Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Artikeln beskriver hur dåligt polis i Kalifornien hanterade brottsplatsen i jämförelse hur bra svensk polis hanterade fallet Anna Lindh.
Att en expert vittnade om att blodfläcken såg ut som blod av fysiskt förändrad form är nog nyckeln. Det syns om blodfläcken är gammal/torr och fuktad i efterskott tror jag. Vi får fråga Hamilkar igen.
Det tror jag också, och det var dit jag ville komma. Jag känner till Hamilkar, ett bra stöd i många krimtrådar, dock så vill jag läsa med egna ögon, han har fått sin kunskap någonstans.
Jag funderar i banor av att det kan ha varit fuktigt i byssjan, den stod i en fuktig miljö, finns det något som motsäger att plaggen i byssjan var fuktiga delar av dygnen innan kroppen hittades? Och som sagt, vi vet inte var jackan har legat innan den hamnade i rishögen. Jag noterar även en vattenansamling under jacka och hjälm.
EDIT;Klafsat runt i blod bla bla bla, det finns även ett par stycken som handlar om en mikroskopisk blodprick, den hamnade inte på tröjan genom att en tekniker gick över den, styckena om kondens.