Detta är vad jag tror av det jag läst och av egna erfarenheter.
Jag tror att GM har varit jobbig mot tjejerna, tror dock inte att han sexuellt antastat tjerna som i Köln. Utan mer harmlöst även om det är fel. Ett år äldre och ett huvud längre ska "försvara" tjejerna. Förmodligen inte för att han är så rättvis och omtänksam utan han vill vara ball inför tjejerna.
Bråkar med GM och ger honom en lavett (som är ganska förnedrande) så lilla GM springer därifrån då han är helt säker på att han kommer att förlora om han försöker göra tillbaka. Klart att hans "heder", "ära" fått sig en törn.
BO hade kunnat sagt till denna lilla GM att man inte håller på som han gör, utan att förnedra honom framför alla med lavetten. Men då detta bara är barn så kanske det är lite för mycket begärt. Tror dock själv att det hade varit det bästa.
GM är mindre, rädd och känner sig förnedrad så han går till sina polare som säger att de ska hjälpa honom. De går till BOs hus och tittar efter honom, fegt absolut. BO kommer inte ut GMs kompisar hetsar och säger förmodligen att han måste hämnas, GM går hem, läser på internet, tar med sig en kniv till skolan och hugger ner BO bakifrån.
Jag tror inte GM förstod att han skulle dö och tror inte att han förstod konsekvenserna av vad som skulle hända sen.
Jag tycker verkligen synd om BOs föräldrar men tycker synd om GM också och GMs föräldrar.
Detta är helt klart skolans fel som inte tagit tag i detta. Det kan ju ha flera orsaker att det inte gjort detta. Kan ju vara svårt när förmodligen ingen av deras föräldrar kan svenska. Kultur krockar. Då vi har en sån galen massinvandring till Sverige så försvinner ju också en massa resurser. Hade skolan haft mer resurser, pengar, så skulle de kanske kunnat anställa några fritidsledare som hade kunnat lösa detta innan det eskalerade till mord
Jag ska tydlig göra klart att jag har inget intresse av att få hit varse araber eller öststatare. Båda är skit i mina ögon. Det är fullt av litauer på våra häkten, de är riktigt tjuvaktiga. Mkt av inbrott och stölder begås av litauer.
Araberna gör ju inget vettigt här heller. Finns förstås bra människor bland deras landsmän men om man inte får välja ut guldkornen så säger jag att du kan man skita i att ta hit nån.
Undrar om man någonsin kommer att få veta vad som hänt på riktigt?