Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Ännu en gång en debattör som kommer in i diskussionen med hela sitt "posse" eller vilka e "vi vet" och det du slänger dig med? Ännu en person som kan bekräfta sina teser och förkasta andras, underbyggt med exakt samma material där tillförlitligheten stämmervi ena men inte i andra fallet. För inte har du bidragit med något nytt till tråden inte. Än roligare att se är att du försöker framstå som utan dold agenda men enbart bemödar dig med att ta upp saker om BO's trovärdighet. Bra första inlägg i ämnet, inte alls vinklat....
Och istället för att bemöta mina frågetecken, så svarar du med..vad? Ännu ett nonsens-inlägg i en tråd full med sådana?
Jag har ingen "posse" med mig, vet inte var du får det ifrån, och när jag säger att VI VET, så talar jag om sådant som vi som följt tråden från början, vet är sant, alltså sånt som är bekräftat.
T.ex så är det bekräftat att ett bråk mellan pojkarna uppstod redan i november, polisen fick rycka ut och BO blev polisanmäld för misshandel. Det finns också ett videoklipp från en andra misshandel, den som sägs vara från strax innan jul. Så BO har alltså misshandlat GM vid två tillfällen som vi känner till, det är därför inte omöjligt att han misshandlat honom vid flera tillfällen som vi inte känner till.
Enligt aftonbladet har dessutom flera uppgiftslämnare utöver GM's pappa, uppgett att GM varit mobbad i skolan en längre tid, av bl.a BO.
Kan du förresten svara på min fråga gällande snapchat? Hur kan GM och hans kompis ha skickat bilder till BO's tjejkompis, om dessa inte valt att bli vän med killarna på snap? Jag vet som sagt inte riktigt hur snapchat fungerar, men jag tror inte att man kan skicka bilder till folk man inte är vän med. Min nästa fråga blir då, varför tog tjejerna inte bara bort GM och hans kompis från snap, så att de slapp bli "trakasserade"?
Så till nästa punkt, tjejkompisen. Hennes mamma har själv bekräftat att hon blev avstängd från skolan efter att hon gått till rektorn och anklagat GM för att ha trakasserat henne sexuellt. Eftersom skolan valde att stänga av henne, så är det väl rimligt att utgå ifrån att hon ljög om det hela, rektorn såg igenom det, och hon blev avstängd. Troligtvis blev hon inte endast avstängd pga denna incident, utan har gjort något mer. Detta är alltså samma tjej som påstår att GM brottade ner henne och slog henne, vilket ledde till att BO misshandlade GM, filmade det hela och sedan spred filmen. Jag anser att hon inte är trovärdig, om hon tidigare har ljugit om att GM trakasserat henne sexuellt, så kan hon lika väl ha ljugit om att han slagit henne, bara för att få BO att slå GM.
Jag behöver inte bemöda mig med att ta upp saker om GM då vi redan vet vad han har gjort, han har mördat en pojke, och ingen mobbning i världen kan rättfärdiga det. Men jag stör mig också på att man målar upp BO som en hjälte som endast blev mördad pga att han skyddade sin tjejkompis från en muslimsk framtida våldtäktsman som skickade runt snaps på sitt könsorgan till tjejer på skolan. Tjejkompisen målas upp som en oskyldig liten flicka som blivit sexuellt trakasserad, samtidigt som det har kommit fram uppgifter som pekar på motsatsen.
Jag försöker få fram vad som kunde få en liten 14 årig pojke att ta med sig en kniv till skolan, och ta livet av en ett år äldre kamrat, då jag trodde att det var detta som diskuterades i tråden. Om vi inte ska diskutera detta så kan ju tråden lika gärna stängas, vi vet vem GM är och vi vet vem BO är. De punkter som jag tagit upp i mitt inlägg, är sådant som jag anser har bidragit till att GM till slut bestämde sig för att ta livet av BO.