Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Alla har förklarats och totalt gjorts ner, inte ett enda håller. Ändå ältas de gång på gång - varför?
Två anledningar. Den ena för att man hellre vill sprida dynga än att läsa bakåt. Den andra för att man inte accepterar eller förstår förklaringen varför det är så, utan hellre håller fast vid sin religiösa övertygelse. Har man inte resonerat sig dit kan ingen resonera en därifrån.
Att någon lägger tid på att förklara varför de har fel ses som ett bevis i sig på varför de har rätt. Man förklarar inte utan
bortförklarar eller förnekar. Intressant och arrogant synsätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Det finns också ett antal frågor som "fejkförespråkarna" måste hantera.
Det brukar sällan finnas krav på incitament eller rimlighet för en konspirationsteori. Chemtrails är ett typexempel där det hade varit otroligt mycket enklare och billigare att bara sprida "det" i dricksvattnet, istället för att behöva blanda in tusentals människor i konspirationen. Men det är en fråga få vill besvara.
Tyvärr missade du den främste förespråkaren terminatorarnold, som eventuellt dock bara trollade. Jag har en förståelse för att man kan tycka saker ser konstigt ut om man är okunnig på området. Men kommer man dragandes med The Shining som "bevis" vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Då har man gått
full numerology.