2016-01-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Jag trodde inte det fanns någon som tog tokan Britta Svensson på allvar. "Empatisk och kunnig", knappast. Sentimental och enfaldig är en bättre beskrivning. Som journalist borde hon naturligtvis förhålla sig neutral och objektiv och inte ta ställning i skuldfrågan. Än mindre ska hon sätta sig till doms och uttala sig om vem som är god och ond som om hon var Gud själv. Rejäl hybris har tanten.
Hon är inte en granskande journalist. Hon skriver krönikor. Fattar du?
2016-01-14, 20:35
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Är övertygad om att NB hunnit utföra sitt verk på 1 timme melkan 18.30-19.30

Det mesta hade han planerat på dagen.Hängsnaran var säkert förberedd och han visste var han skulle dumpa kroppen och att köra från ladan till martorp tar max 7 min så visst hade han hunnit övermannar och döda lisa innan han slänger in henne i skåpet..Att mördaren skulke placerat kroppen där senare på kvällen eller dag efter ser jag som omöjligt med tanke på att sökandet var så stort redan vid 20 tiden på kvällen..

Lisa anmäls som försvunnen först 21.47. Dessförinnan hade bara pappan och några till letat i området kring kaféet. Och det lär ha tagit ytterligare tid innan sökandet nått Martorp och dess omgivningar. Så möjligheten har defintivt funnits att placera kroppen i byssjan senare än den tid då NB antas ha gjort det.
2016-01-14, 20:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är det han inte hinner på angiven tid i mjölkrummet om det handlar om att iaktta när nån avlider och få utlösning? Sistnämnda handlar om sekunder och hon dör inom minuter. Varför skulle förlopp innan ens behöva ta mer än 10 minuter är frågan jag ställer alltså:
# Troligen strypt medvetslös omgående via snöret runt halsen på henne - ingen motkamp.
# Drar upp henne och tejpar.
# Drar ner kläderna.

Tungt att hänga upp? Att dra upp en tjej på runt 50 kg så hon nuddar med tårna i backen (sträckt snöre) är givetvis ingen match för en fysiskt arbetande man.

I denna sexualsadist värld handlar det enbart om att vara intresserad av när hon lider. Detta tillfredsställer galningen - att iaktta hennes död. Efteråt, som död, är han helt ointresserad av henne.
Men, hon lider inte medvetslös, så hur passar det här beteendet in på en sexualsadist?
2016-01-14, 20:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Har du provat allt att du är SÅ säkert att det går SÅ lätt?
Kom med nåt relevant än onödiga oneliners om du ska diskutera.

I denna sexualsadist värld handlar det enbart om att vara intresserad av när hon lider. Detta tillfredsställer galningen - att iaktta hennes död. Efteråt, som död, är han helt ointresserad av henne.
Han behandlar hennes som piece of shit. Han är klar med henne.
2016-01-14, 20:37
Medlem
Ett helt ointressant vittnesmål. Till polisen har han vid tipslämningen sagt att klockan var mellan 17.45 och 18.10. Nu säger han till Expressen att han tittade på klockan strax innan Blomberg och den var 18.10. Det fattar ju vem som helst att det där inte kommer att leda till någonting.
2016-01-14, 20:38
Medlem
Men vem skulle ta den risken att passera lisas pappa och militärer och senare polis som stannade bilar som passerade.Att åka med en död kropp i bilen då är väl ingen som skulle riskera??
2016-01-14, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, hon lider inte medvetslös, så hur passar det här beteendet in på en sexualsadist?
... och du har än inte på flera månader förstått hur en strypning går till för att få offret medvetslöst och hanterbart - fast det även finns jämförelser otaliga ggr om strypsex?
Hur hon blir medvetslös, hur hon sen är påverkad och omtöcknad och han klarar av del 2 efter den inledande strypningen i ett visst ändamål: Hanterbar, kampar inte.

Lägg därtill jackärmarna neddragna som ger en låsning vilket gör att hon inte kan kämpa, riva, avsätta spår.
Senast redigerad av develi 2016-01-14 kl. 20:47.
2016-01-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilka foliehattar? Åklagaren och målsägandebiträdet?
Du och dina kumpaner såklart. Vafan trodde du jag menade?
2016-01-14, 20:40
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyepiece
Om ingen har postat det tidigare, här är försvarets nya vittne.

