2016-01-13, 06:46
Medlem
grisafans avatar
Ur Zara Larssons blogg där hon kritiserar att man går ut med etniciteten på förövarna:
Citat:
Antagligen tycker polisen att det är som att hälla bensin på en brinnande eld, att man matar Sverigedemokaterna med någonting som de skulle kunna använda för att stärka sin främslingsfiendliga politik med, eftersom de flesta förövarna hade utländsk bakgrund. Jag anser att det är helt irrelevant. Ett ofredande är ett ofredande. En våldtäkt är en våldtäkt. Ett svin är ett svin, oavsett bakgrund. Personligen så tror jag att polisen bet sig själv i svansen. Att försöka dölja något sånthär slutar bara värre. Jag hävdar även att det är synd att polisen känner sig tvungna att göra detta, att etnicitet helt plötligt blir avgörande när det är någon som inte är blond och heter Erik. Män våldtar. Svenska män våldtar. Utomeuropeiska män våldtar. Hela grejen känns väldigt odemokratisk och dyster.

http://www.zaralarsson.se/2016/01/11/ett-svin-ar-ett-svin/
Enligt Zara Larsson är det alltså fel att hänga ut invandrare då inte alla invandrare våldtar. Men det är helt okej att säga att alla män våldtar? Är det inte att hänga ut alla män det utgör ju också en grupp? Kan inte kvinnor också våldta? Känner mig som man väldigt utpekad och påhoppad av Zara Larssons utspel kanske man ska Polisanmäla för hatbrott på grund av kön?

Givetvis är det mer sällsynt att kvinnor våldtar precis som det är mer sällsynt att etniskt svenska män våldtar. Men om man har sån mentalsjuk sosse-logik som Zara Larsson är det också fel att säga att det bara är män som våldtar. Egentligen borde man alltså skriva människor våldtar så det även inkluderar att kvinnor kan våldta? Eller är Zara Larsson en fördomsfull sexist som hatar människor enbart på grund av deras kön?

Om man säger att människor våldtar istället för bara män våldtar blir det ju också att man då utesluter att djur inte våldtar vilket blir att man hänger ut djurarten Människa (Homo sapiens) så egentligen vore det kanske mest politiskt korrekta att utge att alla djur våldtar?
Citera
2016-01-13, 10:06
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisafan
Ur Zara Larssons blogg där hon kritiserar att man går ut med etniciteten på förövarna:
Enligt Zara Larsson är det alltså fel att hänga ut invandrare då inte alla invandrare våldtar. Men det är helt okej att säga att alla män våldtar? Är det inte att hänga ut alla män det utgör ju också en grupp? Kan inte kvinnor också våldta? Känner mig som man väldigt utpekad och påhoppad av Zara Larssons utspel kanske man ska Polisanmäla för hatbrott på grund av kön?

Givetvis är det mer sällsynt att kvinnor våldtar precis som det är mer sällsynt att etniskt svenska män våldtar. Men om man har sån mentalsjuk sosse-logik som Zara Larsson är det också fel att säga att det bara är män som våldtar. Egentligen borde man alltså skriva människor våldtar så det även inkluderar att kvinnor kan våldta? Eller är Zara Larsson en fördomsfull sexist som hatar människor enbart på grund av deras kön?

Om man säger att människor våldtar istället för bara män våldtar blir det ju också att man då utesluter att djur inte våldtar vilket blir att man hänger ut djurarten Människa (Homo sapiens) så egentligen vore det kanske mest politiskt korrekta att utge att alla djur våldtar?

Hon har ju inte skrivit att alla män våldtar, feltolkning... Bara mellan 1-2% som våldtar är kvinnor så finns inte så stor poäng men visst kan man ta med det för att det ska bli helt korrekt.
Citera
2016-01-13, 12:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
All tillgänglig statistik.

