Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-16, 16:29
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Ännu en gång en debattör som kommer in i diskussionen med hela sitt "posse" eller vilka e "vi vet" och det du slänger dig med? Ännu en person som kan bekräfta sina teser och förkasta andras, underbyggt med exakt samma material där tillförlitligheten stämmer i ena men inte i andra fallet. För inte har du bidragit med något nytt till tråden inte. Än roligare att se är att du försöker framstå som utan dold agenda men enbart bemödar dig med att ta upp saker om BO's trovärdighet. Bra första inlägg i ämnet, inte alls vinklat....
Hade det varit så enkelt som du tror hade poliserna varit färdiga vid det här laget och tidningarna hade fått ta del av mer. Varför är de inte färdiga när allvetande du redan har koll på hur läget ligger. Här på flashback nöjer vi oss inte med att bara konstatera vem som var GM utan vill också veta vilka motiv som kan tänkas ligga bakom. I din värld blir du bara bekymrad och oroad över att någon använder uttrycket "vi vet" när det inte stämmer med din världsbild.

Hade den här tråden bara bestått av WT-rasister hade analysen bara varit en fjärdedel av vad den blivit samtidigt som tråden kanske blivit dubbelt så lång för att folk tävlat om att kräka ur sig de värsta kommentarerna ungefär som på exponerat.
Citera
2016-01-16, 16:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hade det varit så enkelt som du tror hade poliserna varit färdiga vid det här laget och tidningarna hade fått ta del av mer. Varför är de inte färdiga när allvetande du redan har koll på hur läget ligger. Här på flashback nöjer vi oss inte med att bara konstatera vem som var GM utan vill också veta vilka motiv som kan tänkas ligga bakom. I din värld blir du bara bekymrad och oroad över att någon använder uttrycket "vi vet" när det inte stämmer med din världsbild.

Hade den här tråden bara bestått av WT-rasister hade analysen bara varit en fjärdedel av vad den blivit samtidigt som tråden kanske blivit dubbelt så lång för att folk tävlat om att kräka ur sig de värsta kommentarerna ungefär som på exponerat.

Du vet lika väl som vi andra att det aldrig kommer att komma ut något i tidningarna om detaljerna kring detta. Det är liksom inte så lämpligt att berätta att mördaren var en syrisk "flykting" som hade gått och smitt på sina planer hela julhelgen och på första skoldagen högg stackars Arminas bakifrån.

Och detta för att Arminas hade skyddat skolans tjejer från det syriska gängets närgångna tafsande.

Passar inte så bra i PK-pressen direkt...
Citera
2016-01-16, 16:42
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Den andra sidan är 100 gånger värre här med smutskastningskampanj mot invandrare och drar alla muslimer tex över samma kant. Jag försöker väga upp det ibland.
Blir det bevisat att gm sextrakasserat tjejer vilket jag inte tror, erkänner jag fel såklart. Borde komma ut mer från polisutredning snart.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet att det framkommit i tråden, men det behöver inte vara sanning - eller hela sanningen- bara därför. Om det är så hon blev avstängd från skolan så måste det legat mer bakom avstängningen.

Ni två specifikt är alltid här och försöker försvara invandrare oavsett hur många de mördat.
Hur känns det,blir det inte jobbigt att ständigt agera försvarsadvokat åt MENA-förbrytare?
Ni har mycket att göra nuförtiden.

Det är inte försvarsbart att mörda oavsett.
Citera
2016-01-16, 16:45
Medlem
Här finns en BOs bild till, inte den där som publiceras offentligt. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=979215368824366&set=a.3943865873072 50.95066.100002077374839&type=3&theater
Jag tycker att BO ser ut här som en person med stor ledarskapspotential och som ganska förtjusande.

Däremot anser jag att det sannolikt kunde pågå ett slags annan krock mellan BO och GM pga sociala och kulturella omständigheter. Vi har här en son av lyxmigranter med offrets tillstånd i Sverige mot en son av hårdarbetare i Sverige från knappt känt europeiskt land där folket kämpar hårt för att bevisa sin nationella identitet, trovärdighet och att skapa välstånd. Intressant social krock här… Den första migranten känner sig värdefull oförbehållsamt. Den andra migranten hade vetat sedan tidig barndom att han ska ha kämpa hårt för att känna sig värdefull oberoende vart han ska välja att bo vidare: i Sverige, i Litauen, el vart som helst. Jag tror att det ligger mycket mer i backgrunden av denna tragedi än det som har framkommit tills nu och det som ska kunna bevisas under utredningen.
Senast redigerad av Monedika 2016-01-16 kl. 17:01.
Citera
2016-01-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
Och istället för att bemöta mina frågetecken, så svarar du med..vad? Ännu ett nonsens-inlägg i en tråd full med sådana?

