Går på bidrag
Har barn men kan inte betala för dem
Skyller ifrån dig på myndigheter och alla andra än dig själv på dina misstag
Dåligt ekonomiskt ställt
Aldrig jobbat
Att man röker, äter skitmat, osv osv. är väl inget någon väljer, det kommer med låg ekonomisk status
Även högutbildade utan jobb under en längre tid kan fort klassas som WT
... du inte kan dricka alkohol utan att supa (för att det ju smakar skit i alla fall, och alla som tycker annorlunda ljuger).
... du har obskyra namn på godtyckliga volymer alkohol som intages vid okonventionella tillfällen ("En tjutare", "En smygare", "En liten en", "En liten rackare" etc.) och använder dessa för att humoristiskt rationalisera sagda bruk (alternativt av vana och utan baktanke, vilket är motsatsen till förmildrande omständigheter).
... du svarar på mycket tydliga frågor (ex. "Vad jobbar du med?", "Hur mycket pengar hade du när du flyttade hemifrån?", "Hur mycket kostar/kostade ditt boende och var ligger det?" etc.) med värdelösa och otydliga svar som "Högt uppsatt på ett av de fyra största företagen i min bransch", "Jag hade jobbat ihop en större summa som gjorde att jag inte behövde snåla samt ärvt en del pengar i fonder", "Jag bor i ett mer attraktivt område i en av de fem största svenska städerna, och mitt hus är värderat bland de högre".
... du benämner unga människor/barn med pejorativa epitet (i synnerhet 90-talister) såsom snorungar, bortskämda skitungar, horungar, småglin, curlade förklemade jävla avskumsungar etc.
... du använder följande ansikten:
... du avfärdar Flashback Forum som degenererat/efterblivet/100% oseriöst/Internets avlopp fastän du bara besöker politik- drog- och sexforumet (alternativt att du personligen lever upp till åsikten)
... du är en Snäll kille™
... du skriver ett värdelöst svar på TS i en tråd som är några få sidor lång, utan att läsa de tidigare inläggen
... du snusar i tid och otid utan att reflektera över det.
... du anser att just ditt favoritlag i Allsvenskan är extremt mycket bättre än alla andra (trots att inget lag sticker ut nämnvärt prestationsmässigt samt att svensk fotboll är skräp).
... du inte tänker skaffa barn för att de begränsar din frihet.
... du kallar skribenter som näthatar (i kommentatorsfält såväl som på andra platser) utan tydliga politiska undertoner för "SD-svansen".
... du hatar Sverigedemokraterna med hänvisning till partiprogrammet, historian, uttalanden samt anhängare utan att vara insatt i politik, historia, svenska politiska debatter eller demografi.
... du avslutar inlägg med Vänligen, Med vänliga hälsningar, mvh [alias] fastän de inte bara saknar vänliga formuleringar, utan är direkt otrevliga (i ton såväl som i andemening).
... du tycker att religion är en mental sjukdom.
... du tycker att ateister är dumma i huvudet/obildade/efterblivna.
... du engagerar dig i de mer extrema politiska åsiktssamfunden/partierna där sannolikheten att uppstiga till statsråd är obefintlig (såsom tidigare SVP, V, KPML(r)/KFML(r)/K, PP och F! m.fl.) eller otrevliga intresseorganisationer som avser skapa allsköns oreda (såsom SMR, RF, AFA, Greenpeace m.fl.) eller oklara men samtidigt klart opåkallade åsiktsyttringar (såsom Refugees Welcome, fackeltåg mot rasism/främlingsfientlighet, motdemonstrationer som avser inskränka den fria rörligheten samt det fria ordet m.fl.).
... du delar filmer och bilder på sociala medier som visar blodiga slakthus/kor och företräder åsikten att nötkött är speciellt oetiskt att äta. Även när du urskuldar människor som bryter sig in i ladugårdar/hönshus/slakthus etc. och stjäl djur, för att sedan hylla dessa som hjältar.
Ja jag är medveten om att ovanstående inte nödvändigtvis passar in under ur-benämningen White Trash/Trailer Trash, med de som uppfyller någon av punkterna ovan förtjänar mitt brinnande förakt
Ja jag är medveten om att jag skriver på humorforumet
Detta roar mig endast måttligt
Senast redigerad av DoMM 2016-01-09 kl. 02:13.
Många lever skilda, tittar på SvT och handlar då och då på systemet. Och senaste gången jag kollade hade Melodifestivalen cirka 800 000 miljoner tittare.
Det är bara patrask som inte tar äktenskapet på allvar som skiljer sig och det är bara två typer av människor som tittar på SVT - småungar och pensionärer; tittar man på SVT utan att vara barn eller pensionär så är man WT och de enda som tittar på Melodifestivalen är de som är för korkade för att förstå varför artisterna som tävlar ställer upp på skiten över huvud taget. Och man ser ju aldrig annat än alagare komma ut från systemet, dessutom är det ju allmänt känt att sprit uteslutande är till för fantasilösa svennar som inte vet hur man har roligt.
Shiit Om man är Wt så har man råd med en 1a för över 2 miljoner
Vart skriver jag upp mig som WT?
Skit samma om jag måste rösta på MP
Du kan vara WT för lägenheten kostar 2 miljoner. Sedan finns faktiskt hyresrätter även på Söder.
Snarare är det WT att ta lån som man kanske inte betala. WT är mera en livsstill än man är urfattig.
Du får betala 2 miljoner för en 2:a förorten numera till Stockholm. Ändå sitter WT folket på den lokala pizziera och super när förtidspensionen kommer.
Och man ser ju aldrig annat än alagare komma ut från systemet, dessutom är det ju allmänt känt att sprit uteslutande är till för fantasilösa svennar som inte vet hur man har roligt.
Hahaha, vad i helvete? Så om man vill ha ett gott rött vin till sin köttbit så är man WT? Eller om man njuter av en öl på Fredagskvällen? Sign me up!
När ni äter tacos en fredagskväll, och avslutar fredagsmyset med en stor påse lösgodis från Karamellkungen och ett sexpack med tvåliters Coca-cola framför dumburken. Du tillsammans med din tredje sambo, som är far till ditt senaste barn - övriga barn med olika pappor samt bonusbarn från halva byn är också ihoptryckta i IKEA-hörnsoffan Ektorp.
När ni äter tacos en fredagskväll, och avslutar fredagsmyset med en stor påse lösgodis från Karamellkungen och ett sexpack med tvåliters Coca-cola framför dumburken. Du tillsammans med din tredje sambo, som är far till ditt senaste barn - övriga barn med olika pappor samt bonusbarn från halva byn är också ihoptryckta i IKEA-hörnsoffan Ektorp.
Varför just Tacos ? Varför just godis från karamellkungen, 6 pack coca cola 2 liter finns inte ens