Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Jag förstår inte riktigt. Antyder du att han varit partisk och misskött sitt jobb eftersom han är intresserad av en hund som är populär i arabvärlden?

Eller påstår du att han är inkompetent - eftersom han är holländare?
En Borzoi är en rysk vinthund som man använde till hetsjakt på varg. Den har inget med araber att göra.
Skulle skrivit det till quicksand men det gick inte att komma till hans inlägg från mobilen :/
Citera
2016-01-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nyligen? Han tycks ha bott i Sverige i 30 år och talar utmärkt svenska (finns intervju i media).
Hundrasen heter borzoi om det nu är av intresse.
http://www.sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/fritiden-fylls-av-borzoier/

Tack för länken. Om jag förstått artikeln har han aldrig utbildat sig som lärare och inte heller som rektor. I Sverige finns en speciell utbildning till rektor. Han tycks haft en mängd olika arbeten. Det kan vara si eller så. Han tycks mest har gjort det som fallit honom in, inte arbetat med något som tjänst åt andra.

Jag har själv hund. Det tar rätt mycket tid jämt. Och han har många hundar. Det var det jag funderade på. Tack igen för länken!
Citera
2016-01-13, 20:55
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
En grej dock, kanske lite OT. När det kom fram att Lisa Holms mördare troligen var litauer, då skrev många på Facebook att invandringspolitiken bar ansvar till detta mord. Att litauer var mördare. Att gränserna borde stängas osv. Samma människor sitter nu och hyllar en litauisk kille, och är måna om att förklara hur stor skillnad det är på araber och litauer. Röstar själv SD, men kan konstatera att en hel del SD-röstare har lite otur när de tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag också funderat över inkonsekvensen i detta, hos många SD-röstare här. I Lisa Holm tråden beskrevs litauer i gemen som kvinnoförtryckande våldsmän. Varför skulle denna litauer vara en riddare? Antagligen måste man hylla honom i brist på en svensk BO. Eftersom GM är en syrier. Hade GM varit svensk så hade ingen hyllat litauern.

Alltså, har ni något konkret exempel för att stödja detta påstående, att det är samma människor, eller är det bara en "känsla"? Lite mer seriositet kan man faktiskt kräva av er.
Citera
2016-01-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Jag förstår inte riktigt. Antyder du att han varit partisk och misskött sitt jobb eftersom han är intresserad av en hund som är populär i arabvärlden?

Eller påstår du att han är inkompetent - eftersom han är holländare?

Det var mest att i den här tråden har alla synats i sömmarna utan rektorn. Nu fick vi en länk till honom och vet mer.
Citera
2016-01-13, 20:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jag också funderat över inkonsekvensen i detta, hos många SD-röstare här. I Lisa Holm tråden beskrevs litauer i gemen som kvinnoförtryckande våldsmän. Varför skulle denna litauer vara en riddare? Antagligen måste man hylla honom i brist på en svensk BO. Eftersom GM är en syrier. Hade GM varit svensk så hade ingen hyllat litauern.

Här begår du ett allvarligt misstag.

Själv har jag alltid gillat folk från sydöstra Östersjön (Baltländerna och Polen). Det är hårt arbetande folk, dessutom var detta länder som först skakade av sig det kommunistiska oket. Nu går flera av dessa länder i täten gentemot den vansinniga massinvandringspolitiken. Föregångare.

Lisa Holms mördare var från Litauen. Det finns dess värre svin i alla länder (Hagamannen här t.ex). Men det är inget systematiskt, och de är ensamma galningar.

Men du kan inte missa att se systematiken i den unkna och extrema kvinnosynen i arabländerna hoppas jag? Du kan väl inte ha missat massövergreppen i Köln, eller i Stockholm i somras? Det var inga Litauer som gned sig mot kvinnorna där kan man iallafall konstatera.

Och slutligen: I det nu aktuella fallet i Broby, om GM hade varit svensk och offret Litauer så hade jag inte suttit och försökt hitta på orsaker till att GM gjorde rätt, det kan jag försäkra dig om.

Så inget ologiskt här iallafall.
Citera
2016-01-13, 21:05
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nyligen? Han tycks ha bott i Sverige i 30 år och talar utmärkt svenska (finns intervju i media).
Hundrasen heter borzoi om det nu är av intresse.
http://www.sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/fritiden-fylls-av-borzoier/

Bott i Sverige till och från om jag läser artikeln rätt. Har han någon annan pedagogisk bakgrund än hunduppfostran?

Men det räcker ju iofs för att bli rektor i det arabiserade skräplandet Sverige.
Citera
2016-01-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här begår du ett allvarligt misstag.

Själv har jag alltid gillat folk från sydöstra Östersjön (Baltländerna och Polen). Det är hårt arbetande folk, dessutom var detta länder som först skakade av sig det kommunistiska oket. Nu går flera av dessa länder i täten gentemot den vansinniga massinvandringspolitiken. Föregångare.

Lisa Holms mördare var från Litauen. Det finns dess värre svin i alla länder (Hagamannen här t.ex). Men det är inget systematiskt, och de är ensamma galningar.

Men du kan inte missa att se systematiken i den unkna och extrema kvinnosynen i arabländerna hoppas jag? Du kan väl inte ha missat massövergreppen i Köln, eller i Stockholm i somras? Det var inga Litauer som gned sig mot kvinnorna där kan man iallafall konstatera.

Och slutligen: I det nu aktuella fallet i Broby, om GM hade varit svensk och offret Litauer så hade jag inte suttit och försökt hitta på orsaker till att GM gjorde rätt, det kan jag försäkra dig om.

Så inget ologiskt här iallafall.

