Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 21:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det förutsätter ju att Expressens beskrivning stämmer också. Träffen behöver inte ha tagit i hjärtat.
Dessutom sitter inte hjärtat till vänster mer än ytterst marginellt. Det är främst skyddat av sternum vilket sitter centralt och täcker då framförallt förmaken. Du kan komma åt hjärtat både från höger och vänster men framförallt så behöver inte stickskadan hamna just där för att vara direkt dödlig ändå. Får du en allvarlig intern blödning på en större artär eller en lungartär så är det klippt vilket gör knivar livsfarliga men det fattar inte kreti och pleti.
Visst, hugget behöver inte ha träffat hjärtat för att vara dödligt. Det väsentliga är ju heller inte exakt var hugget tog, utan att gm högg obemärkt utan att bo kunde avvärja något.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Japp en som jobbat på skolan har uttalat sig om Arminas här på fb, han var en bråkstake.

Har det relevans för mordet tycker du? Vem har han bråkat med, varför har han bråkat, har det en direkt koppling till mordet? Om inte, så är det irrelevant.
Citera
Bannlyst
Läste att han försvarade sina kvinnliga klasskamrater ifrån sextrakassier av övriga manliga klasskamrater, varpå en av killarna blev galen och knivhögg honom som hämnd.
Citera
2016-01-13, 21:43
Medlem
[quote=micro113|56010444]Men det kan väl inte stämma. Det har ju redan konstaterats i tråden att det är bara MENA folk som använder ordet heder - och bara de som anser att heder är något att försvara/återupprätta ..

Hans pappa är väl inte MENA?

Haft i huvudet "the reputation". Tack.
Citera
2016-01-13, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men det kan väl inte stämma. Det har ju redan konstaterats i tråden att det är bara MENA folk som använder ordet heder - och bara de som anser att heder är något att försvara/återupprätta ..

Hans pappa är väl inte MENA?

Det finns en tidigare anställd på skolan som uttalat sig och inte alls var så pigg på att sätta någon hjältegloria på Armina utan beskriver honom som ganska bråkig och en person som gav sig på mindre.
Var har denne tidigare anställde uttalat sig? För du menar väl inte FB-trollet?
Citera
2016-01-13, 21:46
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Tror du själv på den storyn?

Inte hört om det nya fenomenet som nu sker på skolor och sociala medier där elever filmar sina slagsmål och lägger upp filmerna på instagram etc?

Detta känns som ett sådant fall, och inte någon random elev som bara "råkade" ha mobilen uppe och i rätt vinkel dessutom.

Det handlar inte om vad du eller jag tror har hänt eller inte. Du skriver ju att det ÄR kompisen, men ändå finns det absolut ingenting som talar för att det skulle vara så. Inte heller min "teori" har någon som helst bärighet, men den är precis lika trolig som din.
Citera
2016-01-13, 21:47
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Är du säker på att det verkligen är precis samma personer som kAllade alla litauier mördare som nu hyllar Arminas? Eller har du bara sett såna inlägg här och sen dragit slutsatsen att de måste vara från samma avsändare? Flashback har ca 1 miljon medlemmar. Här kan man nog hitta anhängare av i princip vilken ståndpunkt som helst. Flashbacks medlemmar torde vara en ovanligt heterogen samling människor.
(Nej, ordet heterogen har inget med heterosexualitet att göra).

Om du tittar på mitt inlägg, så skriver jag Facebook. Det jag talar om är SD-röstande Facebook-vänner. Har nästan 500 st i nuläget. Flera av mina vänner där skrev först att Lisa Holms mördare självklart var muslim. När det kom fram att han var litauer, ja då var det säkert en arab som hade litauiskt medborgarskap. Till slut visade det sig vara en "vanlig litauer", då gick inläggen ändå i stil med att gränserna måste stängas osv. Att dessa människor inte är som vi osv. Menar bara att en litauer kan vara hjälte ena dagen, och mördare andra dagen. En arab kan dock bara vara ond, i somligas ögon. Känns lite trångsynt.
Citera
2016-01-13, 21:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tror sanningen kryper fram i tidningarna så småningom. Det fullständigt kokar på Internet och jag skulle tro att Göingeskolans, rektorns, och kommunens mailboxar fylls.