Jag har ingen "posse" med mig, vet inte var du får det ifrån, och när jag säger att VI VET, så talar jag om sådant som vi som följt tråden från början, vet är sant, alltså sånt som är bekräftat.

T.ex så är det bekräftat att ett bråk mellan pojkarna uppstod redan i november, polisen fick rycka ut och BO blev polisanmäld för misshandel. Det finns också ett videoklipp från en andra misshandel, den som sägs vara från strax innan jul. Så BO har alltså misshandlat GM vid två tillfällen som vi känner till, det är därför inte omöjligt att han misshandlat honom vid flera tillfällen som vi inte känner till.

Enligt aftonbladet har dessutom flera uppgiftslämnare utöver GM's pappa, uppgett att GM varit mobbad i skolan en längre tid, av bl.a BO.

Kan du förresten svara på min fråga gällande snapchat? Hur kan GM och hans kompis ha skickat bilder till BO's tjejkompis, om dessa inte valt att bli vän med killarna på snap? Jag vet som sagt inte riktigt hur snapchat fungerar, men jag tror inte att man kan skicka bilder till folk man inte är vän med. Min nästa fråga blir då, varför tog tjejerna inte bara bort GM och hans kompis från snap, så att de slapp bli "trakasserade"?

Så till nästa punkt, tjejkompisen. Hennes mamma har själv bekräftat att hon blev avstängd från skolan efter att hon gått till rektorn och anklagat GM för att ha trakasserat henne sexuellt. Eftersom skolan valde att stänga av henne, så är det väl rimligt att utgå ifrån att hon ljög om det hela, rektorn såg igenom det, och hon blev avstängd. Troligtvis blev hon inte endast avstängd pga denna incident, utan har gjort något mer. Detta är alltså samma tjej som påstår att GM brottade ner henne och slog henne, vilket ledde till att BO misshandlade GM, filmade det hela och sedan spred filmen. Jag anser att hon inte är trovärdig, om hon tidigare har ljugit om att GM trakasserat henne sexuellt, så kan hon lika väl ha ljugit om att han slagit henne, bara för att få BO att slå GM.

Jag behöver inte bemöda mig med att ta upp saker om GM då vi redan vet vad han har gjort, han har mördat en pojke, och ingen mobbning i världen kan rättfärdiga det. Men jag stör mig också på att man målar upp BO som en hjälte som endast blev mördad pga att han skyddade sin tjejkompis från en muslimsk framtida våldtäktsman som skickade runt snaps på sitt könsorgan till tjejer på skolan. Tjejkompisen målas upp som en oskyldig liten flicka som blivit sexuellt trakasserad, samtidigt som det har kommit fram uppgifter som pekar på motsatsen.

Jag försöker få fram vad som kunde få en liten 14 årig pojke att ta med sig en kniv till skolan, och ta livet av en ett år äldre kamrat, då jag trodde att det var detta som diskuterades i tråden. Om vi inte ska diskutera detta så kan ju tråden lika gärna stängas, vi vet vem GM är och vi vet vem BO är. De punkter som jag tagit upp i mitt inlägg, är sådant som jag anser har bidragit till att GM till slut bestämde sig för att ta livet av BO.

om du går igenom mina inlägg så ser du att jag ej nämnt något om Bo
Eller försökt uppmåla denna till hjälte eller bättre en vad som framkommit. antar att det va en smärre blunder från din sida att antyda nåt sånt..

Och det du anger som bekräftat är inte mer bekräftat än något du själv förkastar.... I annat fall länka och upplys mig. Du skriver en halv avhandling här och kommer inte med det minsta nytt utan drar enbart mer långtgående spekulationer av samma material som innan. Det betyder ju att du bör va den som kan lägga fram varför det helt plötsligt skall anses "bekräftat" att det skett en till misshandel och dylikt? Men antar att det inte passar herrn.

Jag kan givetvis besvara din fråga. Personligen har jag inte en Aning och därav spekulerar jag inte gällande GMs användning av snapchat, tycker personligen att man ej skall dra mer smuts över någon genom ej bekräftad information. Sån e jag.

