Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Nej, den var blå.
Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
FUP sid 376:
...en något mörkare blå, troligen passat...
Tack!
Men vittnet på sidan 376 säger också:
Citat:
I samband med att de parkerade, sa Lars till Malin, "nu ska du se att någon polack slangar diesel ur bilen".
...
När de kom åter till parkeringen var tiden mellan kl 19:00 och 19:15. De lämnade parkeringen och körde i riktning mot Västerplana och hann inte långt innan de mötte en bil som kom ut från grusvägen...Lars och Malin reagerade på att bilen kom i väldigt hög fart...
Lars noterade att bilen var utländsk, han såg att ett L fanns med som nationstecken på skylten och säger att den kanske kan ha varit polsk eller liknande.
I mina ögon ett ganska fördomsfullt och tämligen blåst vittne.
Edit: Mitt referat gäller den första bilen de mötte, men vi diskuterade den andra. "En, något mörkare blå troligen passat" stämmer bra på mannens beskrivning. Men på sidan 380 kommer kvinnan till tals:
Citat:
Är det något mer du vill berätta som jag inte frågat dig om?
Malin uppger att när de åkte från Munkängarna mötte de en mörk utlandsregistrerad bil mellan Trolmen och utfarten som är norr om cafét. Malin minns inte bilmodellen men det var en mörk man som körde, han var dock inte mörkhyad. I baksätet bakom honom satt en blond kvinna som såg ledsen och trött ut. Hon lutade huvudet mot bakrutan. Malin vet inte vart bilen tog vägen efter att de mött den.
En mörk, utlandsregistrerad bil. Det kan mycket väl ha varit en svart suv.