Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 00:35
Medlem
Venators avatar
Det är för lite som är känt för att det ska gå att skriva en vettig sammanfattning, men här är i alla fall det som signaturen "enroligtjej" postade igår, som är den mest samlade och vad det verkar initierade beskrivningen av förloppet. Den örfilen som finns på film får här sitt sammanhang. Det hade kanske nyanserat det hela lite om smällen som tjejen fick ta emot också fanns på films...

Nedanstående har varit postat förut men jag hoppas att mod tycker det är ok att jag lägger in det igen.

Citat:
rsprungligen postat av enoroligtjej
Hej, alla flashbackare som börjat spekulera i detta.
Jag VET vad som hände

Det är såhär att ni är inne på rätt GM

Offret har "bitchslappat" GM ungefär vid lucia tiden efter att blivit jävligt förbannad över att han slagit hans bästa tjejkompis.

Detta har GM "SÄKERLIGEN" varit uppretad över och säkert många som frågat hur han kan tolerera en sån här sak. Så under jullovet så har han då planerat det här.

Skolan började i fredags förra veckan och eftersom inget hände då så va säkert GM inte tillräckligt samlad.

Offret och två tjejkompisar till honom satt på en bänk, då GM kom bakifrån och högg honom i bröstet med en krok kan man ju säga.
Offret börjar springa iväg med handen på bröstet, en av tjejkompisarna såg när hugget kom och blev troligtvis chockad sedan. Medans andra tjejen inte förstod något och satt lite halv kvar och ropade lite skämtsamt "Vad håller du på med".

"Det va nämligen vanligt att offret hoppade runt och skojade och hade sig."

Sedan ramlade då offret ihop och tjejen som ropade efter han sprang dit och förstod ännu inte vad som hänt och puttade på han och sa "Lägg av nu A****S" Sen såg hon kniven som då GM stod framför och höll i och förstod då att det va allvarligt, GM höjde kniven mot tjejen och sa "Akta dig"

Sen är resterande bara räddningsinsats.

Jag lånade flickvännens konto för min har aktiveringstid, blev trött på allt vilseledande skit!

Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Det hela handlade om att tjejen som var bästa vän med offret skulle hjälpa sin "rädda tjejkompis"
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen och hon gick därav till denna tjejen och ville ha henne till att prata med gm´s kompis.

Gm´s kompis förstår inte vad tjejen säger och hämtar då GM där översätter GM till sin kompis sen när tjejen vänder ryggen och går därifrån så skriker han hora efter henne, då vänder hon sig och spottar och råkar träffa gm.

Citat:
Ja det är BO, han var lika snäll i verkligheten som han ser ut!

Citat:
Tjejen blev påhoppad i samband med spottandet och nerslängd på golvet och fick även där ett väldigt hårt slag i mellangärdet.
Sen tar det kanske två-tre dagar så attackerar då offret denna personen dock bara med en riktigt hård örfil, men sen efter det så är det lugnt. och detta handlar om lucia tiden.

Killen som skicka bilderna har inget med detta att göra, men han är jämngammal.

Citat:
Han gick i 8an, kan inte yttra mig om hur länge han varit i Sverige.

Citat:
Själva den händelsen är en i sig, det va dock så GM blev inblandad.
Citera
2016-01-13, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av debe
AB-reporter som verkar valt sida?
GMs farsas story var ju helt OK att tro på och printa ut i tidningen
https://i.imgur.com/BHDlhZJ.jpg

Vem fan är denna Eric Tagesson? Vilket jävla äckel som försöker hitta sätt att helgonförklara araben och smutskasta offret. Fasiken vad arg jag hade blivit som anhörig.
Citera
2016-01-13, 00:49
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Kan själv styrka att systern är en riktig person som kände BO.

Citat:
älskade gumman skriv ett inlägg (som Sara Klasson sa) om vad som egentligen hände så sanningen når ut till alla.. Arminas var en fantastiskt fin människa med ett hjärta av guld! Han fanns alltid vid din sida och han skyddade dig mot allt ont! Media är rätt så duktiga på att mörklägga saker så förhoppningsvis når sanningen ut här! Tycker du ska göra det! Älskar dig sis
Kan själv styrka att systern är en riktig person som kände BO.//slut citat!

Där kom ett hjärta av guld! Arminas skyddade henne mot allt ont.. Vänta några dagar så ska ni se att killen skyddade varenda tjej på hela skolan från GM..

Likaså var det tydligen någon på facebook som skrev att GM bara hade varit på sjukhuset för att få ut någon ersättning, hur vet h*n det?

Detta är en tragedi i sig men jag hoppas de förstår hur löjligt det låter för oss som inte sitter i Broby med omnejd och skapar sanningar. Det räcker väl med det hemska som hänt. Varför ska de överdriva "skriv ett inlägg så sanningen når ut till alla", jomenvisst.

