2016-01-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det gör alla alternativteoretiker. Men nåt ska de ju kallas för, och alternativteoretiker är mer neutralt än många andra tänkbara benämningar. Du är välkommen att hitta på nåt bättre.
Trots tiotusentals inlägg från så kallade alternativteoretiker har i varje fall jag sett något seriöst alternativ som GM i stället för NB. Kanske har jag missat det men vem/vilka skulle alternativen som GM i stället för NB vara?
2016-01-17, 16:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
NB sitter på trappen ensam framför bostaden för en rök när Gustav och dottern kommer från Årnäs och kör in till herrgården och då är klockan ca 19.00.
NB sitter kvar på trappen och Irina kommer ut för en rök och sätter sig bredvid NB och båda ser att Gustav och dottern lämnar herrgården och åker till Gum.
NB bedömer tiden som de stannar i herrgården Gustav och dottern till max 5 minuter.
Detta är INTE ett svar - du har nu enbart citerat in mitt inlägg och rapar samma skit som en papegoja för tredje gången. Skärp dig och debattera istället för kopiera.
2016-01-17, 16:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
När NB sitter på trappen och röker kommer Gustav och dottern från Årnäs och då är klockan ca 19.00, NB sitter på trappen och Irina kommer nu ut också på trappen för att ta en rök, och båda två Irina och NB ser när Gustav och dottern lämnar herrgården för att åka till Gum.
Det kan de ha gjort - under förutsättning att GJ (vilket han inte utesluter) strax därpå åkt till Gum för att byta kläder.
Citat:
NB bedömer att de stannade max 5 minuter i herrgården, som verkar sannolikt därför han kunde inte sitta och röka en mycket lång tid där på trappen.
Nej, han hade ju också färden till Martorp att tänka på - och Skype-samtalet med sin mor. - Om man inkluderar färdvägen bostaden t.o.r. (2 x 3 min) och att han kom hem två minuter innan samtalet med sin mor 19:35:04 (och utesluter möjligheten att IB inlett detta samtal eftersom hon tidigare samma dag; 12:35:01, fått ett meddelande från NB:s mor) samt antar att GJ åkt i väg för att byta kläder 19:07:00, har NB:s aktiviteter i Martorp varat i 20 min - vilket är realistiskt med tanke på vad han bevisligen har gjort (lasta ur, knyckla in, kasta i väg föremål på intilliggande rishög) och vad han hade kvar att göra.
Citat:
Gustav skulle åka hem för att byta kläder från kostym till något annat och kom sannolikt tillbaka till herrgården senare, men varken Irina eller NB såg något sådant, de kanske kom dit när de åkte till Källby för pizza inköpet Irina och NB.
Nej, de har i så fall återvänt så snart de bytt kläder, vilket väl inte kan ha tagit så lång tid. - GJ minns inte och gästerna hade säkert annat för sig än att notera när övriga anlänt/utgått/stannat kvar.
2016-01-17, 16:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
NLT: Lisa Holm-rättegång förlängs
Citat:
Hovrätten kommer därmed använda en extradag och sista förhandlingsdagen med pläderingar sker måndagen den 25 januari.
2016-01-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om hon inte fick ha något facebook konto kan du då förklara varför hon hade detta. Att hon inte var aktiv på detta utan använde instagram var ju något hon beslutade själv.

Sedan kan in IB begära några förhör med SH, hon är ju själv kallad som vittne.

Läs förhöret i tilläggsprotokollet.
Lisa hade också sin fars namn som lösenord på sin dator.
2016-01-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Korrekt uppfattat är 18:23 sms t pappan. Överfallen ca 18:25/18:30 indragen, hängd, nedtagen, uttagen t bilen och bilen borta 18:50, sekundmarginal när ingen är i synhåll, passerande trafik, framsidan av byggnaden. Man kan tycka att det är snabbt gjort på 15-17 min?

Lisa ringer ett telefonsamtal på 15 sekunder 1826.
2016-01-17, 16:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag läser innantill i fupen. Varsågod - igen.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Du är inte trovärdig i dina hänvisningar till tortyrkonventioner och personer med långt mer insikt än dig har berättat vad tortyr innebär. Du kan älta bäst du vill men med tanke på sönderryckta sammanhang och textförvanskning har du tyvärr tappat all mark. Det blir mer ekodalen.

Så nej - de har inte utsatts för nån tortyr även om du fortsätter att hänvisa till samma inlägg ett par månader till, det är redan kommenterat av mig, dementerat och fimpat.
2016-01-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, de kan allt finnas i vartenda samhällskikt. Han tolkades väl kompensera sin äckliga sadism med värnande om feministiska aspekter om jag inte missminner mig?

offt: Men Kapten Klänning utredes inte heller av polisen förrän flera år senare när journalister grävde.
Visar vikten av modig press. Och inte bara ja-sägare.

