2016-01-15, 11:19
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Det kan det vara, det beror på situationen.
I det här situationen handlade det om att 14åringen ie mördaren taffsat på flickor och inget utom att stänga av en av flickorna som klagade hände från skolans (för egentligen varför ska skolan hindra sextrakasserier, inte som om skolan ska vara trygg..) sida så Arminas fysiskt tillrättavisade honom och sedan mördade 14åringen Arminas.
Ingen mobbning direkt.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 11:26.
Citera
2016-01-15, 11:21
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Fast nu tog ju jag citat "svenne" från dig eller om det var en slagen svensk där du svarat på hans inlägg!
Ah ok, förstår.
Måste vart från slagensvensk då, jag har inte använt det ordet innan i den här tråden.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 11:24.
Citera
2016-01-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det är uppenbart att gänget här har svårt att erkänna att det är mobbing. Men så är Sverige också mobbingens förlvade land.

Jag frågar igen. En slår, en filmar, sen sprids filmen. Vad är det om inte en planerad aktion att ta heder och ära av en person. Alla som förnekar detta är patetiska mobbare. Jag gillar inte islam för 5 öre men jag ser ändå att denna situation är mobbing och inget annat. Det hjälper inte att skrika muslimjävel tills man blir hes. Det är mobbing, punkt slut.

Arabgänget skickade kukbilder till en tjej. När hon förklarade att den var både ful och för liten, och inte ville bli trakasserad mer, så blev hon kallad hora och slagen i magen så att hon föll till marken. Är det mobbing?
Citera
2016-01-15, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Arabgänget skickade kukbilder till en tjej. När hon förklarade att den var både ful och för liten, och inte ville bli trakasserad mer, så blev hon kallad hora och slagen i magen så att hon föll till marken. Är det mobbing?

Ja att säga att en kuk är liten o ful är mobbning
Citera
2016-01-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Han handlade i nödvärn?
Handlade i nödvärn? Med ett Jullov emellan? Han mördade killen första dagen på terminen. Örfilen han fick var innan Lucia. Handlar om hämnd och heder, inget annat.
Citera
2016-01-15, 11:46
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det är uppenbart att gänget här har svårt att erkänna att det är mobbing. Men så är Sverige också mobbingens förlvade land.

Jag frågar igen. En slår, en filmar, sen sprids filmen. Vad är det om inte en planerad aktion att ta heder och ära av en person. Alla som förnekar detta är patetiska mobbare. Jag gillar inte islam för 5 öre men jag ser ändå att denna situation är mobbing och inget annat. Det hjälper inte att skrika muslimjävel tills man blir hes. Det är mobbing, punkt slut.

Hur svårt är det att lära sig definitionen av ord..
Händelsen som filmades är en enskild händelse som endast hände pga sextrakasserier, ska vi titta på t.ex UMOs hemsida?
http://www.umo.se/vald--krankningar/mobbning/
"En enstaka taskig grej (kan alla ni som begår karaktärsmord på och förtalar den mördade Arminas fucking se det här eller är ni blinda?) räknas inte som mobbning. Det är när det händer flera gånger och får den som behandlas illa att må dåligt, som det räknas som mobbning."
Ser du?
Taffsandet hände flera gånger o är då mobbning dock ingen mobbning som skolan bryr sig ett piss om förutom att stänga av flickor som klagar förstås.
Kan ju inte riskera skolans rykte.

Tillrättavisningen över sex taffsandet medelst örfil hände EN gång, vilket inte är mobbning.
Fattar du nu?
Citera
2016-01-15, 11:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Om han tryckt honom i tvåan, så hade mord varit rättfärdigt. Alla dagar i veckan.
Fö. Verkar det som du bara letar efter bo skit mot gm, inte gm skit som ev får bo att få upp ögonen för gm.
Bara som tidigare poster gett sken av. Just my two ören.

Jag letar inte efter skit om någon om de inblandade, jag bedömer den information som kommer fram och där finns det bekräftad information att BO har gett sig på GM. Allt annat är än så länge bara påståenden som det inte finns belägg för.
Citera
2016-01-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag letar inte efter skit om någon om de inblandade, jag bedömer den information som kommer fram och där finns det bekräftad information att BO har gett sig på GM. Allt annat är än så länge bara påståenden som det inte finns belägg för.

