2016-01-13, 18:47
Medlem
Ang. hur Nerijus fick in Lisa i ladan - ar det helt uteslutet/talar nagot emot att hon sprang dit sjalvmant med honom hack i hal for att komma ifran honom? Med tanke pa hur det ser ut i omradet med mycket stora grasytor kanner jag att jag nog ocksa hade siktat pa att lubba mot ladan for att gomma mig eller nagot.

Var inte sa langesen jag var 17. Tycker inte jag var sa javla naiv anda. Lura mig sa pass mycket att jag gar med pa att knata over gatan och in i en lada med en frammande illaluktande litauer, nja.
2016-01-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då så, då kan man undra vad IR har fått den fantasin ifrån, att hon ens har tänkt tanken är märkligt, Lisa var sjutton år, ingen lekålder såvida det inte är vuxenlek hon åsyftar. Dock borde hon varit tydligare med det, inte läge för charader i domstolen.

Nja, jag tror inte hon syftar på vuxenlek, eftersom hon sa att Lisas mamma jobbat i caféet under flera år och DNA finns kvar under många år. IR verkar inte ha koll på hur länge caféet funnits i Blomberg.
2016-01-13, 18:50
Medlem
Jag tycker att Rönnbäck ska skämmas

Men på ett sätt är det bra att hon visar färg och går på med sina hemliga vittnen och lekstuga i ladan

För nu börjar även detta likna som det ser ut i verkligheten - i brottmål där kvinnor och barn blivit utsatta för våld och den misstänkte förövaren med advokat presenterar den ena historien värre än den andra...
Jag trodde inte att hon skulle våga detta förnedrande spel när så många följer detta

Rönnbäck lovade i ett tidigt skede att hon skulle lämna "Lisa som person" ifred - dvs hon skulle inte rota runt i flickans privata och personliga sfär

Då kommer hon istället med "hemliga vittnen" och att Lisa lekte i ladan?

Hemskt
2016-01-13, 18:51
Medlem
Är det någon som vet om NB hade sår någonstans på kroppen under undersökningen??
2016-01-13, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon är/var lika värdefull vilket som. Ingen är mer värd än någon annan.
Om det trycks på hennes "heder" betyder det något obehagligt.
Är det obehagligt med heder?
2016-01-13, 18:53
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här sågas icke och jag är vidare benägen att hålla med dig om att det här var nog inte
förta gången för herr Bilevicius.
Jag tror att vi kan ha att göra med en rätt van gärningsman.
En GM som uppskattar ett visst risktagande för det ger extra krydda åt "anrättningen".

Om alltså. Om han inte debuterade i Blomberg 2015.

Man får ju spekulera. Även om det nu inte uppskattas av alla som ännu inte gett upp hoppet
om en helt oskyldig stackars liten Nerijus. Utsatt för en komplott initierad av ett genomkorrupt
svenskt rättsväsende eller vad det nu kan vara för otrevligt som drabbat den stackaren.

Orkar inte läsa igenom tråden från igår fm, det är för mycket tjafs och papegojupprepningar, kanske blir min kommentar på detta oxå upprepning, men har oxå funderat lite på detta.

Håller med om att det är ett brott, väl konstigt och grovt för att vara första gången, meeen han är ju så jävla korkad, det är ju uppenbart, dräller DNA, väljer platser för brotten (Kopplingsstationen och Cafét) där platsen för upptäckt är väldigt stor, pratar med sina anhöriga om att ljuga, etc etc.

Mördar i samma lokal som han klubbat och runkat, gömmer kroppen där den garanterat kommer hittas även om man får anta att det va menat som tillfällig plats.

Sen väljer han samma dumma jävla advokat och exakt samma försvar i HR som TR, LGW hade bra synpunkter på hennes idiotiska upplägg igår i VB.

Sen har han varit ett bra tag i Sverige, menar ni att han mördat fler här som han klarat oupptäckt, eller är han en seriemördare som pausat i flera år.....?

Skulle han verkligen klarat av att genomföra ett mord tidigare utan att ha hamnat under utredarnas lupp?

Ne jag tror på en annan teori...

Jag tror att hela mordtanken väcktes när han kör förbi Adriana. Detta kan vara pga att det är just en kvinna med en relation till AJ, "slavdrivaren".

Sen när detta inte går som tänkt så är tanken väckt och realiseras utan någon större planering dagen efter och det blir sista tjejen kvar på kaféet som råkar bli offer....

Varför tänker jag så.., jo om man som NB har stänkt ner väggarna på arbetsplatsen, AJs domäner, sen satt sig att klubba i samma lokaler utan att ta hand om skiten, allt detta tyder på en sjuk relation till sin arbetsgivare.Visst som IR säger det e nog många dratt en tarzan på arbetsplatsen, meeen hur många stänker ner omgivningen utan att ta rätt på sin skit och kroppsvätskor, bara detta är ett SJUKT beteende...

