2016-01-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Terrace plockar in Nemen enligt deras instagram. Kul!

För sent dock... NemeN fick hybris och började masstillverka och höjde priserna avsevärt, nu säljs de i allsköns butiker. De håller inte samma klass utseendemässigt som för ett par år sen heller, tycker jag.
Citera
2016-01-17, 00:41
Medlem
Mac10jiffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Vet att många säger att C.P har gått ned sig, men det finns likväl snygga jackor varje kollektion. Har en lila mille miglia (ss) och kvalitén är inget att hurra över dock så är den riktigt jävla snygg. Hur är kvaliteten på vinterjackorna överlag? Funderar på att klippa någon från casualclothing (om det blir mer rea). Förra året kunde man klippa en 10k mille för 2,5 i slutet av rean.

Jackan i fråga: http://www.casualclothing.dk/shop/c-p-company-51870p.html

Beställa äldre versioner från ebay är uteslutet då jag inte vill riskera att sitta på en jacka som eventuellt inte passar utan bytesrätt.

Jag kan bara säga att jag har 2 mille miglia. Ena från -92 och den andra från 2015 och den senare är fan gjord i papper om man jämför. Skulle lika gärna kunnat vara en bagheera från domus! Så ja- cp är en skugga av sitt forna jag.
Citera
2016-01-17, 04:16
Medlem
Har beslutat mig för att sälja Raso HP:n. Knappt använd så gott som ny. Frågan är om den går åt på blocket? 6 k borde man kunna få för en så ekslusiv jacka?
Citera
2016-01-17, 13:22
Medlem
Citat:
Har beslutat mig för att sälja Raso HP:n. Knappt använd så gott som ny. Frågan är om den går åt på blocket? 6 k borde man kunna få för en så ekslusiv jacka?

Har du råd tycker jag du ska spara den. Det är ingen jacka som man ska använda hela tiden heller!
Citera
2016-01-17, 14:25
Medlem
spegelnivattnets avatar
Citat:

Nej. Du får inga 6k kr för en begagnad jacka, det är juh reor nu också, du själv visade juh att en 10k krs jacka (oanvänd, nu kostar 7k.

du ska vara glad om du får 3k för en begagnad jacka, ingen vet juh hur du har behandlat den, om du har lus eller snnan skit, skanske är allmänt smutsig av dig?
begagnadekläderkan du inte sälja till nypriser.
Spar den som nån sa, eller förbered dig på att sälja till hälften av vad du trodde du skulle kunna få. BegMarknaden för dessa kläder är väldigt liten i sverige också.

tyvärr. bättre att erbjuda ett byte då ist, kanske?
Citera
2016-01-17, 20:11
Medlem
Någon annan som klickade hem SI billigt från Hugo-Sthlm nu i helgen? Deras webbshop krånglade så vissa plagg var kraftigt rabatterade. Tyvärr var mycket slut också visade det sig. Blev en swearshirt för 850 kr iaf
Citera
2016-01-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjugHeffner
För sent dock... NemeN fick hybris och började masstillverka och höjde priserna avsevärt, nu säljs de i allsköns butiker. De håller inte samma klass utseendemässigt som för ett par år sen heller, tycker jag.

Vist att Nemen säljs lite varstans på nätet men det e inte ofta jag ser någon live. Och är det så att man vill sticka ut med något ingen annan har så varför inte.

Kvaliten kan jag hålla med e lite sådär. Tappar formen.
Citera
2016-01-20, 10:00
Medlem
Mac10jiffys avatar
Drog hem klassiska aquscutum viscuna skjortan från borstahusen igår. Hoppas XL sitter bra, visst brukar aqua vara "normala" i strl?
Citera
2016-01-20, 19:43
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Drog hem klassiska aquscutum viscuna skjortan från borstahusen igår. Hoppas XL sitter bra, visst brukar aqua vara "normala" i strl?

Tror man bör gå upp på dom, jag köpte en medium förut och den var iallafall för liten för mig så det fick bli en retur på den.
Citera
2016-01-20, 21:14
Medlem
beshliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy

Jackor, tröjor m.m harj jag fått gått upp en storlek. Skjortor sitter dock bra på mig i normal storlek.
Citera
2016-01-20, 23:10
Medlem
Sedan Aqua hamnade nere i Italien kan man räkna med en storlek upp...
Citera
2016-01-21, 00:50
Medlem
IV1916s avatar
Jag själv har nyligen fått upp ögonen för SI/CP på riktigt (har ett-två-tre plagg sedan tidigare) och har precis beställt ett 10-tal knits från förstnämnda. Börjar bli litet eftertänksam med tanke på att det förefaller vara merparten våldsutövare som bär märket och hänger i den här tråden. Nästa steg? Behålla? Returnera?
Senast redigerad av IV1916 2016-01-21 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in