Två flickors vittnesmål då? Finns det inga belägg för det?
Citera
2016-01-15, 11:52
Medlem
Som vanligt har den här tråden urartat fullständigt på numera normalt Flashback-manér. Allt som verkar betyda något för majoriteten av ärthjärnorna i tråden - också detta som vanligt - är etnicitet och tro. Man skulle kunna tro att man levde vid förförra sekelskiftet eller liknande med tanke på hur bigotteri, konspirationsteorier och annat vanvett frodas här. Usch på er allihop.

Det faller bara ett fåtal in att det handlar om pubertetskillar vars hjärnceller under en viss period står tillbaka för testosteronets påverkan. Förklaring för det svagsinta flertalet: många tonårskillar är rent korkade vissa perioder. Därför ska det finnas ansvarsfulla vuxna i närheten när ett större antal ungdomar umgås i grupp - särskilt i skolan där man föser ihop alla i samma ålder utan minsta hänsyn till om man funkar tillsammans eller ej.

Min mening är i alla fall klar. En akut brist på vuxna mogna människor är orsaken till detta. Där kan möjligen vissa föräldrar inkluderas som hellre sitter och skvallrar på Facebook än gör något åt en dålig situation. Arbetar man på en skola ska man också vara närvarande mellan lektionerna emellanåt - det räcker att vara lite vaken för att fånga upp mycket elände som kan vara på väg överstyr.
Citera
2016-01-15, 11:54
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad ska räknas som belägg då?
Enligt dig?
Sådant som du redan håller med om kan tänkas?

Bakgrunden till den filmade händelsen är känd, mördarens pappa är den som talar om mobbning vilket ja vad för anledning kan han ha att tala om det? Kan han kanske vara GROVT partisk?
Alla vittnen berättar om sextrakasserierna.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 11:59.
Citera
2016-01-15, 11:57
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Som vanligt har den här tråden urartat fullständigt på numera normalt Flashback-manér. Allt som verkar betyda något för majoriteten av ärthjärnorna i tråden - också detta som vanligt - är etnicitet och tro. Man skulle kunna tro att man levde vid förförra sekelskiftet eller liknande med tanke på hur bigotteri, konspirationsteorier och annat vanvett frodas här. Usch på er allihop.

Det faller bara ett fåtal in att det handlar om pubertetskillar vars hjärnceller under en viss period står tillbaka för testosteronets påverkan. Förklaring för det svagsinta flertalet: många tonårskillar är rent korkade vissa perioder. Därför ska det finnas ansvarsfulla vuxna i närheten när ett större antal ungdomar umgås i grupp - särskilt i skolan där man föser ihop alla i samma ålder utan minsta hänsyn till om man funkar tillsammans eller ej.

Min mening är i alla fall klar. En akut brist på vuxna mogna människor är orsaken till detta. Där kan möjligen vissa föräldrar inkluderas som hellre sitter och skvallrar på Facebook än gör något åt en dålig situation. Arbetar man på en skola ska man också vara närvarande mellan lektionerna emellanåt - det räcker att vara lite vaken för att fånga upp mycket elände som kan vara på väg överstyr.
Lite för naivt tänkt men jajo i det här fallet dock som i de flesta fall i Sverige så fanns det noll och inga mogna ansvarsfulla vuxna.
Bara idioter som synes ha gjort sitt bästa för att ignorera allt som händer på skolan.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 12:00.
Citera
2016-01-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Har bara hängt med i tråden lite vagt men är det rätt att en kille blev så svårt mobbad att han till slut knivade ner sin mobbare? I såfall tycker jag att den mobbade borde frias från brott så kanske folk lär sig att inte mobba människor i framtiden.

Av vad som framkommit så är den förklaringen inte trovärdig. Inte ens möjlig, vad det ser ut som.

Hoppas du skojar i din förgående post. Angående den lilla snoppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in