2016-01-16, 23:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nej, den var blå.

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
FUP sid 376:
...en något mörkare blå, troligen passat...

Tack!
Men vittnet på sidan 376 säger också:
Citat:
I samband med att de parkerade, sa Lars till Malin, "nu ska du se att någon polack slangar diesel ur bilen".
...
När de kom åter till parkeringen var tiden mellan kl 19:00 och 19:15. De lämnade parkeringen och körde i riktning mot Västerplana och hann inte långt innan de mötte en bil som kom ut från grusvägen...Lars och Malin reagerade på att bilen kom i väldigt hög fart...
Lars noterade att bilen var utländsk, han såg att ett L fanns med som nationstecken på skylten och säger att den kanske kan ha varit polsk eller liknande.
I mina ögon ett ganska fördomsfullt och tämligen blåst vittne.

Edit: Mitt referat gäller den första bilen de mötte, men vi diskuterade den andra. "En, något mörkare blå troligen passat" stämmer bra på mannens beskrivning. Men på sidan 380 kommer kvinnan till tals:
Citat:
Är det något mer du vill berätta som jag inte frågat dig om?
Malin uppger att när de åkte från Munkängarna mötte de en mörk utlandsregistrerad bil mellan Trolmen och utfarten som är norr om cafét. Malin minns inte bilmodellen men det var en mörk man som körde, han var dock inte mörkhyad. I baksätet bakom honom satt en blond kvinna som såg ledsen och trött ut. Hon lutade huvudet mot bakrutan. Malin vet inte vart bilen tog vägen efter att de mött den.
En mörk, utlandsregistrerad bil. Det kan mycket väl ha varit en svart suv.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-01-16 kl. 23:34.
2016-01-16, 23:23
Medlem
Varför förbjöds lisa använda Facebook men fick åka moped 4.5 mil ensam ute på landsbygden??..Är ju betydligt farligare att köra moped så långt om man är 17 år ensam än att ha Facebook. .
2016-01-16, 23:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördare brukar väl ha en bakgrund med kriminalitet och/eller är känd av myndigheterna? I så fall ökar sannolikheten för att den kriminelle är mördaren framför den med blanka papper, eller?

Joo, bristande impulskontroll har säkert betydelse och det återfinns nog i högre grad bland tidigare kriminella, ja. Bortsett från det så är nog drivkraften här en gravt perverterad sexualitet och det kan nog lika gärna ”drabba” en ”direktör”.

Kapten klänning va inte heller guds bästa barn, även om nu jämförelsen haltar en aning.
2016-01-16, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Psykisk ohälsa är väl en sjukdom i högsta grad och Hovrätten har valt och godkänna att göra på det här visett. Det är troligtvis en samlad bedömning rättens ledamöter har gjort när man givet ett godkännande. Om du har problem med det får du väl framföra en klagan till domstolen eller göra en anmälan hos Justitieombudsmannen.
Jag har liksom inte problem ett endast dugg med hovrättens beslut efter bedömning - däremot det här till exempel: "mediauppmärksamhet, myndighetsskräck"

Skilj på vad som diskuteras och vad som ifrågasätt: Du och dina argument - inte hovrättens beslut.

Citat:
Hovrättens ordförande Linda Hallstedt menade under förhandlingarna att dålig hälsa inte var ett skäl för att inte infinna sig i rättssalen
2016-01-16, 23:26
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den lilla informationen hade absolut inget att göra med att han blev frisläppt alls. Det fanns helt enkelt inget som tekniskt kunde hålla för ett åtal mot AB.

Nä det är sant. Men det tror jag inte lille AB som gillar att titta på bundna o tejpade tjejer, tänkte på ,just i det läget.
2016-01-16, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, men då är jag med. Du svarade på det här inlägget

med en feldaterad uppgift i FUP som rörde 6 juni. Klart som korvspad.

JA...vist är det fel i FUP sid 997.
Mordet var på Söndag 2015/6/7

Vad har då foton när NB kommer till handlaren och blir filminspelad samt får kvitto datum den
2015/6/6.
Det saknar helt betydelse i hela mordutredningen då mordet ännu en gång var 2015/6/7 SÖNDAG.
2016-01-16, 23:31
Medlem
Hydra2016

Det har visst betydelse för det var den 6/6 som NB skall ha förslkt lura med sej joggerskan dagen innan lisa försvann.Och då vill man med tid och film visa att han var i området den tiden på kvällen. ..
2016-01-16, 23:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Joo, bristande impulskontroll har säkert betydelse och det återfinns nog i högre grad bland tidigare kriminella, ja. Bortsett från det så är nog drivkraften här en gravt perverterad sexualitet och det kan nog lika gärna ”drabba” en ”direktör”.
Kapten klänning va inte heller guds bästa barn, även om nu jämförelsen haltar en aning.
Ja, de kan allt finnas i vartenda samhällskikt. Han tolkades väl kompensera sin äckliga sadism med värnande om feministiska aspekter om jag inte missminner mig?
2016-01-16, 23:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
JA...vist är det fel i FUP sid 997.
Mordet var på Söndag 2015/6/7

Vad har då foton när NB kommer till handlaren och blir filminspelad samt får kvitto datum den
2015/6/6.
Det saknar helt betydelse i hela mordutredningen då mordet ännu en gång var 2015/6/7 SÖNDAG.
Nej, det används som bevis för att det var NB som Adriana träffade 6 juni. Men det hade inte gjort något om du hade gjort klarare med vad du ville komma med inlägget än vad du gjorde.
2016-01-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Varför förbjöds lisa använda Facebook men fick åka moped 4.5 mil ensam ute på landsbygden??..Är ju betydligt farligare att köra moped så långt om man är 17 år ensam än att ha Facebook. .

På små vägar utan trafik? Inte enligt min karta i vart fall. Ett år innan körkort för bil.

Facebook eller inte? Har det någon betydelse alls? I sammanhanget. Alls.

Jag blir smått föundrad, dock inte förvånad, över alla dessa små detaljer ni ödar energi över.
2016-01-16, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Hydra2016

Det har visst betydelse för det var den 6/6 som NB skall ha förslkt lura med sej joggerskan dagen innan lisa försvann.Och då vill man med tid och film visa att han var i området den tiden på kvällen. ..

OK...han var där helt klart 6/6.

Då blev frågan ifrån KATTEN helt fel.
2016-01-16, 23:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, de kan allt finnas i vartenda samhällskikt. Han tolkades väl kompensera sin äckliga sadism med värnande om feministiska aspekter om jag inte missminner mig?

Precis, ett ett genomfalskt och avskyvärt upplägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in