Nu kan man läsa detta iallafall på Expressen:
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-foraldrar-om-sorgen-tragedi/

Enligt familjen tyckte Arminas Pileckas om att vara i skolan. De berättar att han var en person som värnade om sina vänner.
Den bilden delar många av Arminas Pileckas kamrater.
Josefine Furdal, 15, gick i samma klass som honom, berättar hur omtyckt han var:
– Han var en riktig glädjespridare. Väldigt trevlig och snäll. Han var en stor punkt i klassrummet. Om hela klassen var nere var han en sådan person som alltid kunde få klassen att skratta, säger hon.

Det känns rätt äckligt och vidrigt att vissa skribenter i denna tråd sitter och vräker ur sig att "Arminas var en bråkstake", helt utan att ge några trovärdiga referenser.
Citera
2016-01-13, 21:51
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det relevans för mordet tycker du? Vem har han bråkat med, varför har han bråkat, har det en direkt koppling till mordet? Om inte, så är det irrelevant.
Inte relevans men en förklaring! Gåtillbaka i tråden o läs vad personen säger
Citera
2016-01-13, 21:52
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monedika
Det är för de som vill höra Arminas pappa åsikt. Han uttalar sig i Litauiska media igen:

Jag översatt den mesta delen av uppgifter han påstår som inte finns i Svenska medier. Ber om ursäkt för mina svenska brister, men hoppas att det går att förstå meningen av hans uttalande. I övrigt är källan: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/svedijoje-nuzudyto-paauglio-tetis-mane-bando-uzciaupti.d?id=70104338

Arminas pappa Zydrunas säger att han är i dödläge. Han kämpar för sin sons reputation, och säger att han inte är tillåtet att tala.

"Svenska tjänstemän berättar för mig att utredningen pågår och att det inte behovs något mer, och att de kommer att lösa allt. Däremot under samma tiden pratade far av den refugee pojke osanning fritt i svenska medier.
Möjligtvis misstänker tjänstemän att jag kommer att prata om refugee på ett negativt sätt och därför täcker de det. Situationen känns för mig så att de försöker att tysta mig."

Zydrunas försöker söka efter rättvisan tillsammans med andra Sveriges litauer. Han underskriver att på grund av situationen med refugee i staden känns det allt utan ngn kontroll. "En litauiska flicka blev angripen för ett par månader sedan. De försökte att våldta henne. Polisen gjorde ingenting då. De satte bara elektrisk armband för att visa vad de är. Och det slutade bara så." Enligt Zydrunas attackerade refugee gäng också en annan litauiska flicka förra året och försökte att röva hennes vovve. De pågår konstanta*trakasseri*på*gatorna och det är fruktansvärd.

Enligt honom, är svenskarna själva rädda för att tala om allt vad som pågår här. Föräldrarna av denne flicka som Arminas hjälpte med att försvara sig mot refugees mobbing vågar inte att prata också. Hos oss i Litauen pratar alla om refugees problem offentligt. I Sverige döljer man allt om det och till slut glömmer man om allt och det slutar. Han planerar snart att be om hjälp från Embassy of Litauen och i Sverige. Han tror att han behöver ha även en bra försvarare.

Zydrunas påstår att Rektorn har varit medveten om konflikten. Däremot genomförde han inga åtgärder för att avbryta det. Han visste att den refugee tonåringen hotade hämnd ".

En refugees far sade att hans son drabbats av mobbning, men det förnekar litauerna. "Det är osanning. Nu är tre elver från samma skolan bredvid mig som bekräftar att det inte var någon mobbning mot den refugee pojken.

Är det många litauer i trakten?
Enligt detta inlägg som ska vara citerat från BO:s far har två litauiska flickor blivit antastade av flyktingar tidigare i trakten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror sanningen kryper fram i tidningarna så småningom. Det fullständigt kokar på Internet och jag skulle tro att Göingeskolans, rektorns, och kommunens mailboxar fylls.

