2016-01-16, 18:39
Medlem
Guitarsmokes avatar
Enligt journalisten Carl Öström så ska SD snart lansera en ny kampanj med fokus på svenskar som är hemlösa. Man har, enligt Carl, skaffat sig en talesman bland de hemlösa.

Citat:
Nu har Sverigedemokraterna, vars affärsidé är att ställa svaga grupper mot varandra, börjat intressera sig för de hemlösa. De har rekryterat en talesman bland de hemlösa, som på så sätt ordnat sitt boende, åtminstone tillfälligt. Han säger att en kampanj kommer, ”Det här blir stort”. Jag är övertygad om att vi framöver kommer att få se slogans i stil med ”Våra egna först – stoppa invandringen”.

http://unvis.it/http://www.svd.se/hemlosa-och-flyktingar-stalls-mot-varandra/om/svenskt-flyktingmottagande

Någon som vet något mer om denna kampanj?
Citera
2016-01-16, 18:48
Medlem
Senapstjuvens avatar
Inte ett smack, men det är nog ingen dum idé att påminna svenska folket om att vi faktiskt har egna hemlösa och tiggare, så vi behöver inte importera dem ifrån världens alla skithål.
Citera
2016-01-16, 19:26
Medlem
Floragatans avatar
Dom kanske tog intryck av NoTruce idé i följande tråd.
(FB) SD:s kampanjer mot tiggeri (samlingstråd // mod)

Ett bra val av kampanj, hur som helst.
Citera
2016-01-16, 19:36
Medlem
Lite roligt hur journalisten säger att SD ställer grupp mot grupp bara för att sedan själv erkänna att politikerna har gett invandrarna särbehandling som svenska hemlösa bara kunde drömma om.
Citera
2016-01-16, 19:54
Medlem
Låter lovande. Mer politik av den typen! EXPOfascisternas rasdiskriminering SKA motarbetas genom att på åskådligt sätt ställa grupper mot varandra. Detta ställer massmedias fega lögnare ytterligare vid skampålen.
En ihjälfrusen svensk ska ställas mot bidragsinvandrade Ali med pektelefon för 6000 som han regelbundet säljer och får en ny (skyller på stöld), dyra NIKE hiphopskor, Canada Goose jacka för 5000 och allt i övrigt fritt.

Rasdiskrimineringens och Fascismens fula tryne ska massakreras så fort det sticker upp.
Senast redigerad av biomatec 2016-01-16 kl. 19:56.
Citera
2016-01-16, 20:38
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Lite roligt hur journalisten säger att SD ställer grupp mot grupp bara för att sedan själv erkänna att politikerna har gett invandrarna särbehandling som svenska hemlösa bara kunde drömma om.

Jag blir så trött på argumentet "Ställa grupper mot varandra" som om det vore något fasligt och felaktigt.

Politikens enda syfte är just att ställa grupper mot varandra och prioritera. Så har det alltid varit. Carl "Allt till alla" Öström verkar resonera som en godtrogen unge när han inte ens begriper den enkla logiken. Politik är inte vacker, det är prioriteringar där en del får mer och andra får mindre, ska det vara så svårt att förstå?

Ja det är givetvis en mycket intressant fråga varför hemlösa svenska medborgare ska få mindre stöd än illegala utlänningar. För mig är svaret självklart, svenska medborgare ska prioriteras då det är syftet med varför vi ens har en regering.

Förbannade verklighetsfrånvända mjukisvänstermuppar! Det som gör mig mest förbannad är att Carl "Allt till alla" Örströms röst är lika mycket värd som min
Citera
2016-01-16, 22:09
Medlem
Jag är inte det minsta förvånad och den debatten behövs.
SD har även börjat prata om att förmåner bör vara kopplade till medborgarskap och då är detta inte speciellt förvånande.
Citera
2016-01-16, 22:29
Medlem
usb3s avatar
SD drar igång kampanj för svenska hemlösa

Denna nyheten kommer lite märkligt nog av en journalist på SvD:s debattsidor. Kanske ett nytt sätt att släppa nyheter om SD utan att behöva vara "opartisk"?

http://www.svd.se/hemlosa-och-flyktingar-stalls-mot-varandra

De har rekryterat en talesman bland de hemlösa enligt artikeln. SD Stockholms stad skriver även på sin facebooksida att de nu upplåter sovplatser till svenska hemlösa.
https://www.facebook.com/SDStockholmsStad/photos/a.451606258301941.1073741826.182595121869724/815987525197144/?type=3

Så vad tycker ni. Är det en bra idé att satsa på svenska hemlösa när de andra partierna bara satsar på invandring från tredje världen? Eller håller ni med journalisten i debattartikeln att man inte får ställa svenska medborgare mot något annat lands medborgare när det kommer till hemlöshet?
Senast redigerad av usb3 2016-01-16 kl. 22:43.
Citera
2016-01-16, 22:35
Bannlyst
Hur mycket har de svenska hemlösa fått lida på grund av invandrarna och romerna? Undrar genuint.
Citera
2016-01-16, 22:42
Medlem
Crysaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Denna nyheten kommer lite märkligt nog av en journalist på SvD:s debattsidor. Kanske ett nytt sätt att släppa nyheter om SD utan att behöva vara opartisk?

http://www.svd.se/hemlosa-och-flyktingar-stalls-mot-varandra

De har rekryterat en talesman bland de hemlösa enligt artikeln. SD Stockholms stad skriver även på sin hemsida att de nu upplåter sovplatser till svenska hemlösa.
https://www.facebook.com/SDStockholmsStad/photos/a.451606258301941.1073741826.182595121869724/815987525197144/?type=3

Så vad tycker ni. Är det en bra idé att satsa på svenska hemlösa när de andra partierna bara satsar på invandring från tredje världen? Eller håller nu med journalisten i debattartikeln att man inte får ställa svenska medborgare mot något annat lands medborgare när det kommer till hemlöshet?

Ja, jag tycker att det är ett bra initiativ. Det har tidigare dokumenterats av volontärer (Stadsmissionen m fl) att de utländska tiggargängen är organiserade och har vassa armbågar på härbärgen för hemlösa och när det delas ut kläder m m medan svenska uteliggare är folk på glid i vårt samhälle, ganska ofta mentalt sköra personer. Jag drar mitt strå till stacken genom att köpa Situation Stockholm av hemlösa och ibland skänker jag en slant eller något ätbart.
Citera
2016-01-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Hur mycket har de svenska hemlösa fått lida på grund av invandrarna och romerna? Undrar genuint.

I min stad, Lund, ser man numera romer som säljer de hemlösas tidning som man tidigare bara såg svenska hemlösa sälja. De svenska hemlösa personerna har tryckts undan från sina tidigare platser, sedan tycker jag det luktar illa med bulgarer/rumäner som lämnat sina hem för att komma och tigga i paradiset och sedan stå på stan och få all uppmärksamhet och alla rättigheter att göra vad de vill + sälja de hemlösas tidning som de får en slant för...Samtidigt går man förbi nedpissade svenskar som stinker urin som uppenbarligen svikits av samhället och som ingen bryr sig om. Varför brydde man sig inte om hemlösa i Sverige för 5-10 år sedan på det sätt som man idag bryr sig om "hemlösa" som ägnar sig åt organiserat tiggeri?
Citera
2016-01-16, 23:11
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.

// mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto