Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
det är inget argument
att åka till månen är något extremt avancerat. Jag kan garantera att om någon aldrig sett en bil och försökt bygga ihop en för att sedan köra så hade man misslyckats.
Vad svamlar du om? Hur är detta på något sätt relaterat till vad jag skrev? Jag bemötte
din film, där datan du nämnde från Apollo-resorna skulle vara nog för att skita i att testa Orion. Grunden för det påstådda "erkännandet" börjar vid ca 3:26.
NASA
"Shielding will be put to the test as the vehicle cuts through the waves of radiation."
Foliehatt
"Couldn't they just use the technology from the Apollo missions or the same "shielding" as it must have worked back in 69?"
NASA
"Sensors aboard will record radiation levels for scientists to study. We must solve these challenges before we send people through this region of space"
Foliehatt
"Wait, WHAT? ...Ummm, didn't we do that in 69, apparently not!"
Därav krocktestliknelsen, säkerhet. Förstår du nu, behöver jag repetera mig? Med samma tänkesätt skulle ju dessutom utvecklingen stå still. "Varför bygga flygplan i kolfiber, glasfiber fungerade ju bra innan... eller aluminium... eller stål... eller trä"
Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
kan du nämna någon annan mycket svår prestation där man lyckats på första försöket?
Kan du nämna några andra uppdrag med lika omfattande förarbete? Wild goose chase, även om jag ger 100 exempel så skiter du i det och hoppar till nästa sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Det är något märkligt med tanke på den prestation man gjort, även att man givit så få intervjuer. Bli skickad rätt ut i rymden på vinst och förlust i princip och klara allt det där och sedan gå och bli alkoholist... stämmer inte
Standardargumentet:
"Det är märkligt".
Ja det är märkligt tills du tittar ut i verkligheten på andra framgångsrika, stenrika, kända människor och ser allt från självmord till droger, överdoser och alkoholism. Eller sitter du på nyckeln till lycka?