När har jag sagt det, menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av grisafan
Fast det är ingen som sagt att det är okej att svenska män gör det. Faktum är att bland överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter och framförallt brutala våldtäkter med inslag av grov misshandel och förnedring är invandrare mycket överrepresenterade. Givetvis finns alltid undantag som Hagamannen men när araber och negrar utgör 90% av dessa som begår dessa grövre våldtäkter gör dem sjukt överrepresenterade då de dessutom utgör en mycket mindre del av Sveriges totala befolkning än etniska svenska män.

https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Anser du det är värre med att någon tafsar för att det är invandrare?
Citera
2016-01-13, 22:59
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Så hur ser din patetiska verklighet ut då?

Vad är det för irrelevant fråga?
Citera
2016-01-17, 04:40
Medlem
Zara Larsson på semester från feminismen?

Såklart finns det väl som vanligt en del instagraminlägg och tweets från den "välkända popartisten" Zara Larsson, men hennes engagemang i feministiska (och invandringsrelaterade) frågor verkar vara mycket svalare nu än t.ex somras. Har någon teorier om varför?

Är det så att även den mest inbitna feministen kan inse när det har gått för långt eller är det mer ett strategiskt val från hennes sida?
Citera
2016-01-17, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extravagant
Såklart finns det väl som vanligt en del instagraminlägg och tweets från den "välkända popartisten" Zara Larsson, men hennes engagemang i feministiska (och invandringsrelaterade) frågor verkar vara mycket svalare nu än t.ex somras. Har någon teorier om varför?

Är det så att även den mest inbitna feministen kan inse när det har gått för långt eller är det mer ett strategiskt val från hennes sida?

Vem är den här personen?
Varför följer du den här personen?
Citera
2016-01-17, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Vem är den här personen?
Varför följer du den här personen?

Zara Larsson?

Jag följer ej henne men hennes åsikter har under en väldigt stor del utav sommaren dominerat våra mest populära medier. Av våra vrickade politiker anses hon vara en "stark kvinna" som kämpar för unga tjejers rättigheter i Sverige. Jag följer inte henne, men jag skulle gärna vilja se hur folk ställer sig gentemot henne idag jämfört med tidigare.
Citera
2016-01-17, 05:01
Medlem
Citat:
Zara Larsson?

Jag följer ej henne men hennes åsikter har under en väldigt stor del utav sommaren dominerat våra mest populära medier. Av våra vrickade politiker anses hon vara en "stark kvinna" som kämpar för unga tjejers rättigheter i Sverige. Jag följer inte henne, men jag skulle gärna vilja se hur folk ställer sig gentemot henne idag jämfört med tidigare.

aha, ok

ah jag har ingen aning

Citera
2016-01-17, 05:01
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Zara Larsson?

Förhoppningsvis växer även hon upp tillslut och ser verkligheten för vad den är. Som tjej gillar jag att hon står på sig, trots sin unga ålder, för kvinnor och tjejer i utsatta lägen och gör deras röst hörd. Men överlag är jag väldigt trött på denna populistiska feminism som spridit sig i landet, generellt sätt.
Citera
2016-01-17, 05:58
Medlem
Pie021s avatar
Så fort hon gick ut som feminist exploderade hennes karriär. Helt klart en Lyckad PR och inget annat.

Skulle jag gissa så blir nog weed hennes framgång i framtiden.
Citera
2016-01-17, 07:20
Medlem
ekerilars avatar
Citat:

Zara Larsson är en tonårsflicka. I den åldern bygger man upp sin identitet och exprimenterar med lite olika värderingar. Detta är helt normalt i hennes ålder och en del i hennes vuxenblivande.

Sluta hacka på flickebarnet! Däremot kan detta förhållande ses som ett starkt argument för att inte sänka rösträttsåldern.
Citera
2016-01-17, 11:28
Medlem
Sebzors avatar
Hon tar säkert bara en liten paus, man orkar ju inte vara en jobbig bitch månad efter månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in