Ur Zara Larssons blogg där hon kritiserar att man går ut med etniciteten på förövarna:
Givetvis är det mer sällsynt att kvinnor våldtar precis som det är mer sällsynt att etniskt svenska män våldtar. Men om man har sån mentalsjuk sosse-logik som Zara Larsson är det också fel att säga att det bara är män som våldtar. Egentligen borde man alltså skriva människor våldtar så det även inkluderar att kvinnor kan våldta? Eller är Zara Larsson en fördomsfull sexist som hatar människor enbart på grund av deras kön?
Om man säger att människor våldtar istället för bara män våldtar blir det ju också att man då utesluter att djur inte våldtar vilket blir att man hänger ut djurarten Människa (Homo sapiens) så egentligen vore det kanske mest politiskt korrekta att utge att alla djur våldtar?
Citat:
Enligt Zara Larsson är det alltså fel att hänga ut invandrare då inte alla invandrare våldtar. Men det är helt okej att säga att alla män våldtar? Är det inte att hänga ut alla män det utgör ju också en grupp? Kan inte kvinnor också våldta? Känner mig som man väldigt utpekad och påhoppad av Zara Larssons utspel kanske man ska Polisanmäla för hatbrott på grund av kön?
Antagligen tycker polisen att det är som att hälla bensin på en brinnande eld, att man matar Sverigedemokaterna med någonting som de skulle kunna använda för att stärka sin främslingsfiendliga politik med, eftersom de flesta förövarna hade utländsk bakgrund. Jag anser att det är helt irrelevant. Ett ofredande är ett ofredande. En våldtäkt är en våldtäkt. Ett svin är ett svin, oavsett bakgrund. Personligen så tror jag att polisen bet sig själv i svansen. Att försöka dölja något sånthär slutar bara värre. Jag hävdar även att det är synd att polisen känner sig tvungna att göra detta, att etnicitet helt plötligt blir avgörande när det är någon som inte är blond och heter Erik. Män våldtar. Svenska män våldtar. Utomeuropeiska män våldtar. Hela grejen känns väldigt odemokratisk och dyster.
http://www.zaralarsson.se/2016/01/11/ett-svin-ar-ett-svin/
http://www.zaralarsson.se/2016/01/11/ett-svin-ar-ett-svin/
Givetvis är det mer sällsynt att kvinnor våldtar precis som det är mer sällsynt att etniskt svenska män våldtar. Men om man har sån mentalsjuk sosse-logik som Zara Larsson är det också fel att säga att det bara är män som våldtar. Egentligen borde man alltså skriva människor våldtar så det även inkluderar att kvinnor kan våldta? Eller är Zara Larsson en fördomsfull sexist som hatar människor enbart på grund av deras kön?
Om man säger att människor våldtar istället för bara män våldtar blir det ju också att man då utesluter att djur inte våldtar vilket blir att man hänger ut djurarten Människa (Homo sapiens) så egentligen vore det kanske mest politiskt korrekta att utge att alla djur våldtar?