OM han blitt presenterad, med Adriana omedvetet "dizzat" honom så kan det vara en förklaring till att han stannar när han kör förbi henne.

Vad tror ni?
2016-01-13, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Ett tillrättaläggande: Advokat Inger Rönnbäck avsåg med sitt uttalande att Lisa lekt i ladan tidigare när hon vår där med sin mamma som arbetade på caféet.
.. och för andra gången ställer jag mig lika undrande om klargörandet när cafét öppnade 2014. Är det mer troligt att hon lekte då?
2016-01-13, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Är det någon som vet om NB hade sår någonstans på kroppen under undersökningen??

Hudavskrapningsskador på underarmar.
2016-01-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
"Lite hjälp på vägen"?

"Ville så gärna att det skulle hålla för dom"?

Förstår du inte det oerhört långsökta i det här resonemanget? Att seriösa, erfarna mordutredare skulle finna något slags nöje i att göra allt vad de kan för att sätta dit en "oskyldig" människa?
De skulle då riskera sina jobb, riskera att bli åtalade samt riskera att "den riktiga" mördaren är fri och mördar flera flickor. Allt detta för att de stackarna "ville så gärna att det skulle hålla för dem"?

Och, det finns inte alls en massa frågetecken i fallet, det är bara här på FB som alternativ/konspirations/planterings-teorierna huserar med fjorton frågetecken efter varje mening.

Ute i verkliga livet så råder ingen tvekan alls.

NB är så körd han kan bli.

Lägg till det polisens motivation att ge Lisa RÄTTVISA. Alltså inte Nord Korea- rättvisa. Jag vet från säker källa att det tog poliserna hårt på ett personligt plan att hitta Lisa i det skicket.
2016-01-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nja, jag tror inte hon syftar på vuxenlek, eftersom hon sa att Lisas mamma jobbat i caféet under flera år och DNA finns kvar under många år. IR verkar inte ha koll på hur länge caféet funnits i Blomberg.
Nu har ju Klostercaféet funnits i många år så kan ju vara fullt möjligt att Lisa varit med och lekt i omgivningarna. Problemet är bara att det låg i Varnhem tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Japp densamme.
Svaret består ju i en åsikt och det är viktigt att understryka, men med tanke på vilket material han fått till sig, skulle jag bedöma det vara en stark åsikt som åtminstone framkallat en intressant uppfattning.
Om eget intresse uppstått framgick dock ej tyvärr, men uppföljning lär komma att ske.

En iakttagelse är att media-artiklar dök upp strax efter tidigare "önskemål" om ett mer djupgående uttalande från NOA/polisen, vare sig det skulle vara noll eller något, så det tackas för, även om det vart noll.
Hittills verkar ingen internationell rättshjälpsbegäran skickats, eftersom det ska till något mer konkret än åsikter och anande för att sätta igång. Ett bärande tips alt träffregister-matchning saknas.
Men med tyngden i åsikter och anande är frågan varm, och den blev varmare med Wilson´s svar.
Den här tanken som develi m fl varit inne på att en sådan här gärningsman kan ha haft ett förflutet som kund med specialintressen hos prostituerade låter ju väldigt logisk. Lättast att försöka kolla upp också. Nästa nivå är uppgifter om konstiga "påstötningar", antastande och slutligen våldtäkt och rentav ouppklarade mord. Ordnat på en stigande svårighetsskala. Successivt kräver dessa ansatser mera professionella insatser. Att luska på "gatan" kan en journalist eller t o m en privat entusiast göra.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag tycker att Rönnbäck ska skämmas

Men på ett sätt är det bra att hon visar färg och går på med sina hemliga vittnen och lekstuga i ladan

För nu börjar även detta likna som det ser ut i verkligheten - i brottmål där kvinnor och barn blivit utsatta för våld och den misstänkte förövaren med advokat presenterar den ena historien värre än den andra...
Jag trodde inte att hon skulle våga detta förnedrande spel när så många följer detta

Rönnbäck lovade i ett tidigt skede att hon skulle lämna "Lisa som person" ifred - dvs hon skulle inte rota runt i flickans privata och personliga sfär

Då kommer hon istället med "hemliga vittnen" och att Lisa lekte i ladan?

Hemskt

Jag tycker inte att IR har något att skämmas för, hon är anställd som försvarare, man måste se hennes agerande ur hennes synvinkel. Vi som tror på NB:s skuld tycker givetvis att IR är ute på hal is.

Vi vet inte hur IR tänker, hon har en taktik, sannolikt lyckas hon inte, men hon har all rätt i Sverige att lägga upp försvaret precis hur hon vill även om vi tycker att det verkar konstigt. Det är ett livstidsstraff som står på spel, givetvis ska hon göra allt för sin klient som står i hennes makt.

Tänk om det var du som satt på NB:s stol, vart skulle du dra gränsen för din försvarare, när är det nog?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in