2016-01-17, 11:33
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Jag ser då inga större likheter med CP. Även om jag tror det är irrelevant.
http://palmemordet.eu/tv3-efterlyst-om-den-anonymiserte-christer-andersson/

återger bara vad jag läst i typ aftonbladet/expressen, har ej läst boken och första gången jag såg bild på mannen. men det är klart, om han inte hade haft äpplen under kinderna så hade han liknat CP lite mer. men när man såg bilden så tyckte jag att deras blickar var väldigt lika.

han behöver inte vara skyldig till MOP, men min privatspanarbånge reser sig
Citera
2016-01-17, 11:38
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Något DNA finns där såklart. Om mördaren har suttit på vapnet tills nyligen kanske hans DNA finns där. Men det finns nog inget DNA från mordnatten.

Inressant är att GW inte tror att det finns DNA från mördaren. Han sa det nyligen. Det betyder nog att han inte tror att vapnet varit nära mördaren på länge. Och han har väl en aning om vem han fått vapnet från.
Det kan säkert finnas DNA på vapnet. Att dessa skulle ha något med händelsen på Sveavägen för trettio år sedan är ju bara löjeväckande.
Ingen normalt funtad person kan för en sekund tro på detta.
Hittar man GW's DNA på den, så kanske det är ett underförstått erkännade.
GW hade ett ju trots allt ett personligt hat gemtemot OP.
Det motivet är ju mera handfast än många andra som saluförts i denna travesti på mordutredning.
Citera
2016-01-17, 11:40
Medlem
Jag tror iaf att det är mördaren som har denna blogg.

http://palmeutredningen.blogg.se/
Citera
2016-01-17, 11:41
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
I artikeln skrivs det om andra vapen som sökts. Särskilt tryck verkar man lägga på aktiespekulanten som tog livet av sig när han skulle höras om sin revolver (som han påstått att han sålt, oklart till vem). Det spåret har ju den danske författaren Paul Smith skrivit om. Skall vi förväntas lägga ihop 1 och 1 och få det till 2 månne?

Ingemar Krusell säger att SKL förstört eventuella DNA-spår på kulorna då de gjort gipsavgjutningar av dessa. Detta företer närmast ofattbart klantigt. I synnerhet som tekniska rotelchefen Wincent Lange bara någon dag efter mordet fick erbjudande av FBI att kolla upp just human-rester kulorna, skulle kunna fastställa vad offret ätit till middag.
Citera
2016-01-17, 11:41
Medlem
Citat:
I artikeln skrivs det om andra vapen som sökts. Särskilt tryck verkar man lägga på aktiespekulanten som tog livet av sig när han skulle höras om sin revolver (som han påstått att han sålt, oklart till vem). Det spåret har ju den danske författaren Paul Smith skrivit om. Skall vi förväntas lägga ihop 1 och 1 och få det till 2 månne?

Nej det vapnet är inte aktuellt!
Citera
2016-01-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ingemar Krusell säger att SKL förstört eventuella DNA-spår på kulorna då de gjort gipsavgjutningar av dessa. Detta företer närmast ofattbart klantigt. I synnerhet som tekniska rotelchefen Wincent Lange bara någon dag efter mordet fick erbjudande av FBI att kolla upp just human-rester kulorna, skulle kunna fastställa vad offret ätit till middag.

Man gjorde tyvärr bara som man var tillsagda. Det inkallades externa experter att uttala sig som vi vet och man fick order att det var prioriterat att göra avgjutningar innan kulorna skickades vidare i processen. Okunskap. Ja säkert (t ex Björk var ju ganska orutinerad men hur skulle de kunna veta att det långt senare skulle komma foliehattar och bygga teorier att det var fel kulor. Skadorna på kulorna och platserna de återfanns på stämmer helt så om man hittar humanvävnad på kulorna är mest en akademisk fråga. DNA var inte en använd metod. Prioriteten var att hitta vapnet som avlossade dem. Eller menar man att det skulle ha betydelse för mordet vad Palme ätit?
Citera
2016-01-17, 11:56
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej det vapnet är inte aktuellt!
OK. Jag har absolut ingen aning. Tyckte bara det var lite anmärkningsvärt att just det ärendet lyftes upp så utförligt (iaf i jämförelse med de andra vapenspåren man tog upp i artikeln). Jag tyckte det kunde finnas en spinn på det temat men jag kanske bara är alltför paranoid efter för många år. Tänkte att det fanns en poäng från någon att droppa en hint om att, jo, vapnet användes mot OP men mördaren är dessvärre död. Och, nej, det var inte CP men en annan Christer.
Citera
2016-01-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Krusell och alla de andra som med sina hallstarriga tokerier där halvsanningar och rena lögner blandats friskt genom åren som havererat utredningen försöker säkert på alla sätt att slingra sig och vända kappan nu men det är inget att ta på allvar.

De gör väl det de kan för att rädda ansiktet och "hoppas" att detta inte leder till mål så att de slipper skammen!
Citera
2016-01-17, 12:03
Medlem
Citat:
OK. Jag har absolut ingen aning. Tyckte bara det var lite anmärkningsvärt att just det ärendet lyftes upp så utförligt (iaf i jämförelse med de andra vapenspåren man tog upp i artikeln). Jag tyckte det kunde finnas en spinn på det temat men jag kanske bara är alltför paranoid efter för många år. Tänkte att det fanns en poäng från någon att droppa en hint om att, jo, vapnet användes mot OP men mördaren är dessvärre död. Och, nej, det var inte CP men en annan Christer.

Krusell, TL mfl har hängt på där precis som PU svävande ansett Flygares uppgifter "intressanta" De håller sina gamla skåpmatsförsvar och hoppas att det är fel vapen!

Det har varit deras taktik i över 30 år. Vete fan hur mycket skit de ältat från CP:s mormors grav till upphittade vapen som inte ens stämmer i kaliber.
Citera
2016-01-17, 12:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säpo ser dig
Enligt Belich hittade hon kulan på baksidan av pelaren i förhållande till mordplatsen, den kan dock ha legat vart som helst och blivit ditsparkad av fotgängare ......Allting annat i detta fall har ju manipulerats så varför inte nu?
Belichs ursprungliga berättelse som jag råkade hitta på nätet innan jag stängdes av helt en gång stämmer betydligt bättre med faktiska omständigheter och förklarar både genomförandet och mörkläggningen av mordet.
Varför tror ingen att Tavareskulan kunde ha blivit kringsparkad på samma sätt utan bara mordkulan får antas ha kunnat flyttats hit och dit efter olika berättelser?
Citera
2016-01-17, 12:06
Medlem
Citat:

Enligt grk så hade GH:s revolver en pipa på sex tum. GW:s revolver har en pipa på fyra tum.
Citera
2016-01-17, 12:25
Medlem
Kenny Kuks avatar
Är det ingen som tänkt på att det är ganska idiotiskt att gå ut med så mycket info offentligt? Jag menar, är det så smart att förvarna mördaren om att de hittat vapnet han använde? Bättre att säga att det inte blev en träff på detta vapnet och sedan jobba i tysthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in