Citat:
Ursprungligen postat av
PaulPaljett
Vad är anledningen till att du inte har så bra betyg?
En pilotutbildning, oavsett om du får den "gratis" eller betalar själv, är omfattande. Det är mycket som skall in i huvudet och mycket du skall förstå och kunna använda. Till det kommer den psykologiska biten som du behöver klara. Och till sist då själva flygandet, det mekaniska.
Sett till det sista är det så att alla faktiskt inte kan lära sig flyga. Du vet människor som trots enträgen övning fortfarande kör bil som krattor? Samma är det med flygelever. Men de flesta blir åtminstone såpass bra att de får sitt cert. En del har lätt för flygandet, men svårt för teorin. En del klarar båda, men är psykiskt olämpliga för att flyga.
Sociala problem.
Jo men jag menar att om betygen spelar stor roll? Tex att jag fått A i historia som beslutar om jag kommer in istället för kunskaperna jag har om flygplan som jag lärt mig på flygteknik som även gör mig att bli flygmekaniker. Som då håller ansvaret för alla människor ombord.
Jo jag är medveten om att de psykologiska testerna spelar en väldigt stor roll att bli antagen. Men det verkar betygen från gymnasiet också.
Kan tillägga att jag är bra på flygämnena tillskillnad från historia, samhällskunskap.
Tror du att dem kollar på att jag gått på flygteknik?