Visserligen är det fullt befogat att sjuklövern nu är jätteoroliga för att tappa sina kvinnliga väljare pga den utveckling vi ser, framförallt när det gäller dagliga sextrakasserier men även de här gängen som utnyttjar sitt numerära överläge för att omringa kvinnor.
Men massmedia kan lyckas att mörka det igen och då verkar allt lugnt eller hur?
Iallafall, min poäng är att man under så många år har gått ut hårt med hatkampanjer mot SD att det finns en stark tröskel mot att börja rösta på SD. Sjuklövern har fortfarande chansen att behålla sina kvinnliga väljare genom att vidta åtgärder. Även om det är osannolikt och det är troligt att de redan tappat all kontroll.
Får vi ett halvår där det skrivs om många fler fall med sextrakasserier då har sjuklövern helt enkelt förlorat sina kvinnliga väljare. Jag skulle gissa att det kan bli ett skutt uppåt med både 5 och 10% redan till sommaren.
Men det är mycket som kan och kommer att hända på vägen. Som ligger i framtiden. Vi kan dock ana att stora delar av sjuklövern, framförallt vänsterfeminismen målat in sig i ett hörn och kommer att ses som ett stort bekymmer av övriga delar i sjuklövern. Att så envist påstå det är vita män som våldtar är inte det smartaste budskapet i dessa tider. Just nu är iallafall vänsterfeministerna de bästa valarbetarna till SD, de bokstavligen driver iväg kvinnorna till det enda fungerande alternativet, nämligen SD som stått rakryggat emot den här massinvandringen och dess konsekvenser.
SD måste dock bli bättre på kvinnopolitiken, skolan, familjen och man tog ett par trevande steg i somras, men det krävs mer. Jag tror dock inte det behövs någon radikal åtgärd utan att man helt enkelt säger att den politik som förs här rent konkret står SD bakom, det är bara små smärre detaljer man har olika åsikter om. Dvs, man lägger sig i mitten där alla andra också är, i stort sett. Skillnaden är invandringspolitiken och massinvandringen.