Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Mitt råd är att du tar ett nybörjarår med mindre summor. Torskar du så se det som läropengar. Personligen ser jag ingen större potential i Gcor för tillfället. Finns intressantare spelutvecklare enligt min mening att köpa aktier i. Men lycka till

Håller med. Gcor ska ha spelsläpp i januari och fortfarande finns det inte en endaste bildjävel på spelet, det är märkligt. Däremot tror jag att kursen kommer stiga som ett berg när det väl kommer ut info om spelet. Så därför har jag köpt på mig.

Stillfront är intressant, dock kanske inte köpvärd längre då kursen stigit med över 50% sen slutet av december.
Citera
2016-01-13, 23:21
Medlem
shockdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert
Håller med. Gcor ska ha spelsläpp i januari och fortfarande finns det inte en endaste bildjävel på spelet, det är märkligt. Däremot tror jag att kursen kommer stiga som ett berg när det väl kommer ut info om spelet. Så därför har jag köpt på mig.

Stillfront är intressant, dock kanske inte köpvärd längre då kursen stigit med över 50% sen slutet av december.
undrar också vart bilderna på spelet är... men om man tänker på sammarbetspartners, och framidsplaner i bolaget så har jag svårt att tänka mig att det skulle kunna bli katastrof
Citera
2016-01-14, 04:24
Medlem
dovAkins avatar
Vad heter spelet som ska släppas?
Citera
2016-01-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Mitt råd är att du tar ett nybörjarår med mindre summor. Torskar du så se det som läropengar. Personligen ser jag ingen större potential i Gcor för tillfället. Finns intressantare spelutvecklare enligt min mening att köpa aktier i. Men lycka till

Vilka spelutvecklare syftar du pa?
Citera
2016-01-14, 17:38
Medlem
Ännu en dag närmare spelsläpp

Kursen är nedtryckt pga uteblivet pm om när spelsläpp och vem förläggare är. Folk tror att spelet kan vara försenat och att det ev kan krävas NE.

Spelet var trots allt klart i november, man valde att hoppa av Airkonceptet och göra om spelet till ett eget fristående spel. Tror spelet maximalt blir försenat en vecka, om ens det.

Pengarna lär räcka till sommaren och innan dess lär man ju fått ut sitt spel och därmed får man in nya friska pengar.

Jag passade på att köpa på mig ännu mera idag, tror kursen kommer dra iväg som attan när positivt PM kommer.

Vid negativt PM så kommer kursen gå ner men kommer gå upp rejält den dagen spelet släpps. Så känns ganska stabilt
Citera
2016-01-14, 19:21
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert
Ännu en dag närmare spelsläpp

Kursen är nedtryckt pga uteblivet pm om när spelsläpp och vem förläggare är. Folk tror att spelet kan vara försenat och att det ev kan krävas NE.

Spelet var trots allt klart i november, man valde att hoppa av Airkonceptet och göra om spelet till ett eget fristående spel. Tror spelet maximalt blir försenat en vecka, om ens det.

Pengarna lär räcka till sommaren och innan dess lär man ju fått ut sitt spel och därmed får man in nya friska pengar.

Jag passade på att köpa på mig ännu mera idag, tror kursen kommer dra iväg som attan när positivt PM kommer.

Vid negativt PM så kommer kursen gå ner men kommer gå upp rejält den dagen spelet släpps. Så känns ganska stabilt

Frågan är ju hur de ska få spelet att sälja? Får hoppas de gjort ett tube bait spel så det kan få in lite pengar åtminstone och sedan utveckla nått vettigt och faktiskt marknadsföra det och få sålt.

De kanske kastar nån mill åt felix håll och på så sätt får några kopior sålda. Utan hype blir det svårt att sälja nått överhuvudtaget.
Citera
2016-01-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Frågan är ju hur de ska få spelet att sälja? Får hoppas de gjort ett tube bait spel så det kan få in lite pengar åtminstone och sedan utveckla nått vettigt och faktiskt marknadsföra det och få sålt.

De kanske kastar nån mill åt felix håll och på så sätt får några kopior sålda. Utan hype blir det svårt att sälja nått överhuvudtaget.

Håller med dig, det är typ bara vi som äger aktier som vet om att dom ska släppa ett spel snart.

Men så fort något PM släpps om spelsläpp, förläggare eller bilder på spelet. Det är då man ska äga aktien, sen får man nog fundera på om man vill behålla och hoppas på att spelet säljer bra.
Citera
2016-01-15, 15:51
Medlem
shockdoctors avatar
Nu släpptes infon om spelsläpp!!! in och kolla!!
Citera
2016-01-15, 15:58
Medlem
shockdoctors avatar
http://news.cision.com/se/gaming-corps bra nyheter, kommer känna mig lite säkrare med mina aktier i gcor i några månader nu
Citera
2016-01-18, 16:49
Medlem
Sådärr ja, nu insåg folk plötsligt köpvärdet i GC

Ska bli spännande att få se bilder på på spelet sen.
Citera
2016-01-19, 12:55
Medlem
Zotrixs avatar
Förstår inte hur folk inte fått upp ögonen riktigt än för Gaming Corps !?
Gick in redan vid 8kr, men var tvungen att dubblera innehavet idag när jag suttit och läst om grundarnas kompetens och om hur stort spelet egentligen kan bli.
Tänk er ett VR-headset kompatibelt spel, det kommer bli succé!
Under 14kr är det super rea.

Flyg med på resan!
Citera
2016-01-19, 13:57
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotrix
Förstår inte hur folk inte fått upp ögonen riktigt än för Gaming Corps !?
Gick in redan vid 8kr, men var tvungen att dubblera innehavet idag när jag suttit och läst om grundarnas kompetens och om hur stort spelet egentligen kan bli.
Tänk er ett VR-headset kompatibelt spel, det kommer bli succé!
Under 14kr är det super rea.

Flyg med på resan!

För åtta månader sedan sade man att under 20 SEK va rea. Men men, hoppas den drar iväg. Jag tror dock fortfarande på denna på en sikt av i alla fall minst två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in