2016-01-14, 06:20
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Detta är så långt jag kan förklara, hoppas att det är till nytta.

Tack för din kommentar!

För att kunna gå vidare med detta vapenspår så måste man ju göra det troligt att det var just detta vapen som användes. Dessutom måste det ju förevisas någon form av teknisk redovisning att så är fallet. Annars är det ju meningslöst att gå vidare.

Har noterat att man använder samma skala som i DNA-fall. Från -4 till +4. Där om jag minns rätt, GWs överlämnade kula noterades till +2 i överstämmelse mot mordkulorna. Eller ska man säga +2 i avseende till det förmodade avskjutande vapnet.
Citera
2016-01-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Få se vilka saker?

Fast det där är ju någon konstig myt som har spridits under årtionden vid det här laget. Det finns sanktioner i lagen om offentlig anställning (LOA) som går att använda (varning, löneavdrag). Sen har vi vanliga sanktioner som avskedande och uppsägning. För lite mer kvalificerade överträdelser finns brottet tjänstefel i brottsbalken (närmare bestämt överträdelser som innefattar s.k. myndighetsutövning).

Jag tror inte ett ögonblick på det där.
Och vad menar du genom att säga "offer"?

När det gäller lagen om tjänstemannaansvaret så avskaffades den 1974 i samband med en grundlagsändring. Man kunde ju knappast avskaffa något som inte fanns.

Sedan har du naturligtvis rätt i din text om vad som ersatte den lagen. Enligt de flesta, om man googlar, en urvattnad form av lagen som avskaffades.

Följande länk ger mer kött på benen i frågan.

https://medborgarratt.wordpress.com/2008/08/06/tjanstemanna-ansvaret-ar-avskaffat/
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-01-14 kl. 06:35.
Citera
2016-01-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Vet vi om Tomas Flyckt (Karlsson) hade någon 357-a? Flera av de andra grabbar i kretsen hade ju det iaf.
En tanke är ju att GW fått tag på vapnet genom anhöriga till flyckt nu efter att han har dött.
Om du vill gå vidare med Flyckt kan man ju ringa Skatteverket och fråga var hans barn är skrivna (om det finns barn). Visst var det väl så att överlämnandet av revolvern skedde i Västsverige, är hans barn skrivna där så stärker det ju hypotesen lite.
Citera
2016-01-14, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag vill minnas att om revolvern ska vara godkänd i pistolskyttetävling så ska pipan vara 6 tum, därmed borde 6 tums pipa på revolver vara det allra vanligaste. Jag förmodar att de flesta licenser som getts är just för målskytte.

I Veckans Brott tyckte jag GW sa något om 10-tums pipa på det inlämnade vapnet...
Citera
2016-01-14, 07:39
Medlem
Sonny B uttalar sig i Expressen idag. Var inte han medlem i Försvarsskytteföreningen? Därmed polare med Östling mfl?
Citera
2016-01-14, 08:28
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag har ingen teori bara slutsatser utifrån analyser som jag drar av en gedigen kunskap förvärvad under lång tid och kontakter med många med insikt samt tyvärr också stollar.......

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast om det är så att Ove dels betedde sig underligt på sin arbetsplats, dels umgicks med sådana som Ausonius och Von B som tipsat i förväg om mordet samt kunde vara den som köpt CGÖ:s vapen så vore det väl tjänstefel att inte spana!

Vi normala förstår nog ganska väl att det är Ove själv som genom sitt agerande i olika situationer därefter skapat problem för sig inte att det funnits någon gigantisk fantasifull konspiration som omfattat psykförsvaret, grannar, arbetsgivare, hyresnämnder, rättsinstanser osv inriktad mot honom som person.
Såsom den Säpos egen PR-man och insider du visat dig vara kan du inte heller ha undgått att märka hur Nässgänget verkat vid sidan om och ägnat sig åt ren gang stalking istället för spaning mot misstänkta. Har man ingen ensam galning till gm så skapar man en.
Ausonius drevs till galenskap redan som misslyckad student på KTH och sattes i fängelse tillsammans med andra tilltänkta palmemördare. Nässgänget fortsatte stalkandet efter mordet och visste mycket väl var de hade och hur den blivande Lasermannen gick att styra och gå till överdrift mot önskade objekt.....
Psykförsvaret bedrev sin operativa verksamhet genom Nässgänget efter Socialstyrelsens utpekanden. Avvikare från sociala Normen klassas i bästa fall som medfödd åkomma eller FragilX om inte redan som ett brott i sig. En med motsvarande neuropsykiatriska handikapp som dessutom kan anses ha duperat svenska folket till att bli statsminister måste med Nässgängets logik och ansvar för författningsskyddet finna sig i att bli tillintetgjord med alla till buds stående medel.
Citera
2016-01-14, 08:38
Medlem
Efter snart 30 år är det uppenbart att det finns, och fanns, krafter som inte vill att sanningen ska komma fram. Samtidigt som det finns anledning att tro att vissa s.k. sanningar släpps fram, stöds och uppmuntras. Där MSM verkar delta med liv och lust.

