2016-01-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Jag ser då inga större likheter med CP. Även om jag tror det är irrelevant.
http://palmemordet.eu/tv3-efterlyst-om-den-anonymiserte-christer-andersson/

Nej men med teckningen som gjordes på Grand mannen.
Citera
2016-01-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Belichs ursprungliga berättelse som jag råkade hitta på nätet innan jag stängdes av helt en gång stämmer betydligt bättre med faktiska omständigheter och förklarar både genomförandet och mörkläggningen av mordet.
Varför tror ingen att Tavareskulan kunde ha blivit kringsparkad på samma sätt utan bara mordkulan får antas ha kunnat flyttats hit och dit efter olika berättelser?

Tavareskulan kan säkert också blivit kringsparkad av fotgängare och gatusopsmaskiner, vad som saknas här är ju skador ifrån kulorna i gatubeläggning och fasad, Tavareskulan borde ju inte ha bromsat nämnvärt i och med att den torde vara den som var avsedd för LP samt fasaden där kulan hittades består ju av 80-90% glas, men inget skyltfönster gick sönder. Kulan borde ju haft en bana precis som när man kastar macka på vatten och om den tog i gatan studsat vidare i en höjd på max 1-2 meter.
Citera
2016-01-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Enligt grk så hade GH:s revolver en pipa på sex tum. GW:s revolver har en pipa på fyra tum.

PU har endast intresserat sig för vapen med 6" pipa. Dvs per definition vapen som ej kan vara mordvapnet. Pappa till det är SB. Så tragiskt är det. Därmed kan inget av dessa vapen vara det som nu matchar med en +2:a.

Jag har med en dåres envishet och goda källor hävdat detta under lång tid och till slut gjordes väl en grundlig genomgång som kom fram till max 4". Eftersom det finns väldigt få vapen med mindre än 4" pipa har man ansett att det är det mest troliga. Man har dock inte gått ut med det för att slippa fler skojare kanske.
Citera
2016-01-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nej men med teckningen som gjordes på Grand mannen.

Du menar nog teckningen av mannen från smala gränd. Underligt om den mannen har med mordet att göra. Varför skulle han drälla runt i anslutning till mordplatsen i 10-20 min efter mordet ?
"C" bodde i krokarna så det är inte omöjligt att någon sett honom i stan.
Citera
2016-01-17, 13:35
Medlem
GW har sagt en hel del om det här vapnet han fått tag på:

* Uppgiftslämnaren frågade i brevet med kulan om "denna kan komma från Palmevapnet"? Brevet var kort och anonymt.

* Han tror att DNA-spåren kommer från en massa andra som haft med vapnet att göra och alltså inte från mördaren.

* Han verkar veta identiteten på uppgiftslämnaren sedan han fick revolvern i Gbg.

Det hela lutar inte åt att han fått vapnet från någon anhörig till mördaren. Då hade ju inte en massa andra personers DNA funnits där. Däremot hade revolvern då varit nära mördaren och dennes DNA troligtvis på den.

Troligast är kanske att GW fått det av någon i undre världen eller från någon som kommit åt det från den undre världen. Det förklarar varför det kan finnas en massa andras DNA på den om den bytt ägare många gånger. Det förklarar också varför GW fått vapnet och inte polisen.

Om det här är Palmerevolvern har den informationen inte levt vidare med vapnet. Ingen vill springa runt med vapnet som mördat Palme. Och då hade inte många velat lämna sitt DNA på den. Men många hade velat ha de 10 miljonerna och den hade varit inlämnad tidigare.

Uppgiftalämnaren har väl suttit och googlat sitt inköpta vapen och kanske med lite efterforskning sett att den är äldre än från 1986 och av samma typ som Palmevapnet. På chans skickar han brev till GW.
Senast redigerad av Robert Prytz 2016-01-17 kl. 13:37.
Citera
2016-01-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Troligast är kanske att GW fått det av någon i undre världen eller från någon som kommit åt det från den undre världen. Det förklarar varför det kan finnas en massa andras DNA på den om den bytt ägare många gånger. Det förklarar också varför GW fått vapnet och inte polisen.

Där tror jag trots årstiden att du är ute och cyklar. De spänningar som varit de sista 5-6 åren indikerar nog snarast att det handlar om någon som hållit på vapnet som en slags försäkring som till slut agerat via ombud när tiden var rätt.
Citera
2016-01-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Där tror jag trots årstiden att du är ute och cyklar. De spänningar som varit de sista 5-6 åren indikerar nog snarast att det handlar om någon som hållit på vapnet som en slags försäkring som till slut agerat via ombud när tiden var rätt.

Varför skulle han då fråga GW "kan kulan komma från Palmevapnet? "

Och om uppgiftslämnaren visste att han satt på Palmevapnet skulle han legat på GW sedan 2013 och undrat vad tusan som hände med analysen. Det har han inte gjort.

Vilka spänningar tänker du på?
Senast redigerad av Robert Prytz 2016-01-17 kl. 14:33.
Citera
2016-01-17, 14:25
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det påstås ju att den något nedåtriktade skottvinkeln tyder på att gärningsmannen var längre än Palme.

Hur säker kan man vara på det resonemanget utifrån ditt resonemang.

Är det även naturligt om man är jämnlånga.

Det är just det som är poängen i mitt resonemang, jag upplever att man inte alls behöver vara märkvärdigt lång för att vara gärningsmannen. Jag upptäckte att det inte alls är konstigt att få den skottriktningen när man lyfter 357:an för att sätta ett skott i ryggen på offret.

Skjutställningen är alltså inte med rak arm, utan med armbågen böjd och i höjd med axeln. Därmed är revolvern i ett relativt högt läge och skottriktningen blir nedåt, känns helt naturligt att göra så.
Citera
2016-01-17, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag tror iaf att det är mördaren som har denna blogg.

http://palmeutredningen.blogg.se/

http://palmeutredningen.blogg.se/2015/february/mordutredningen-pa-statsminister-olof-palme.html#comment

Denne påstår att GH inte är mördaren, utan KB.
Finns förkortningen KB i GRK:s akter? (KB=som en namngiven person)

Vem är då denne KB som åsyftas och lever människan
idag?
Citera
2016-01-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
http://palmeutredningen.blogg.se/2015/february/mordutredningen-pa-statsminister-olof-palme.html#comment

Denne påstår att GH inte är mördaren, utan KB.
Finns förkortningen KB i GRK:s akter? (KB=som en namngiven person)

Vem är då denne KB som åsyftas och lever människan
idag?

Jag får också känslan av att skribenten som författat texten på bloggen sitter inne med det rätta svaret. Därmed inte sagt att det är just skribenten som är mördaren.
Citera
2016-01-17, 15:11
Medlem
Känner till och vet vem hen syftar på , alltså " KB ".
Citera
2016-01-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säpo ser dig
Tavareskulan kan säkert också blivit kringsparkad av fotgängare och gatusopsmaskiner, vad som saknas här är ju skador ifrån kulorna i gatubeläggning och fasad, Tavareskulan borde ju inte ha bromsat nämnvärt i och med att den torde vara den som var avsedd för LP samt fasaden där kulan hittades består ju av 80-90% glas, men inget skyltfönster gick sönder. Kulan borde ju haft en bana precis som när man kastar macka på vatten och om den tog i gatan studsat vidare i en höjd på max 1-2 meter.

Lennart Remstams teori, "Grenen som gick av"... kan ju förklara till varför kulan inte åsamkat så mycket skada på gatubeläggning och/eller fasad.
http://www.itdemokrati.nu/page21.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in