hån av mig att säga att jag råkat ut för en olycka... Mot dom som blivit av med BÅDA benen och armarna i en olycka...?
Det var det sämsta jag skådat som argument för att förhören med IB och NB är tortyr.
2016-01-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001

Develi vet inte skillnaden på fysisk och mental tortyr. Det som är värst för tortyroffer är när anhöriga utsätts eller hotas. Det vet alla som kan något om MR.
2016-01-17, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Develi vet inte skillnaden på fysisk och mental tortyr. Det som är värst för tortyroffer är när anhöriga utsätts eller hotas. Det vet alla som kan något om MR.
Är det nån som inte framställt sig som expert på att granska förhör så är det du, förvanskat och ryckt ur sammanhang. Bah..
Överlåt HovR göra bedömningen - de klarar det nog bättre ska du se.

Problemet är att AB verkar inte torterad enligt IR av samma förhörsledare - har du nån idé kring detta?
2016-01-17, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Jag har inga problem.
Bara delger ett Citat.
Jo, du verkar ju vilja antyda något både i tidigare inlägg samt det nedanstående. Är t.o.m tre stycken frågetecken efter "varför".
Citat:
....Sedan är det ingen egentligen som med säkerhet vet vad LH sysslade med på sin fritid i övrigt.
Och vilka hon träffade och umgicks med.
Det är märkligt att Pappan tyckte inte om när LH klädde sig utmanande.
LH fick heller inte delta på Facebook.
Varför???

Så, jag frågar igen, vad är ditt problem? Vad är det du vill antyda? Försöker du skuldbelägga offret? Försöker du skuldbelägga offrets familj?
Jag förstår inte syftet med dina inlägg om det här?
2016-01-17, 18:40
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Så här sa Lisas Pappa till Polisen.

Stefan tillfrågades om Lisa kunde ha haft kontakt med någon eller några personer som
inte Stefan och Helena kände till?
Han sa att det var svårt att säga men Lisa använde inte sin facebook så mycket utan hade
hållit sig till instagram. Han visste inte mycket av vad hon gjorde på internet. Han hade inte
varit inne och snokat i Lisas dator. Han hade inte känt att han behövt det utan han hade kvar
sitt förtroende för henne.
Det hade varit väldigt lugnt under den tiden hon var ihop med Måns. Lisa hade gjort slut med
honom för ca 3 månader sedan. Det hade sedan varit lite upp och ner med tjejkamraterna.
Stefan tyckte att Måns var en bra kille. Måns hade blivit ledsen då Lisa gjorde slut och hade
försökt att få henne tillbaka. Stefan hade inte hört talas om att Lisa hade någon annan kille.
Stefan visste att hon tagit bilder på sig själv och lagt ut på nätet vilket han inte gillade. Han
hade talat om det för Lisa. Han hade också sagt att han inte tyckte om att hon klädde sig
utmanande.

Han sa att han inte trodde att Lisa höll på med alkohol och liknande. Han hade sagt till Lisa
att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa
redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester och de andra då hade druckit alkohol.
Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte
alltid och hämtade henne om det behövdes. Om hon var på fest o d så var Stefan nykter så
han kunde hämta henne.
Efter förhöret visade Stefan hur mopeden stod då han hittade den och vart han flyttade den.

Vad vill du få fram med detta ? Kan du förklara syftet med allt skrivande om SH !
I dag har dina inlägg varit märkliga .
2016-01-17, 18:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Att sen NB påstår ha sett dem kl 19 stämmer inte heller - så att bygga nya teser utifrån ett försök till alibi från mördaren själv och en fru som sen justerar till hans fördel:
Det ser jag som vanskligt.
Det är fullt möjligt att NB sett GJ anlända till AJ eftersom det antas att NB under sina förehavanden vid ladan sett GJ:s bil, GJ fördröjts av sitt samtal med HJ samt att NB fått full fart mot bostaden. IB behöver inte ha sett GJ anlända men väl när han efter c:a fem minuter begav sig i väg igen (hon hade hört NB komma och gått ut för att röka); denna gång mot Gum.
Citat:
Det är en konstruktion och en ny variant tycks komma nu i HovR via IB:
Att hon ser GJ anlända från caféhållet.
Det där behöver förtydligas; hon kanske hann se honom anlända också..?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in