Citat:
Ursprungligen postat av
Monedika
Det är för de som vill höra Arminas pappa åsikt. Han uttalar sig i Litauiska media igen:
Jag översatt den mesta delen av uppgifter han påstår som inte finns i Svenska medier. Ber om ursäkt för mina svenska brister, men hoppas att det går att förstå meningen av hans uttalande. I övrigt är källan:
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/svedijoje-nuzudyto-paauglio-tetis-mane-bando-uzciaupti.d?id=70104338
Arminas pappa Zydrunas säger att han är i dödläge. Han kämpar för sin sons reputation, och säger att han inte är tillåtet att tala.
"Svenska tjänstemän berättar för mig att utredningen pågår och att det inte behovs något mer, och att de kommer att lösa allt. Däremot under samma tiden pratade far av den refugee pojke osanning fritt i svenska medier.
Möjligtvis misstänker tjänstemän att jag kommer att prata om refugee på ett negativt sätt och därför täcker de det. Situationen känns för mig så att de försöker att tysta mig."
Zydrunas försöker söka efter rättvisan tillsammans med andra Sveriges litauer. Han underskriver att på grund av situationen med refugee i staden känns det allt utan ngn kontroll. "En litauiska flicka blev angripen för ett par månader sedan. De försökte att våldta henne. Polisen gjorde ingenting då. De satte bara elektrisk armband för att visa vad de är. Och det slutade bara så." Enligt Zydrunas attackerade refugee gäng också en annan litauiska flicka förra året och försökte att röva hennes vovve. De pågår konstanta*trakasseri*på*gatorna och det är fruktansvärd.
Enligt honom, är svenskarna själva rädda för att tala om allt vad som pågår här. Föräldrarna av denne flicka som Arminas hjälpte med att försvara sig mot refugees mobbing vågar inte att prata också. Hos oss i Litauen pratar alla om refugees problem offentligt. I Sverige döljer man allt om det och till slut glömmer man om allt och det slutar. Han planerar snart att be om hjälp från Embassy of Litauen och i Sverige. Han tror att han behöver ha även en bra försvarare.
Zydrunas påstår att Rektorn har varit medveten om konflikten. Däremot genomförde han inga åtgärder för att avbryta det. Han visste att den refugee tonåringen hotade hämnd ".
En refugees far sade att hans son drabbats av mobbning, men det förnekar litauerna. "Det är osanning. Nu är tre elver från samma skolan bredvid mig som bekräftar att det inte var någon mobbning mot den refugee pojken.
Det måste vara ett helvete för den här familjen nu. Svensk media tycker synd om mördararaben, svensk polis och skola är fullständigt sönder-PK-iserade. Inte ett ord har de fått fram i svensk media. De svenska tidningarna skickar sina snyftarmador till mördaren och hans uppviglarfarsa.
Intressant också om situationen i Broby i stort. Arabgäng som drar runt och trakasserar och våldtar. Ingen myndighetsperson tar det på allvar.
Sen ni sjuka jävla psykfall som alltid dyker upp i alla trådar där en ickevit mördat, våldtagit eller lemlästat för att smutskasta brottsoffret: Hur fan kan ni leva med er själva? Ni vet vilka ni är. Ni sitter dygnet runt och hatar. Hur fan fungerar ni? Jag är ärligt talat intresserad av era psyken. Hur fan kan ni ens se er själva i spegeln med alla våldtäktsoffer, alla familjer till mördade och misstänkta som ni pissar på varenda dag. Njuter ni av det? Är ni så jävla sjuka? Fy fan vilka jävla äckel ni är.