http://www.expressen.se/gt/han-ar-nya-vittnet-i-lisa-holm--fallet/
Ja något är konstigt. Det har kanske blivit samma som med Palmemordet, Christer Pettersson som jag aldrig trott ett ögonblick skulle vara mördaren - Högre upp. Kan det ha med LHs pappas yrke samt att få fast mördaren snabbt som ögat?
2016-01-14, 20:43
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Lisa anmäls som försvunnen först 21.47. Dessförinnan hade bara pappan och några till letat i området kring kaféet. Och det lär ha tagit ytterligare tid innan sökandet nått Martorp och dess omgivningar. Så möjligheten har defintivt funnits att placera kroppen i byssjan senare än den tid då NB antas ha gjort det.
visst men det gäller då att snabbt som faen gömma kroppen ha ha för att vara i Källby 19:21. Han åker ej omkring med ett lik i bilen.
2016-01-14, 20:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur pass noggrann är en DNA och fingeravtrycksundersökning på ett föremål, finns det utrymme för att NFS missar en yta där det finns DNA eller fingeravtryck, tar man bara slumpmässiga prover på en yta på ett föremål?

Jag tänker på silvertejpen runt offrets huvud, där hittades inga fingeravtryck.

Jag citerar mig själv och lägger till lite.

Jag påstår något, så att jag får mothugg av någon som gillar att tillrättavisa mitt felaktiga påstående, så att jag får ett svar.

NB hade handskar på sig när han tejpade offret, därefter tar han av sig handskarna när han skär ner offret ifrån röret och hanterar kroppen och snöre innan lastning i bilen. Slutligen tar han på sig handskarna eftersom att det inte hittades blod/fingeravtryck på tejpen, blod i hans bil eller blod och fingeravtryck i byssjan. Så gick det till.
2016-01-14, 20:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ett helt ointressant vittnesmål. Till polisen har han vid tipslämningen sagt att klockan var mellan 17.45 och 18.10. Nu säger han till Expressen att han tittade på klockan strax innan Blomberg och den var 18.10. Det fattar ju vem som helst att det där inte kommer att leda till någonting.
Varför skulle inte det leda någonstans?
Citat:
– Jag och min fru hade varit på Kinnekulle och befann oss några hundra meter från Blomberg då vi mötte en polskregistrerad bil, säger Billy Bertilsson.
I samband med mötet kollade han på klockan och såg att den var 18.10.
– Sedan kommer vi fram till Blomberg där vi ser en stor svart SUV, det kan vara en BMW eller Audi, som står slarvigt parkerad utanför kaféets norra gavel. Jag ser den från sidan och lägger märke till den eftersom jag själv kör en SUV.
Bilen stod alltså på grusplanen på samma sida av kaféet där Lisa Holms moped senare skulle upptäckas med nyckeln i tändningslåset – och där, en bit bort, ska det även en annan bil ha stått parkerad.
– Det var en mindre personbil. Varken svart eller vit. Den stod lite längre norrut och var normalt parkerad, säger Billy Bertilsson.
– Jag och min fru hade varit på Kinnekulle och befann oss några hundra meter från Blomberg då vi mötte en polskregistrerad bil, säger Billy Bertilsson.
I samband med mötet kollade han på klockan och såg att den var 18.10.
– Sedan kommer vi fram till Blomberg där vi ser en stor svart SUV, det kan vara en BMW eller Audi, som står slarvigt parkerad utanför kaféets norra gavel. Jag ser den från sidan och lägger märke till den eftersom jag själv kör en SUV.
Bilen stod alltså på grusplanen på samma sida av kaféet där Lisa Holms moped senare skulle upptäckas med nyckeln i tändningslåset – och där, en bit bort, ska det även en annan bil ha stått parkerad.
– Det var en mindre personbil. Varken svart eller vit. Den stod lite längre norrut och var normalt parkerad, säger Billy Bertilsson.
Kan det ha varit Nerijus Bilevicius bil, en silvergrå Volkswagen Sharan?
– Det vet jag inte. Det törs jag inte säga.
De rullade vidare och gjorde en annan iakttagelse vid kaféets södra gavel.
– Vi ser en moped stå där och det hänger en hjälm på styret. Vi konstaterar att kaféet är igenbommat och jag skämtar om att då blir det inget kaffe.
Om det skulle handla om Lisa Holms moped så stod den då på "fel" sida av kaféet med tanke på var pappan sedan hittade den.
Är du helt säker på att det här var söndagen den 7 juni vid den här tiden?
– Ja, mellan klockan 18.10 och 18.15. Blomberg är speciellt för oss. Vi har varit där ett otal gånger på fest och bröllop så vi körde väldigt, väldigt sakta förbi.
En i utredningen okänd bil och moped, och polisen struntade i vittnesmålet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in