2010-06-29, 09:14
Medlem
Marviils avatar
Kan erkänna att jag inte vart hos tandläkaren på flera år. Vill helst inte ha folktandvården utan tänkte prova nån privat tandläkare/klinik. Nån som kan rekommendera någon bra och prisvärd? I Göteborg alltså.
Citera
2010-06-29, 09:17
Medlem
FrasseFloyds avatar
Övrigt -> Medicin & hälsa

/moderator
Citera
2010-06-29, 18:13
Medlem
fredsgatan va helt okej, bra öppetider (kvällstid)
Citera
2010-06-29, 23:28
Medlem
du ska ringa team dagnelid i mölndal! jag är så tandläkarrädd så jag nästan avlider av att ringa och boka tid men de är fantastiska (även om de envisas med att inom kort dra ut min visdomstand ). lugn klinik med lugna och trevliga tandläkare som tar hänsyn till att man är en tandläkarmes....
Citera
2010-07-01, 08:04
Medlem
Marviils avatar
Tack för svaren! Någon annan som vill tipsa?
Citera
2010-07-01, 19:33
Medlem
Kapellplatsen 3.. http://www.reco.se/q/tandl%C3%A4kare/kapellplatsen,%20g%C3%B6teborg/1
Citera
2010-07-01, 23:51
Medlem
Elohimtovs avatar
Ray Andersson i Tandläkarhuset på Avenyn. Han är grymt duktig och billig på det sättet att han definitivt inte hittar på en amssa skit att göra i onödan. Tänk dig att han t o m på eget initiativ sa åt mig att inte behöva bli kallad förr än om 3 år nästa gång eftersom jag skött tänderna så bra under en längre tid och att allt såg bra ut. Det kan ju vara poäng att kolla upp sina tänder oftare men det säger ju lite om att han inte är gniden iaf....
Citera
2010-07-06, 00:19
Medlem
Marviils avatar
Tack! Ska kolla upp Ray.
Citera
2010-10-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marviil
Tack för svaren! Någon annan som vill tipsa?

Kan varmt råda dig till tandhugget (majorna) bättre vård och mottagande får du inte.
Hade skräck och gud fan vet allt ja hade,idag går ja dit med glädje.

http://www.tandhugget.se/

det är en privat klinik och du får en suverän vård för pengarna du lägger. Dom lyssnar på dig och inte kör över dig som dom gör på folktandvården( egen uppfattning)

Lycka till iaf

Mvh Mike
Citera
2010-10-29, 22:14
Medlem
kalasetistans avatar
Skulle aldrig gå till en privat tandläkare. När sjukvård blir privat försämras kvaliteten eftersom det då är vinst som räknas, och då behövs besparingar. Fyfan för regeringen.
Citera
2011-03-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Skulle aldrig gå till en privat tandläkare. När sjukvård blir privat försämras kvaliteten eftersom det då är vinst som räknas, och då behövs besparingar. Fyfan för regeringen.

Snarare tvärt om; när sjukvården blir privat tvingas tandläkarna leverera en tjänst som kunderna faktiskt uppskattar om de inte vill förlora kunder till sina konkurrenter. Statlig sjukvård har ju inte det problemet - den finansieras ju av skattepengar istället för av nöjda kunder.
Citera
2011-06-10, 14:09
Medlem
mini-miyas avatar
Jag lånar tråden lite.
Var med om en olycka med mina tänder sisådär 6-7 år sedan, lyckades förstöra 7 tandkronor och en tand var tvungen att rotfyllas.
Från försäkringskassan så fick jag ett papper där jag kunde få ett major jobb för mina tänder innan jag fyller 25. Pratade med min tandläkare om detta och han tyckte att jag skulle fixa en skalfasad hos en privattandläkare (för om jag gjorde det hos dem på lokaltandvården skulle jag säkert få något annat billigare, om jag inte minns fel).

Någon här som har gjort en skalfasad innan som kan berätta mer om det? samt och någon som kan rekomdera någon privattandläkare i Göteborg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in