2016-01-14, 01:38
Medlem
Vad heter GM?
Citera
2016-01-14, 01:52
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, killen har ju blivit spöad. Det framgår ju klart av filmen. Han bestämmer sig för hämnas och så nitar han honom rejält en gång för alla.
Vad är det för film du hänvisar till?
Citera
2016-01-14, 01:54
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Vad är det för film du hänvisar till?
https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o
Citera
2016-01-14, 07:30
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Stämmer det att gärningsmannens släkt och vänner uttalar stöd för mordet på Facebook?

Hörde rykten om det, men tråden är stor och jag hittar inga länkar.
Citera
2016-01-14, 07:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Stämmer det att gärningsmannens släkt och vänner uttalar stöd för mordet på Facebook?

Hörde rykten om det, men tråden är stor och jag hittar inga länkar.

Det som stämmer är att pappan inte har uttryckt någon form av bestörtning eller kritik mot sin son. Tvärt om har han hävdat att sonen varit mobbad och mellan raderna "antytt" att sonen inte har någon skuld. Men jag har inga referenser till att pappan ska ha uttalat direkt stöd för mordet.

Däremot har väldigt många vänner (brorsan?) till GM uttalat starkt stöd, med referenser till "Gud har skipat rättvisa" och liknande.
Citera
2016-01-14, 07:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Däremot har väldigt många vänner (brorsan?) till GM uttalat starkt stöd, med referenser till "Gud har skipat rättvisa" och liknande.

Fyfan vilken sjuk jävla kultur! 14-åringen kommer inte att straffas och klanens heder är återställd. De känner sig som vinnare skulle jag tro.

Snacket om att den litauiska pojken fick skylla sig själv verkar sprida sig bland muslimska grupper i Sverige. Några muslimska arbetskamrater körde det snacket igår kväll på jobbet. Förjävligt med det här grupptänket!
Citera
2016-01-14, 07:47
Medlem
-knivattacken spöklikt liknar vad som händer i Israel. dagligen förekommer att araber (palestinier) kniv attackerar judar.
-i detta fallet jihad achmed (14åringen) fick uppdraget av sin far för att sprida skräck i skolan. troligen jihad achmed medvetet provocerade fram konflikten.

-tillhör saken att sådana "jihad" attacker mot otrogna görs inte gratis. jihadistens familj huvud (far) får några tusen$ i blodspengar av nån organisation.(ca.5000$)
-jihad achmeds far försökte tidigare få skadestånd för örfilen, så detta mord var det näst bästa lösning.
-i slutändan det handlar om pengar, "heder" är bara ett svepskäl!

-jag tror sådana knivattacker så småningom blir vanliga i Sverige.

-personligen tror jag GM-s familj har palestinsk bakgrund och anhängare till nåt terrorgrupp!!
Citera
2016-01-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Oavsett vad man tycker om det Ahmed gjorde så bör man tillåta sig att för en stund vara opartisk och saklig gällande Arminas agerande som föranledde hans död. Att ge sig på någon som är till hälften av ens storlek på detta kränkande sätt, och dessutom låta sin kompis filma det hela för att sprida filmen och på så vis öka förnedringen är så långt ifrån den "civilkurage" ni försöker måla upp man kan komma. Jag vet inte vad Arminas gjort innan men det jag såg på videon var bara fegt och patetiskt, ren och skär mobbing.

Du borde ha tagit dig tiden att läsa igenom hela denna tråd innan du börjar svartmåla en mördad 15 åring. Nu framstår du bara som en idiot.
Citera
2016-01-14, 09:09
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja, ingen borde slåss. Man bör reda ut konflikter på annat sätt.

Zara Larsson håller inte med dig. Dagens Nyheter verkar också vara på hennes linje.

Citat:
...uppmanar alla kvinnor att, om de ser någon bli utsatt för ofredande: ”Ge han en box på kuken.”

http://www.dn.se/arkiv/dn-kultur/zara-larsson-fordomer-polisens-agerande

Box på kuken är lite mer våld än en örfil tror jag.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-01-14 kl. 09:12.
Citera
2016-01-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Fyfan vilken sjuk jävla kultur! 14-åringen kommer inte att straffas och klanens heder är återställd. De känner sig som vinnare skulle jag tro.

Snacket om att den litauiska pojken fick skylla sig själv verkar sprida sig bland muslimska grupper i Sverige. Några muslimska arbetskamrater körde det snacket igår kväll på jobbet. Förjävligt med det här grupptänket!

Men det är väl bara i Sverige sånt folk kan ta sig sådana friheter. Hade det hänt i Ryssland gissar jag att barn skulle ha svarat med samma mynt. För är mördaren inte straffmyndig så är väl heller inte bofasta barn straffmyndiga? Jag menar att vetskapen om vedergällning gör att sådana mord på ryska barn inte inträffar i Ryssland.

Men i Sverige härskar tokar som inte ens drar in bidragen till familjen.
Citera
2016-01-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Han kanske blev svartlistad i Holland för något brott och då fanns bara Sverige kvar som välkomnar all jordens kriminella slödder?

Han har haft en massa olika intressen och jobb. Och inte fått någon riktig kvalifikation nånstans. Du kan ha rätt. Folk ids inte kolla utländska referenser.
Citera
2016-01-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barba201
-knivattacken spöklikt liknar vad som händer i Israel. dagligen förekommer att araber (palestinier) kniv attackerar judar.
-i detta fallet jihad achmed (14åringen) fick uppdraget av sin far för att sprida skräck i skolan. troligen jihad achmed medvetet provocerade fram konflikten.

-tillhör saken att sådana "jihad" attacker mot otrogna görs inte gratis. jihadistens familj huvud (far) får några tusen$ i blodspengar av nån organisation.(ca.5000$)
-jihad achmeds far försökte tidigare få skadestånd för örfilen, så detta mord var det näst bästa lösning.
-i slutändan det handlar om pengar, "heder" är bara ett svepskäl!

-jag tror sådana knivattacker så småningom blir vanliga i Sverige.

-personligen tror jag GM-s familj har palestinsk bakgrund och anhängare till nåt terrorgrupp!!

Mycket möjligt. Fadern är förvånansvärt självsäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in