Citat:
Ursprungligen postat av
whitegirl
Såvitt jag vet finns det bara en sak som färdas snabbare än ljuset. Dåliga nyheter

För att kunna gå TS till mötes i hans postulat att "...en kula från en pistol måste ju färdas snabbare än ljusets hastighet" måste vi tänka out of the box. Det handlar ju om att hitta ett sätt att resa ut i rymden på ett mer effektivt och snabbare sätt än tidigare. Kulan är bara en illustration som TS har använt sig av. Läser man det olika inläggen i tråden verkar det inte finnas så många möjliga kreativa lösningar, som inte har förkastats av någon annan svarande här. Vad jag kan se är påståendet att "dåliga nyheter färdas snabbare än ljuset" oemotsagt. Detsamma gäller för maginära partiklar och tachyoner. Det är teorier som skulle kunna vara möjliga. Kaninernas fortplantning är troligen svårt att bygga en resa på. Eftersom en vetenskaplig censur (Moderator) har rensat bort vissa inlägg kan det hända att någon möjlig lösning har gått förlorad. Vi får fortsätta att arbeta med vad som finns kvar.
En möjlighet som jag nu introducerar är möjligheten till ett parallellt universum bestående av antimateria. Eftersom naturen söker balans borde all den energi som finns i vårt universum tas ut av en motsvarande motpol till massa och energi någon annanstans. Eftersom [energin = massan*ljusets hastighet i kvadtat] E=mc2, så borde vi kunna frigöra mycket energi i sammaförandet av materia och antimateria. Om vi nu bara kan omvandla det till någon kontrollerbar form som kan sätta fart på en raket. Eventuellt dras de två motpolerna mot varandra på något sätt. Möjligen färdas vi redan med oerhörd hastighet mot vår antimateriella motpol. Det är bara att vi "sitter på rymdskeppet" (galaxen eller vårt kända universum) och märker det inte.