Citat:
Ursprungligen postat av
Sisoedaersoet
Lite roligt hur journalisten säger att SD ställer grupp mot grupp bara för att sedan själv erkänna att politikerna har gett invandrarna särbehandling som svenska hemlösa bara kunde drömma om.
Jag blir så trött på argumentet "Ställa grupper mot varandra" som om det vore något fasligt och felaktigt.
Politikens enda syfte är just att ställa grupper mot varandra och prioritera. Så har det alltid varit. Carl "Allt till alla" Öström verkar resonera som en godtrogen unge när han inte ens begriper den enkla logiken. Politik är inte vacker, det är prioriteringar där en del får mer och andra får mindre, ska det vara så svårt att förstå?
Ja det är givetvis en mycket intressant fråga varför hemlösa svenska medborgare ska få mindre stöd än illegala utlänningar. För mig är svaret självklart, svenska medborgare ska prioriteras då det är syftet med varför vi ens har en regering.
Förbannade verklighetsfrånvända mjukisvänstermuppar! Det som gör mig mest förbannad är att Carl "Allt till alla" Örströms röst är lika mycket värd som min