2016-01-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Det är inte säkert att GM har lämnat DNA.

Om balsnöret kommit i kontakt med DNA från NB och som han lämnat tidigare vid arbete där, ja då kan DNA ha uppstått genom smitta.

Själv har jag funderat mycket på varför NB om han nu begått Mord varit så oaktsam med att lämna DNA i ett fall, och i ett annat fall inte.
Tänker på Bod o Bil.

Svaret är Handskar.
2016-01-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
IR griper varje halmstrå.
Jag tror inte att det gagnar hennes klent i målet.

Hitintills tycker jag det varit snarast kontraproduktivt.
2016-01-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
FUP sidan 321 står det - läs själv, det finns ju en hänvisning till och med.

Står det på sidan 321 att polisen förhört denna mannen med rufsiga hår? Det var det jag undrade.
2016-01-13, 23:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det låter som det - men är det det? - NB hade sett joggerskan vid lunchtid samma dag; sedan kan han ha passerat henne på huvudvägen under hennes joggningstur. Han kan med andra ord ha planerat ett övergrepp så fort han gavs en chans, och han kan t.o.m. ha räknat ut vilken vägsträcka hon troligast skulle komma att springa. - Förutom huvudvägen finns även andra vägsträckningar han kan ha passerat henne beroende på vad han haft för sig och var han åkt.

Han återlämnade en borrmaskin, alt. cirkelsåg, c:a 17.30, c:a 10 min färdväg från ladan, dvs 17.50 kan han ha varit hemma igen, ev. hämtat pengar och sedan åkt direkt; ev. mot Martorp och tankat (även då kan han ha sett joggerskan); det finns flera möjligheter. – Han kan även ha sett henne när hon startat sin löparrunda (mest troligt), och bör hur som helst ha inbegripit henne i sin tankeverksamhet från det att AJ förevisat sin byggnation. Men möjligheten finns också att han sett när hon och hennes sambo anlänt till AJ och därefter sökt ha span på henne. Han kan dessutom ha haft ett flertal scenarion i bakfickan – vilket han även bör ha haft när det gäller LH. – Vad hade han t.ex. gjort om LH åkt i väg före sina kollegor? – Var det för denna eventualitet han kört ut teleskoplastaren och då i stället tänkt övermanna LH under hennes färdväg hem?

Fram tills nu har teleskoplastaren haft ett frågetecken över sig och inte kunnat fogas in i ett trovärdigt sammanhang. Plan B eller C låg med stor sannolikhet på agendan; målinriktad och rasande tänkte han denna gång ta till alla tänkbara medel. Och fick han syn på henne redan på fm, när hon körde förbi deras bostad så kunde han också räkna ut hur hennes hennes färdväg hemåt såg ut. Slug så det förslår...
2016-01-14, 00:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Svaret är Handskar.
Bra förklaring. Mördaren hade handskar, NB kom efteråt. Inget bevisar att NB har haft något med Lisa att göra förrän efter hennes död, det saknas bara en förklaring. Men det kan finnas lojalitetsskäl till att det inte har kommit någon.
2016-01-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ja - på Lisa kläder.

Men hur hamnade inte hans dna på Lisas kroppen när han tryckte henne i skåpet? Jag vet ditt svar - han hade
handskar då.
Slustsats - när han tryckte hennes kroppen i skåpet han lämnade dna på kläder eftersom
var utan handskar och sedan tagit handskar på sig och tryckte kroppen en gång till och lämnade inga dna på kroppen.
Väldigt övertygande förklaring!
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-14 kl. 00:08.
2016-01-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Svårt att säga. Med tanke på uppmärksamheten i media kanske ett hundratal, kanske fler.
Ju större mediapådrag ju fler tokdårar lämnar tips.

Och du vet naturligtvis att alla dessa var från tokdårar.
2016-01-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Vad jag vet så har man inte hittat ett enda DNA från NB i Boden och i skåpet där man hittade LH.

Det borde vara DNA från NB där med tanke på det våld som krävdes för att få in LH i skåpet.
Om han nu placerat LH där.

Och samtidigt INGET dna från någon annan person än LH, NB, och IB.. Från något av ställena dom tagit prover ifrån. Fullständigt ofattbart.
2016-01-14, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Men hur hamnade inte hans dna på Lisas kroppen när han tryckte henne i skåpet? Jag vet ditt svar - han hade
handskar då.
Slustsats - när han tryckte hennes kroppen i skåpet han lämnade dna på kläder eftersom
var utan handskar och sedan tagit handskar på sig och tryckte kroppen en gång till och lämnade inga dna på kroppen.
Väldigt övertygande förklaring!
Han måste ha använt fötterna eller hela kroppen för att få in lisas kropp i skåpet. Men ändå inget spår finns!
2016-01-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fram tills nu har teleskoplastaren haft ett frågetecken över sig och inte kunnat fogas in i ett trovärdigt sammanhang. Plan B eller C låg med stor sannolikhet på agendan; målinriktad och rasande tänkte han denna gång ta till alla tänkbara medel. Och fick han syn på henne redan på fm, när hon körde förbi deras bostad så kunde han också räkna ut hur hennes hennes färdväg hemåt såg ut. Slug så det förslår...

NB hade i stort sett hela dagen att förbereda sig.

Vittnen har sett den gröna teleskoplastare fara mellan sträckan Ladan - Martorp - Ladan, finner ingen anledning att betvivla den uppgiften. Men ingen förare träder fram.

Jag tror att NB, som hade all tid i världen, provkörde sträckan för att veta hur lång tid det tog. OM Lisa skulle hinna iväg på moppen, kunde han då genomskjuta henne vid Martorp?
2016-01-14, 00:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Precis vad det låter som, tror du att han har något dolt budskap eller?

Lisa var en trevlig, godhjärtad och väluppfostrad tjej.

Du vet vad godhjärtad betyder, eller?
Så här skrev användaren du svarade:
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Man kan fråga sig varför brottmålsadvokaten, nu det utvalda målsägandebiträdet, Tore Brandtler trycker så hårt på Lisas heder.
Du förstår vart hon vill hamna med det här försåtliga inlägget?
Att det ska finnas en heder hos offret att verkligen ifrågasätta.
Nu görs det sina illvilliga, smutsiga försök att skuldbelägga offret också.

Man känner nu igen illvilja när man möts av den. Här har vi en duktigt elak jävel
i farten igen. Det är inte bara paranoia den figuren har att brottas med.
2016-01-14, 00:16
Medlem
Citat:
Han har renoverat Blomberg 10 - i år verkar de få riva hela fasaden för det är inte tillräckligt med luftspalt, nåt med ventilationen (underkänd besiktning).
NB:

AB:
Intressant. Det går antagligen att ganska väl ringa in vad de gjorde först och göra ett begränsat ingrepp i väggen. Om det nu är polisiärt intressant. Men, om jag ägde detta hus och fick veta om spekulationerna om plasten i väggen skulle jag begära att få den öppnad, för att jag skulle slippa gå och grubblande snegla på denna förbannade vägg resten av livet. Jag skulle hävda att jag är ett brottsoffer i den meningen och begära att staten skulle bekosta åtgärden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in