Behandlingen av Martinger är enbart ett exempel. Hans brott vara att vidarebefordra Dallas berättelse. Tydligen vald av Dahlgren själv. Den eller de som styrde den behandlingen verkade stå fria från all kritik utan att ens bli identifierade. Samtidigt som man inte verkade vara oroliga för att avslöjas. Varför. Inte ens moderaterna var villiga att skydda moderaten Martinger från ett rättsövergrepp. Där vi aldrig fått några svar.

Om det nu finns en önskan om en slutlig lösning, hur långt är man villiga att gå.

Och i förlängningen. Kan vi lita på NFC och dess slutsatser. I ett konspirationsforum måste man ställa sig den frågan. Är de verkligen oberoende. Som en del i en polisorganisation som bluffat sedan Holmers dagar. Och där dess föregångare tvättade de förmodade mordkulorna rena, innan man undersökte dem.

Som jag skrivit många gånger tidigare. Det verkar finnas en makt eller kraft som verkar existera utanför alla andra offentliga. Där de offentliga verkar stödja oavsett tid eller färg på den politiska makten.
Citera
2016-01-14, 10:11
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
I Veckans Brott tyckte jag GW sa något om 10-tums pipa på det inlämnade vapnet...
Centimeter, han sa 10 cm. Inte tum.
Citera
2016-01-14, 11:37
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
När det gäller lagen om tjänstemannaansvaret så avskaffades den 1974 i samband med en grundlagsändring.......https://medborgarratt.wordpress.com/2008/08/06/tjanstemanna-ansvaret-ar-avskaffat/

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Efter snart 30 år är det uppenbart att det finns, och fanns, krafter som inte vill att sanningen ska komma fram. Samtidigt som det finns anledning att tro att vissa s.k. sanningar släpps fram, stöds och uppmuntras. Där MSM verkar delta med liv och lust.

Behandlingen av Martinger är enbart ett exempel....... Det verkar finnas en makt eller kraft som verkar existera utanför alla andra offentliga. Där de offentliga verkar stödja oavsett tid eller färg på den politiska makten.

Här blev en mycket intressant återkoppling till min gamle vän Alf Susaeg i frågan. Vi råkade så påtagligt ut för precis samma fenomen efter MOP och psykstyrets statskupp men kunde aldrig komma till tals förrän vi möttes igen genom Bankrättsföreningen 20 år senare. Där var vi alla utpekade som främsta exempel på rättshaverister redan enligt Wikipedia....
Susaeg berättade om den grymmaste förföljelse som bara ingen kunde tro på. Jag förklarade att det var typiskt så som det jag nu kan kalla Nässgänget hållit på mot flera jag träffat. Plötsligt gick han över till MSB sida och skrev de mest vansinniga anklagelser mot mig som fortfarande ligger på framskjuten plats hos Google.
Martingers historia är den mest sannolika och stärker samtidigt min uppfattning om Holmers olika list för att få fram bevis mot Nässgänget.
Edit: Näss egna metoder fick bara inte avslöjas därför gav man sig på även Martinger.....och Holmer var ju redan död liksom alla hundratals personer som hade kunnat vittna om de verkliga förhållandena.
Senast redigerad av Ove Mollvik 2016-01-14 kl. 11:54.
Citera
2016-01-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Centimeter, han sa 10 cm. Inte tum.

Aha...ca 4-tum då?

Tänker på Delsborns första förhör 03-01-86 00:20
Citat "Vapnet uppfattade Delsborn som ett vapen med ovanligt lång pipa."

..frågan är dock vad som är långt för Delsborn, men 10cm kanske inte är så lång pipa...
Citera
2016-01-14, 13:06
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
........
..frågan är dock vad som är långt för Delsborn, men 10cm kanske inte är så lång pipa...
I sitt första spontana vittnesmål som sägs inte finnas sparat nämnde Delsborn ingenting om detta som ändå blivit ledande för hela utredningen. Belichs vittnesmål om fyndplatsen för kulan kan man också undra hur sedan detta och allra först kulan försvann.
Citera
2016-01-14, 14:24
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Aha...ca 4-tum då?

Tänker på Delsborns första förhör 03-01-86 00:20
Citat "Vapnet uppfattade Delsborn som ett vapen med ovanligt lång pipa."

Jo det blir väl något sådant, 1 tum är väl ungefär 2,5 cm sisådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in