Du får ju nu gärna styrka vart det framgår att Bo blivit anmäld för en annan misshandel och även framlägga trovärdig och underbyggd information för att du kan slå fast väldigt mycket mer av samma material än vad personer som inte riktigt håller med dej kan?? T.ex. Hur håller ditt material och inte andras när det utgår från samma källor..

Att röra sig med Vi kan och resterande är jävligt fullt argumentationsknepp då du genom det anspelar på att du förespråkar en allmänt uppfattad sanning. Stå för det du skriver sj så står jag för det jag sagt. Mest märkvärdigt är ju ändå att du även försöker framställa det som så i ditt första inlägg i en diskussion på 200+ sidor.... Att diskutera skit(obekräftade rykten) är i min mening inget som för diskussionen framåt
Citera
2016-01-16, 17:06
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Så du menar att om jag mördar dig så är det samhällets fel som inte stoppat mig?
Anser du att man inte är ansvarig för sina gärningar?

Du får älska eller hata vad fan du vill men är det inte lite mycket begärt att dom som svarar dig skall skriva något som verkar vettigt när du själv inte fått fram ett vettigt ord?

Om du mördar mig i skolan en tid efter att jag har mobbat sönder dig på skolgården så är det som minst tjänstgörande pedagogers fel men även andra samhälleliga instansers fel, ja. GM blev ju misshandlad innan jul så att denne fick uppsöka läkarvård därutöver så hade pappan till GM redan slagit larm om att sonen var utsatt för gravt kränkande beteende, så återigen var det samhällets fel. Du kanske vill sätta dig in i var skattepengar används för du vet säkerligen inte att Sveriges offentliga sektor motsvaras av en tredjedel av hela arbetsmarknaden vilket innebär en hel del lärare, socialarbetare, specialpedagoger, kuratorer, rektorer etc. etc.

Man är ansvarig för sina egna handlingar förutsatt att man inte är som i detta fallet minderårig och därmed heller inte fullutvecklad i vuxet tänkande samt om man inte är psykiskt sjuk, tillfälligt eller långtgående.

Citera
2016-01-16, 17:13
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Visade han kulor när han slog en tjej och kallade henne för hora. Visade han kulor när han skickade bilder på sin lilla missbildade penis till en ovetandes flicka? Visade han kulor när han smög fram som en liten råtta och högg BO i ryggen? BO som lyssnade på musik i hörlurar och inte hade någon chans att värja sig.

Jag tycker allt pekar på motsatsen. Araben visar gång på gång att han inte har något mellan sina kycklingben.

Du vet inte om han slog en tjej och kallade henne för en hora eller inte men du vill att det ska vara fallet eftersom du är förblindad av hat, oavsett anledning.

Du vet inte om han skickade en bild på sin penis till en ovetande flicka eller inte men du vill att det ska vara fallet eftersom du är en ignorant person som inte kan ta sig ur hatet som förblindar.

Du vet inte vad som ledde kniven in i BO så håll din käft istället och be att din dumhet kan på något sätt förlåtas av gud.

Lägg upp opartiska vittnesmål, bilder på penisar eller något som helst annat som styrker något av det du säger för annars pratar du bara skit och skit hör hemma i avlopp.
Citera
2016-01-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide

Mycket du kan läsa in när jag i sak egentligen bara motsäger äktheten i vad vissa skriver här som sanning och ber en person sluta med fullargumentation genom att anspela på att han representerar något allmängiltligt "Vi", stiligt. Tror givetvis på ditt argument om att tråden kommer komma vidare och göra stora avslöjanden genom att lägga fram obekräftade uppgifter som sanningar å, troligt!! Dina egna utfall mot personer här i tråden sänkte även min vilja att lyssna på dig. Om det e mig du åsyftar, du kunde inte ha mer fel å bara för att en människa inte håller med dig behöver du inte falla till såna nivåer
Senast redigerad av malmi 2016-01-16 kl. 17:29.
Citera
2016-01-16, 17:20
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Vi vet ju faktiskt inte om det förekommit mobbing och någon stor press. Det är inte långsökt att misstänka att mördaren helt enkelt är "knäpp", som t.ex. Anna Linds mördare.

Vi vet att han blev misshandlad, sökte läkarvård, fadern hade kontakt med skolan angående sådant här, BO var en bråkstake, videon visar tydligt att GM kränks gravt och slutligen att han inte är knäpp i den bemärkelsen en vuxen person som hugger ner någon efter att ha hört röster.

Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Som kommentar till detta citerar jag mig själv:

Efter att denna tjej som kom fram till dig och sa att hon blev slagen; letade du då upp en kameraman som filmade killen som slog tjejen medan du förnedrade honom och slog honom lavetter och sparkar? Det tror jag inte eftersom ditt motiv inte var att kränka utan istället att tillrättavisa, och bra gjort förresten!
Citera
2016-01-16, 17:25
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Att du tycker det är modigt att hugga ner en obeväpnad med kniv säger allt om dig!

Läste du hela inlägget eller fick ditt kortsiktiga psyke ett fnatt. Ingenstans fördes det fram av mig att GM var modig som högg BO.

Du är ignorant och dina kommentarer bör inte tillåtas någonstans där allmänheten har sitt tillträde.
Citera
2016-01-16, 17:25
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
..Så till nästa punkt, tjejkompisen. Hennes mamma har själv bekräftat att hon blev avstängd från skolan efter att hon gått till rektorn och anklagat GM för att ha trakasserat henne sexuellt. Eftersom skolan valde att stänga av henne, så är det väl rimligt att utgå ifrån att hon ljög om det hela, rektorn såg igenom det, och hon blev avstängd. Troligtvis blev hon inte endast avstängd pga denna incident, utan har gjort något mer. Detta är alltså samma tjej som påstår att GM brottade ner henne och slog henne, vilket ledde till att BO misshandlade GM, filmade det hela och sedan spred filmen. Jag anser att hon inte är trovärdig, om hon tidigare har ljugit om att GM trakasserat henne sexuellt, så kan hon lika väl ha ljugit om att han slagit henne, bara för att få BO att slå GM.
Missade den här smörjan..
Nej, det är inte alls rimligt att anta.
Särskilt inte med tanke på hur svenska skolor brukar hantera liknande situationer ie stänga av/flytta offret. Inte håller med tanke på vad som försiggått/föregår i europa den senaste tiden.

Ska vi pröva åt andra hållet och se hur du hanterar det?
Misshandels anmälan LADES ner av polisen!!!!!
Då är det väl både rimligt och logiskt att anta att den var fullständigt substanslös och förmodligen falsk eller hur?
Eller är det bara du och dina gelikar som får föra att sådant resonemang?
Nå, låt höra?

Citat:

Jag försöker få fram vad som kunde få en liten 14 årig pojke att ta med sig en kniv till skolan, och ta livet av en ett år äldre kamrat, då jag trodde att det var detta som diskuterades i tråden. Om vi inte ska diskutera detta så kan ju tråden lika gärna stängas, vi vet vem GM är och vi vet vem BO är. De punkter som jag tagit upp i mitt inlägg, är sådant som jag anser har bidragit till att GM till slut bestämde sig för att ta livet av BO.
Ahmed fick inte sextrakassera och blev sur, planerade ett mord och utförde det sedan. punkt
Citera
2016-01-16, 17:26
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Om du mördar mig i skolan en tid efter att jag har mobbat sönder dig på skolgården så är det som minst tjänstgörande pedagogers fel men även andra samhälleliga instansers fel, ja. GM blev ju misshandlad innan jul så att denne fick uppsöka läkarvård därutöver så hade pappan till GM redan slagit larm om att sonen var utsatt för gravt kränkande beteende, så återigen var det samhällets fel. Du kanske vill sätta dig in i var skattepengar används för du vet säkerligen inte att Sveriges offentliga sektor motsvaras av en tredjedel av hela arbetsmarknaden vilket innebär en hel del lärare, socialarbetare, specialpedagoger, kuratorer, rektorer etc. etc.

Man är ansvarig för sina egna handlingar förutsatt att man inte är som i detta fallet minderårig och därmed heller inte fullutvecklad i vuxet tänkande samt om man inte är psykiskt sjuk, tillfälligt eller långtgående.

Gm blev inte misshandlad så att han behövde söka läkarvård, han fick en örfil och hans pappa tog honom till akuten för att få skadorna dokumenterade.
Jag har jobbat på akuten och själv dokumenterat skador, örfilen har förmodligen inte ens gett en hudrodnad...inga lösa eller utslagna tänder, inga blånader, svullnader, sår eller hjärnskakningar.
Han har fått ett intyg som visar att han inte fått några skador därav polisens ointresse för att gå vidare.

Du är visst ansvarig för dina handlingar som minderårig, men du döms inte till fängelse och skadestånd får föräldrarna stå för.
Är du vuxen och psyksjuk döms du till vård, detta kan ge dig längre straff då du inte släpps ut förrän du anses frisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in