Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 20:26
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Osannolikt att Sydsvenskan inte har en enda rad om detta mord. Två dygn efter ett brutalt överfall bakifrån av en 14-åring mot en 15-åring, i en skola i Skåne.

Nästan overkligt.
Nej, inte alls. Nu är det polisen som skrapar fram sina detaljer med hur förloppet sett ut och då skall journalisterna hålla sig lite i bakgrunden för att inte störa utredningen.
Citera
2016-01-13, 20:27
Medlem
Tintinikongos avatar
Lägger mig inte i vad som har hänt innan mordet, utan konstaterar bara att en kniv i hjärtat knappast kan anses stå i proportion till en örfil.

En grej dock, kanske lite OT. När det kom fram att Lisa Holms mördare troligen var litauer, då skrev många på Facebook att invandringspolitiken bar ansvar till detta mord. Att litauer var mördare. Att gränserna borde stängas osv. Samma människor sitter nu och hyllar en litauisk kille, och är måna om att förklara hur stor skillnad det är på araber och litauer. Röstar själv SD, men kan konstatera att en hel del SD-röstare har lite otur när de tänker.
Citera
2016-01-13, 20:28
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quicksand
Jag gick in på rektorns Facebook sida. Om det är rätt person är han från Nederländerna, och rätt nyligen. Han verkar har mest holländska vänner. Hans största intresse tycks vara en typ av hund som liknar hundarna beduinerna ha för att hålla djur borta från tälten.

Det framgår inte varför han är i Sverige, om det nu inte var så att en post som rektor i en besvärlig skola är något som det flesta svenska rektorer drar sig för. Som EU medborgare får han söka en tjänst i annat EU land.

Skulle det vara rätt person kan det förklarar varför han tycks rätt lättvindigt har avstängt en flicka som klagade över GM. Och varför det aldrig blivit några ingripande åtgärdar tills det gått för långt.

Han kanske blev svartlistad i Holland för något brott och då fanns bara Sverige kvar som välkomnar all jordens kriminella slödder?
Citera
2016-01-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag kommer att ringa skolverket och till kommunansvarig imorgon och KRÄVA kameror och nån form av visitering, hoppas flera gör det också, ring och var besvärliga!
Skolan är faktiskt elevernas "arbetsplats" liksom lärarnas i annat fall så får vi väl skolstrejka tills det går att komma till skolan utan att riskera att bli mördad för att vissa är beväpnade?!
Passa även på att kräva att all personal inkl.rektorn ska gå på dagen om de inte tar tag i problem de fått till sig utan vänder blicken mot ett annat håll och ignoerar.Sist så ska vi kräva utvisning för GM och dennes familj också på stående fot. Vi har nog med kostnader i detta sjunkande land.
ICKE EN SKATTEKRONA TILL ALLT DETTA SOM SKER NU!!
Citera
2016-01-13, 20:32
Medlem
mjohan84s avatar
första bilden jag såg på rektorn så tänkte jag, "är det sant "
seriöst , vad är det för tomte ?
Citera
2016-01-13, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag gick in på rektorns Facebook sida. Om det är rätt person är han från Nederländerna, och rätt nyligen. Han verkar har mest holländska vänner. Hans största intresse tycks vara en typ av hund som liknar hundarna beduinerna ha för att hålla djur borta från tälten.

Det framgår inte varför han är i Sverige, om det nu inte var så att en post som rektor i en besvärlig skola är något som det flesta svenska rektorer drar sig för. Som EU medborgare får han söka en tjänst i annat EU land.

Skulle det vara rätt person kan det förklarar varför han tycks rätt lättvindigt har avstängt en flicka som klagade över GM. Och varför det aldrig blivit några ingripande åtgärdar tills det gått för långt.
Nyligen? Han tycks ha bott i Sverige i 30 år och talar utmärkt svenska (finns intervju i media).
Hundrasen heter borzoi om det nu är av intresse.
http://www.sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/fritiden-fylls-av-borzoier/
Citera
2016-01-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Lägger mig inte i vad som har hänt innan mordet, utan konstaterar bara att en kniv i hjärtat knappast kan anses stå i proportion till en örfil.

En grej dock, kanske lite OT. När det kom fram att Lisa Holms mördare troligen var litauer, då skrev många på Facebook att invandringspolitiken bar ansvar till detta mord. Att litauer var mördare. Att gränserna borde stängas osv. Samma människor sitter nu och hyllar en litauisk kille, och är måna om att förklara hur stor skillnad det är på araber och litauer. Röstar själv SD, men kan konstatera att en hel del SD-röstare har lite otur när de tänker.

Kunde inte sagt det bättre!
Citera
2016-01-13, 20:38
Medlem
Citat:

Är du säker på att det verkligen är precis samma personer som kAllade alla litauier mördare som nu hyllar Arminas? Eller har du bara sett såna inlägg här och sen dragit slutsatsen att de måste vara från samma avsändare? Flashback har ca 1 miljon medlemmar. Här kan man nog hitta anhängare av i princip vilken ståndpunkt som helst. Flashbacks medlemmar torde vara en ovanligt heterogen samling människor.
(Nej, ordet heterogen har inget med heterosexualitet att göra).
Citera
2016-01-13, 20:40
Medlem
[quote=charkoal|56009564]Passa även på att kräva att all personal inkl.rektorn ska gå på dagen om de inte tar tag i problem de fått till sig utan vänder blicken mot ett annat håll och ignoerar.Sist så ska vi kräva utvisning för GM och dennes familj också på stående fot. Vi har nog med kostnader i detta sjunkande land.
ICKE EN SKATTEKRONA TILL ALLT DETTA SOM SKER NU!![/QUOTE

Ska återkomma imorgon och säga de svar jag fick, men vi måste klaga allihop som har barn i skolan.
Citera
2016-01-13, 20:41
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
.
Om du nu inte lägger dig i vad som hänt innan mordet kan jag tala om för dig att den där örfilen delades ut i december dvs innan mordet. Det var alltså inte så att BO reste sig upp efter mordet och gav igen....
Citera
2016-01-13, 20:41
Medlem
Citat:

Jag också funderat över inkonsekvensen i detta, hos många SD-röstare här. I Lisa Holm tråden beskrevs litauer i gemen som kvinnoförtryckande våldsmän. Varför skulle denna litauer vara en riddare? Antagligen måste man hylla honom i brist på en svensk BO. Eftersom GM är en syrier. Hade GM varit svensk så hade ingen hyllat litauern.
Citera
2016-01-13, 20:43
Medlem
Citat:

Jag förstår inte riktigt. Antyder du att han varit partisk och misskött sitt jobb eftersom han är intresserad av en hund som är populär i arabvärlden?

Eller påstår du att han är inkompetent - eftersom han är holländare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in