Lisa Holm tråden är väldigt lång. Det är möjligt att just du inte kommenterat där. När jag följde tråden så var det ändå ganska mycket fokus på GM:s nationalitet och förmodade kvinnosyn. Nu handlar egentligen detta fall inte om kvinnosynen hos BO/GM eftersom det inte finns några bekräftade uppgifter om att GM skulle ha antastat flickor i skolan och BO skyddat dem.
Citera
2016-01-13, 21:18
Medlem
Citat:
Nu handlar egentligen detta fall inte om kvinnosynen hos BO/GM eftersom det inte finns några bekräftade uppgifter om att GM skulle ha antastat flickor i skolan och BO skyddat dem.

Vad menar du med att det inte finns några bekräftade uppgifter? Det finns många kommentarer på Facebook som gjorts av folk som bevisligen är de som de uppger sig för (riktiga konton), som har anknytning till skolan och bekräftar att det just gått till på det sättet.

Däremot har du inte läst om det i Aftonbladet och Expressen, det är helt riktigt.
Citera
2016-01-13, 21:19
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Alltså, har ni något konkret exempel för att stödja detta påstående, att det är samma människor, eller är det bara en "känsla"? Lite mer seriositet kan man faktiskt kräva av er.
Ja och hur vet ni så säkert att folk som skriver inlägg här verkligen har S-D sympatier. Bara för att man inte tycker att mena packet hör hemma i sverige så blir man väll inte på automatik S-D eller? Förklara gärna det eller är ni synska.
Citera
2016-01-13, 21:21
Medlem
Det är för de som vill höra Arminas pappa åsikt. Han uttalar sig i Litauiska media igen:

Jag översatt den mesta delen av uppgifter han påstår som inte finns i Svenska medier. Ber om ursäkt för mina svenska brister, men hoppas att det går att förstå meningen av hans uttalande. I övrigt är källan: http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/svedijoje-nuzudyto-paauglio-tetis-mane-bando-uzciaupti.d?id=70104338

Arminas pappa Zydrunas säger att han är i dödläge. Han kämpar för sin sons reputation, och säger att han inte är tillåtet att tala.

"Svenska tjänstemän berättar för mig att utredningen pågår och att det inte behovs något mer, och att de kommer att lösa allt. Däremot under samma tiden pratade far av den refugee pojke osanning fritt i svenska medier.
Möjligtvis misstänker tjänstemän att jag kommer att prata om refugee på ett negativt sätt och därför täcker de det. Situationen känns för mig så att de försöker att tysta mig."

Zydrunas försöker söka efter rättvisan tillsammans med andra Sveriges litauer. Han underskriver att på grund av situationen med refugee i staden känns det allt utan ngn kontroll. "En litauiska flicka blev angripen för ett par månader sedan. De försökte att våldta henne. Polisen gjorde ingenting då. De satte bara elektrisk armband för att visa vad de är. Och det slutade bara så." Enligt Zydrunas attackerade refugee gäng också en annan litauiska flicka förra året och försökte att röva hennes vovve. De pågår konstanta*trakasseri*på*gatorna och det är fruktansvärd.

Enligt honom, är svenskarna själva rädda för att tala om allt vad som pågår här. Föräldrarna av denne flicka som Arminas hjälpte med att försvara sig mot refugees mobbing vågar inte att prata också. Hos oss i Litauen pratar alla om refugees problem offentligt. I Sverige döljer man allt om det och till slut glömmer man om allt och det slutar. Han planerar snart att be om hjälp från Embassy of Litauen och i Sverige. Han tror att han behöver ha även en bra försvarare.

Zydrunas påstår att Rektorn har varit medveten om konflikten. Däremot genomförde han inga åtgärder för att avbryta det. Han visste att den refugee tonåringen hotade hämnd ".

En refugees far sade att hans son drabbats av mobbning, men det förnekar litauerna. "Det är osanning. Nu är tre elver från samma skolan bredvid mig som bekräftar att det inte var någon mobbning mot den refugee pojken.
Senast redigerad av Monedika 2016-01-13 kl. 22:17. Anledning: fel översättning
Citera
2016-01-13, 21:21
Medlem
Här inlägg från den person som skapat sidan "Alla vi som stöttar Arminas", och som jag håller för 99.99% säkert att det är just den tjejkompis till Arminas som hon utger sig för. Det är rätt säkert, om man vet lite om hur Facebook fungerar:

For those who want in English!
Arminas confronted the perpetrator and questioned him regarding the occurance of him hitting one of Arminas' female friends. Arminas gives the perpetrator a cuff to strenghten his point. For a moment the hostilities wear off, however, not on the perpetrator's side. The perpetrator spent his christmas break from school researching on the internet how you effectively murder somebody with a knife. The 11th of January he proceeded to commit the planned murder, due to Arminas protecting one of his female friends from harrassment and violence. Everyone knew that Arminas was not fond of violence, he was a kind, wonderful and fun friend to many and barely had any enemies. Unfortunately a hero died.

Case closed, anser jag.
Citera
2016-01-13, 21:23
Medlem
Oavsett vad man tycker om det Ahmed gjorde så bör man tillåta sig att för en stund vara opartisk och saklig gällande Arminas agerande som föranledde hans död. Att ge sig på någon som är till hälften av ens storlek på detta kränkande sätt, och dessutom låta sin kompis filma det hela för att sprida filmen och på så vis öka förnedringen är så långt ifrån den "civilkurage" ni försöker måla upp man kan komma. Jag vet inte vad Arminas gjort innan men det jag såg på videon var bara fegt och patetiskt, ren och skär mobbing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in