2011-06-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mini-miya
Jag lånar tråden lite.
Var med om en olycka med mina tänder sisådär 6-7 år sedan, lyckades förstöra 7 tandkronor och en tand var tvungen att rotfyllas.
Från försäkringskassan så fick jag ett papper där jag kunde få ett major jobb för mina tänder innan jag fyller 25. Pratade med min tandläkare om detta och han tyckte att jag skulle fixa en skalfasad hos en privattandläkare (för om jag gjorde det hos dem på lokaltandvården skulle jag säkert få något annat billigare, om jag inte minns fel).

Någon här som har gjort en skalfasad innan som kan berätta mer om det? samt och någon som kan rekomdera någon privattandläkare i Göteborg.

Jens Stokland är grymt duktig, men han är inte billig.

Stövel-Anders
Citera
2011-06-10, 18:08
Medlem
butterbocks avatar
http://foretagsbas.se/foretag/Edgren_Ann_Charlotte_Tandlaekare/167620

Hon är gryyyymt trevlig, ingen aning om priserna dock, brukade gå till henne när jag var under tjugo.
Citera
2014-03-11, 12:49
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Dagnelidkliniken nära Marklandsgatan i Högsbo i Göteborg. Kostar lite mer men är den främsta och bästa i Sverige. Hög kompetens och jätte moderna och fräscha lokaler med eget spa och maskiner av världsklass. Fullt med smarttv, svävande stolar med inbyggd massage osv. Man får vad man betalar för. Vill man sluta att gå till folktandvården som suger så bör man göra ett besök på Dagnelid. Trevliga och duktiga sköterskor.
Citera
2016-01-15, 02:43
Medlem
frithiofssons avatar
Bumpar tråden. Skulle behöva tips på någon bra privat tandläkare (ej folktandvården) någonstans i centrala eller västra Göteborg?
Citera
2025-06-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Jens Stokland är grymt duktig, men han är inte billig.

Stövel-Anders

Jag har fått för mig att det är dom privata som kör billiga materiel
Citera
2025-06-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Bumpar tråden. Skulle behöva tips på någon bra privat tandläkare (ej folktandvården) någonstans i centrala eller västra Göteborg?
Jag skulle behöva en nu år 2025
Citera
2025-06-01, 23:58
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Skulle aldrig gå till en privat tandläkare. När sjukvård blir privat försämras kvaliteten eftersom det då är vinst som räknas, och då behövs besparingar. Fyfan för regeringen.
Håller med.

Jag hade privat tandläkare för många år sedan(över 15 tror jag), och har bytt till folktandvården, sedan kanske 10 år tillbaka, och är mycket nöjdare och tryggare med min tandvård nu. Kände mig ofta lurad och inte bemött med respekt, när jag gick till privat.

Privata hittar på grejer som inte behövs. Aldrig fått problem av något i folktandvården eller som känts skumt eller plötsligt.

All privat vård är skit. Ge dom inte dina pengar. Skulle välja folktandvården även om jag var mångmiljonär.
Citera
2025-06-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Håller med.

Jag hade privat tandläkare för många år sedan(över 15 tror jag), och har bytt till folktandvården, sedan kanske 10 år tillbaka, och är mycket nöjdare och tryggare med min tandvård nu. Kände mig ofta lurad och inte bemött med respekt, när jag gick till privat.

Privata hittar på grejer som inte behövs. Aldrig fått problem av något i folktandvården eller som känts skumt eller plötsligt.

All privat vård är skit. Ge dom inte dina pengar. Skulle välja folktandvården även om jag var mångmiljonär.

Många duktiga tandläkare inom det privata då dom får bättre betalt där. I folktandvården väljs dom kanske inte med samma omsorg. Har haft både ock o gillar ingen😁
Citera
2025-06-04, 19:21
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Många duktiga tandläkare inom det privata då dom får bättre betalt där. I folktandvården väljs dom kanske inte med samma omsorg. Har haft både ock o gillar ingen😁
Ok. Jag tycker dom jag haft varit minst ok. Men det viktigaste är att jag känner att jag litar på dom. Att dom aldrig lägger till massa onödiga grejer. Gör som du vill.
Citera
2025-06-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Ok. Jag tycker dom jag haft varit minst ok. Men det viktigaste är att jag känner att jag litar på dom. Att dom aldrig lägger till massa onödiga grejer. Gör som du vill.

Ja d är sant. Mina gör inte onödiga grejer. Får nästan tjata på dom. Däremot har jag svårt att lita på att dom kan sin sak känner jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in