Nu kan man läsa detta iallafall på Expressen:
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-foraldrar-om-sorgen-tragedi/

Enligt familjen tyckte Arminas Pileckas om att vara i skolan. De berättar att han var en person som värnade om sina vänner.
Den bilden delar många av Arminas Pileckas kamrater.
Josefine Furdal, 15, gick i samma klass som honom, berättar hur omtyckt han var:
– Han var en riktig glädjespridare. Väldigt trevlig och snäll. Han var en stor punkt i klassrummet. Om hela klassen var nere var han en sådan person som alltid kunde få klassen att skratta, säger hon.

Det känns rätt äckligt och vidrigt att vissa skribenter i denna tråd sitter och vräker ur sig att "Arminas var en bråkstake", helt utan att ge några trovärdiga referenser.

GM:s föräldrar och vänner har säkert också bara fina saker att säga om honom.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monedika
Det är för de som vill höra Arminas pappa åsikt. Han uttalar sig i Litauiska media igen:

Jag översatt den mesta delen av uppgifter han påstår som inte finns i Svenska medier. Ber om ursäkt för mina svenska brister, men hoppas att det går att förstå meningen av hans uttalande. I övrigt är källan: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/svedijoje-nuzudyto-paauglio-tetis-mane-bando-uzciaupti.d?id=70104338

Arminas pappa Zydrunas säger att han är i dödläge. Han kämpar för sin sons reputation, och säger att han inte är tillåtet att tala.

"Svenska tjänstemän berättar för mig att utredningen pågår och att det inte behovs något mer, och att de kommer att lösa allt. Däremot under samma tiden pratade far av den refugee pojke osanning fritt i svenska medier.
Möjligtvis misstänker tjänstemän att jag kommer att prata om refugee på ett negativt sätt och därför täcker de det. Situationen känns för mig så att de försöker att tysta mig."

Zydrunas försöker söka efter rättvisan tillsammans med andra Sveriges litauer. Han underskriver att på grund av situationen med refugee i staden känns det allt utan ngn kontroll. "En litauiska flicka blev angripen för ett par månader sedan. De försökte att våldta henne. Polisen gjorde ingenting då. De satte bara elektrisk armband för att visa vad de är. Och det slutade bara så." Enligt Zydrunas attackerade refugee gäng också en annan litauiska flicka förra året och försökte att röva hennes vovve. De pågår konstanta*trakasseri*på*gatorna och det är fruktansvärd.

Enligt honom, är svenskarna själva rädda för att tala om allt vad som pågår här. Föräldrarna av denne flicka som Arminas hjälpte med att försvara sig mot refugees mobbing vågar inte att prata också. Hos oss i Litauen pratar alla om refugees problem offentligt. I Sverige döljer man allt om det och till slut glömmer man om allt och det slutar. Han planerar snart att be om hjälp från Embassy of Litauen och i Sverige. Han tror att han behöver ha även en bra försvarare.

Zydrunas påstår att Rektorn har varit medveten om konflikten. Däremot genomförde han inga åtgärder för att avbryta det. Han visste att den refugee tonåringen hotade hämnd ".

En refugees far sade att hans son drabbats av mobbning, men det förnekar litauerna. "Det är osanning. Nu är tre elver från samma skolan bredvid mig som bekräftar att det inte var någon mobbning mot den refugee pojken.
Det måste vara ett helvete för den här familjen nu. Svensk media tycker synd om mördararaben, svensk polis och skola är fullständigt sönder-PK-iserade. Inte ett ord har de fått fram i svensk media. De svenska tidningarna skickar sina snyftarmador till mördaren och hans uppviglarfarsa.

Intressant också om situationen i Broby i stort. Arabgäng som drar runt och trakasserar och våldtar. Ingen myndighetsperson tar det på allvar.

Sen ni sjuka jävla psykfall som alltid dyker upp i alla trådar där en ickevit mördat, våldtagit eller lemlästat för att smutskasta brottsoffret: Hur fan kan ni leva med er själva? Ni vet vilka ni är. Ni sitter dygnet runt och hatar. Hur fan fungerar ni? Jag är ärligt talat intresserad av era psyken. Hur fan kan ni ens se er själva i spegeln med alla våldtäktsoffer, alla familjer till mördade och misstänkta som ni pissar på varenda dag. Njuter ni av det? Är ni så jävla sjuka? Fy fan vilka jävla äckel ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in