Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-14, 15:28
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. New York Times har letat upp mer:

Ted Cruz Subsidized His Scrappy Senate Campaign With a Loan From His Wife's Bosses at Goldman Sachs

Seriöst, finns det en enda amerikansk presidentkandidat som inte är köpt? Han har alltså tagit lån av Goldman Sachs, där hans fru jobbar? Suck. Jag antar att Ted är väldigt Israelvänlig och planerar en resa dit under kampanjen.
2016-01-14, 16:13
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Seriöst, finns det en enda amerikansk presidentkandidat som inte är köpt? Han har alltså tagit lån av Goldman Sachs, där hans fru jobbar? Suck. Jag antar att Ted är väldigt Israelvänlig och planerar en resa dit under kampanjen.
Han är åtminstone på papperet den mest Israel-vänlige av samtliga kandidater och har redan varit där under kampanjen. Mer insatta amerikanska bedömare säger att allt Cruz gör är taktik och strategi så det är helt omöjligt att veta vad han egentligen tycker i någon enda fråga. Han kanske hatar Israel och judar. Ingen vet.
2016-01-14, 19:20
Medlem
Inatt har vi årets först GOP-debatt.
Får se hur jag klarar av morgondagens plikter, för att nattens fight måste ses live.
2016-01-14, 21:37
Medlem
Menveds avatar
Rand säger att Trump är en "katastrof" för det Republikanska partiet. Jag som trodde han siktade på vicepresidentposten.

http://www.breitbart.com/video/2016/01/14/rand-paul-msnbc-disaster-trump-turning-gop-old-white-mans-party/

Jag har svårt att se vem Trump ska välja som vice. Cruz vore logiskt men inte nu efter att Trump har ifrågasatt hans legala status för att kandidera. Börjar mer luta åt att han kommer välja någon utomstående. Kanske någon kongressman.
2016-01-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Rand säger att Trump är en "katastrof" för det Republikanska partiet. Jag som trodde han siktade på vicepresidentposten.

http://www.breitbart.com/video/2016/01/14/rand-paul-msnbc-disaster-trump-turning-gop-old-white-mans-party/

Jag har svårt att se vem Trump ska välja som vice. Cruz vore logiskt men inte nu efter att Trump har ifrågasatt hans legala status för att kandidera. Börjar mer luta åt att han kommer välja någon utomstående. Kanske någon kongressman.

Bara en knäpp tanke sådär. Obama får ju inte vara president något mer men skulle ha kunna få bli vice under någon annan?
2016-01-15, 00:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Bara en knäpp tanke sådär. Obama får ju inte vara president något mer men skulle ha kunna få bli vice under någon annan?

Nope, en president får inte inneha en position som kan ge honom möjligheten att bli president igen, det kom i samma veva som man begränsade antalet mandatperioder för en president.
2016-01-15, 01:03
Medlem
Rosikos avatar
Finner knappt ord för detta...
2016-01-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko

Hahahahaha....Jävlar vad catchy låt!

Vet fortfarande inte vad jag tycker om Trump, håller med i en del av hans frågor men han verkar som tagen ur en komedi med hans personlighet och evenemang. Bara att lyssna på låten så undrar man vilka utrikespolitiska policies som väntar världen.
2016-01-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko

He, he, men det är väl USA i ett nötskal - trodde nog Trump hade proffsigare arrangörer, who knows detta kanske går hem där.

Trump som jag tidigare sett som doksåpa-karraktär sätter onekligen färg på GOP cirkusen, han säger vad folk vill höra och kommer säkerligen att vinna, sedan tar han hem finalen mot Sanders i september, tror ni inte det?

Skall lyssna nu på kommande debatt.
2016-01-15, 02:11
Medlem
usb3s avatar
Ny mätning från NBC:
Trump 33%
Cruz 20%
Rubio 13%
Carson 12%
Christie 5%
Bush 5%
Fiorina 3%
Kasich 3%
Paul 3%

Avståndet mellan Trump och tvåan dubbleras sedan förra mätningen.
2016-01-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
He, he, men det är väl USA i ett nötskal - trodde nog Trump hade proffsigare arrangörer, who knows detta kanske går hem där.

Trump som jag tidigare sett som doksåpa-karraktär sätter onekligen färg på GOP cirkusen, han säger vad folk vill höra och kommer säkerligen att vinna, sedan tar han hem finalen mot Sanders i september, tror ni inte det?

Skall lyssna nu på kommande debatt.

Blir Trump nominerad så har han redan vunnit, Bernie och Hillary kommer framstå som dementa lipsillar jämfört med honom, de har ingen chans överhuvudtaget. Som någon skrek på ett av Trumps evenemang: "Hillary needs a diaper!".
2016-01-15, 02:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Blir Trump nominerad så har han redan vunnit, Bernie och Hillary kommer framstå som dementa lipsillar jämfört med honom, de har ingen chans överhuvudtaget. Som någon skrek på ett av Trumps evenemang: "Hillary needs a diaper!".
Ännu viktigare är att Clinton snart kan stå under åtal. FBI har nu mer än 100 man som utreder henne för bl.a. spioneri och korruption, och det förmodas att FBI kommer att rekommendera åtal. Läs judge Napolitanos artikel om affären från igår.

http://www.newsmax.com/AndrewNapolitano/FBI-Secretary-of-State/2016/01/14/id/709475/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in