OnT Som i det här fallet.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-17 kl. 17:22.
2016-01-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Ja om man utgår ifrån att ingen person i det här landet har blivit oskyldigt dömd av en domstol så kan man diskutera som du gör. Det är mycket i det här fallet som väcker frågetecken. NB har bott på Kinnekulle i tre år. Första året helt ensamt. Inte en enda gången har det framkommit att någon i området har försökts locka in någon i en bil. Inte under andra året heller och inte under tredje året heller förrän samma vecka som Lisa försvinner. Tycker du inte det är märkligt om personen ifråga har de här sjuka sexuella drifterna. Har de sexuella drifterna kommit helt plötsligt nu? GW säger visserligen har det hänt att polis har planterat bevis när de trott att någon varit skyldig, men inte i Sverige. Jag är inte så säker på det. Och tar man allt sammantaget i detta fall så finner du en hel del märkliga omständigheter i och omkring utredningen.

Det är nu du gör ditt tankefel. Du kan inte utgå från ett fall och komma med slutsatser som är relevanta i ett annat fall. Fall som inget har med varandra att göra.

Det du gör är att förminska det övergreppet en verklig oskyldig råkar ut för när denne döms av en domstol. Detta accepteras i många fall, trots bristande försvar från advokater eller dubiös bevisvärdering av en domstol.

Jag tycker inte det att folk sköter sig utåt sett eller att de inte begår brott dygnet runt är bevis på att de inte är kapabla att begå brott! Logiken haltar. Normaltillståndet hos folk är inte att begå brott.

De sexuella drifterna Nero har vet vi fått vetskap om; det ständiga runkandet och bajsandet och den bristande hygienen. Endast för att äcklet fick för sig att leva ut ytterligare en fantasi; att mörda en ung blond flicka för nöjes skull.

Hade detta lustmord inte skett, så hade vi alla varit lyckligt ovetandes om att det finns äckel som Nero mitt ibland oss. Det är faktiskt tankeväckande. Det finns ju ingen annan tråd om hypotetiska mördare som Nero som mördar unga flickor som är på väg hem från jobbet.

Att ens komma på tanken att polisen skulle plantera bevis för att sätta dit en mördare av Neros sort är befängt. I detta fall är det också i polisens intresse att det är rätt mördare som låses in.

Polisen var på rätt spår innan de hade samlat in all bevisning, och det säger att inga konstigheter har skett. Just för att man ser inte DNA med blotta ögat. DNA och avsaknaden av DNA är resultat av analyser som inte går att plantera så som du påstår.
2016-01-17, 17:00
Bannlyst
Citat:
Jag läser innantill i fupen. Varsågod - igen.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Lägg ner det här struntet nu. Ingen har utsatts för tortyr och du kan klippa och klistra bäst fan du vill, din trovärdighet är lika med noll. Du har bara ett syfte och det är att spy ut ditt hat mot auktoriteter.
Är också en vidrig skymf mot människor som blivit utsatt för tortyr i VERKLIGHETEN.
Jag upprepar, i VERKLIGHETEN.
Det som kan räknas som tortyr i detta fall är NB:s avrättning av LH och den hjälplöshet och dödsångest hon hann känna, även om det var kort tid.
LH:s familj har säkerligen haft känslor som kan liknas vid de känslor som psykiskt torterade haft.
När det känns som att man är helt utlämnad åt ondskan, att det inget finns att göra som kan ge dem LH tillbaka. En livslång sorg.
DET är NB ansvarig för.
2016-01-17, 17:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan de ha gjort - under förutsättning att GJ (vilket han inte utesluter) strax därpå åkt till Gum för att byta kläder.Nej, han hade ju också färden till Martorp att tänka på - och Skype-samtalet med sin mor. - Om man inkluderar färdvägen bostaden t.o.r. (2 x 3 min) och att han kom hem två minuter innan samtalet med sin mor 19:35:04 (och utesluter möjligheten att IB inlett detta samtal eftersom hon tidigare samma dag; 12:35:01, fått ett meddelande från NB:s mor) samt antar att GJ åkt i väg för att byta kläder 19:07:00, har NB:s aktiviteter i Martorp varat i 20 min - vilket är realistiskt med tanke på vad han bevisligen har gjort (lasta ur, knyckla in, kasta i väg föremål på intilliggande rishög) och vad han hade kvar att göra.Nej, de har i så fall återvänt så snart de bytt kläder, vilket väl inte kan ha tagit så lång tid. - GJ minns inte och gästerna hade säkert annat för sig än att notera när övriga anlänt/utgått/stannat kvar.

# NB påstår han sett GJ åka in klockan 19 och vända direkt - Trovärdighet lika med noll. Samtidigt pratar han om att det är i samband med skypesamtal (19.35-19.51)
# GJ anser det inte rimligt i TR att han skulle ha åkt och bytt kläder med tanke på gäster hos sin far.
# IB anser att NB kom hem en halvtimme innan resan till Källby.

Klockan 19 är enbart konstruktion/ försökt till alibi som inte stämmer för fem öre i den totala kedjan.
2016-01-17, 17:02
Medlem
Citat:
Läs förhöret i tilläggsprotokollet.
Lisa hade också sin fars namn som lösenord på sin dator.

OM det stämmer så fattar jag inte din poäng? Vad var de för relevans för fallet? Spelar det någon roll vad LH har för lösenord? Är väl inte helt ovanligt att man har en släktings namn eller sitt husdjur som lösenord. Att man har ett normalt lösenord tycker jag tyder mer på att man inte har något att dölja. Har sett flera folk som tatuerat in sina föräldrars namn på underarmar så vad är det för konstigt att LH valde en släktings namn som lösenord (om det nu stämmer)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in