Vi vet att en 14-årig kille högg ihjäl Arminas och det är förbannat tragiskt. Men snälla människor gör er inte till åtlöje bara för att ni vill ha er stund i rampljuset, för det är precis så det framstår, usch..
Senast redigerad av why123 2016-01-13 kl. 00:53. Anledning: .
Citera
2016-01-13, 01:00
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Vi vet att en 14-årig kille högg ihjäl Arminas och det är förbannat tragiskt. Men snälla människor gör er inte till åtlöje bara för att ni vill ha er stund i rampljuset, för det är precis så det framstår, usch..
Men du förstår inte problemet, han har ju blivit smutskastad i svenskpress efter sin död!
Hans föräldrar har ju också pratat ut i Litauisk media bland annatl med rubriken "konspiration i Sverige". Trevligt land vi skaffat oss.

http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/prabilo-svedijoje-nudurto-15-mecio-tevai.htm
Citera
2016-01-13, 01:00
Medlem
Tjejen som trakkaserats står fram https://www.facebook.com/Sverigetjejer/photos/a.378761865628550.1073741828.378734098964660/492595147578554/?type=3&comment_id=492618417576227&reply_comment_i d=492658980905504&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A% 22R9%22%7D

BO er hennes "bror" på IG https://www.instagram.com/p/BAZRugpQhz_/
Citera
2016-01-13, 01:07
Medlem
why123s avatar
Citat:
Men du förstår inte problemet, han har ju blivit smutskastad i svenskpress efter sin död!
Hans föräldrar har ju också pratat ut i Litauisk media bland annatl med rubriken "konspiration i Sverige". Trevligt land vi skaffat oss.

http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/prabilo-svedijoje-nudurto-15-mecio-tevai.htm

Jag tycker det vad väldigt dåligt omdöme/och okänsligt av Aftonbladet att publicera artikeln som de gjorde. Men det blir ju inte bättre av att folket sitter hemma i stugorna i Broby och snackar skit. Jag klandrar inte Arminas föräldrar på ngt sätt, jag undrar bara varför de inte också kunde gett sin syn på saken i Aftonbladet, om de ville balansera upp det.

Som du mycket riktigt själv skrev har de ju pratat ut i Litauisk media, då kunde de ju talat väl om sin son i svensk media. Det var trots allt här han bodde, eller hur?
Citera
2016-01-13, 01:10
Medlem
Citat:

Något är sjukt när litauisk media är bättre än svensk på att berätta om svenska inrikesnyheter.
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&rurl=translate.google.se& sl=auto&tl=en&u=http://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/prabilo-svedijoje-nudurto-15-mecio-tevai.htm&usg=ALkJrhjZ4yqaEQSx3EXQun57xZYrkkge_Q

Först mörkandet av massövergreppen.Nu detta där man säljer ut en mördad 15-åring. Och denna svenska media ska alltså vara god. Man vill spy!
Senast redigerad av avec 2016-01-13 kl. 01:14.
Citera
2016-01-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debe
AB-reporter som verkar valt sida?
GMs farsas story var ju helt OK att tro på och printa ut i tidningen
https://i.imgur.com/BHDlhZJ.jpg
"Eric Tagesson:
Säger offrets familj. Visst.
/.../
Offret var också känd av polisen sen tidigare, till skillnad från den misstänkte.
/.../"
vad för söker han implicera med känd av polisen sen tidigare? Att vara ”känd av polisen” betyder ingenting, det kan vara vad som helst. Säger inget om en 15-årings karaktär.
Ett fult sätt att svartmåla mordoffret som inte kan försvara sig. Vad är syftet? Allt för att inte gynna SD? Det får absolut inte kopplas till massinvandringen från Mena och den kultur som kommer på köpet?
Ungefär som med Köln, omedelbart fantasifulla teorier om att det var planerat, typ ficktjuvsgäng mm. Absolut inte koppat till effekterna av massinvandringen.
Citera
2016-01-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag tycker det vad väldigt dåligt omdöme/och okänsligt av Aftonbladet att publicera artikeln som de gjorde. Men det blir ju inte bättre av att folket sitter hemma i stugorna i Broby och snackar skit. Jag klandrar inte Arminas föräldrar på ngt sätt, jag undrar bara varför de inte också kunde gett sin syn på saken i Aftonbladet, om de ville balansera upp det.

Som du mycket riktigt själv skrev har de ju pratat ut i Litauisk media, då kunde de ju talat väl om sin son i svensk media. Det var trots allt här han bodde, eller hur?

De kanske inte ens ringt och frågat. Det kan inte vara en slump att ingen anhörig eller vän till Arminas uttalat sig i medierna. Att alla skulle nekat att få prata om hur fin pojke det var är fullständigt uteslutet. Jämför exempelvis med behandlingen av BO i Trollhättanmorden.

Läs denna. Och jämför.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21632829.ab
Senast redigerad av avec 2016-01-13 kl. 01:16.
Citera
2016-01-13, 01:18
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Ahmen sluta nu.... Det är så jävla provokativt att sitta här o läsa alla korkade o rasistiska kommentarer.. Ändå gör jag det. Är offret svensk nu i era ögon? Trodde han var från lituaen? Så jävla löjligt. Bara för att han kom från syrien betyder de att alla är som han? Ja denna killen tappa de helt o var efterbliven. Men är alla som han? Vafan folk kan döda andra oavsett bakgrund eller nationalitet... Så jävla löjligt. Var Anton ett helgon eller? Han var ju fan lika efterbliven.

Nej, men vi blir rädda när hans farsa snackar om att hans "heder" var tagen och att han behövde upprätta den. Jag tror det är hans farsa eller familj som indoktrinerat honom. Tror inte några 14-åringar (ens om de kommer from Syrien) får för sig att döda någon för en örfils skull. Kan förstå honom om det var allvarlig mobbning och han flippat ur, men det var det inte.
Citera
2016-01-13, 01:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Jo, absolut, nyhetsvärdet är stort.
Jag ser dock inte hur media ska dra ut på det i detta skede när de kontaktat GM:s pappa som har uttalat sig, kontaktat Arminas familj som inte ville uttala sig, kontaktat polisen som har uttalat sig, kontaktat skolinspektionen samt kontaktat rektorn som även han har uttalat sig.

Offrets familj har uttalat sig:

Varför inte svenska media vill publicera den version
som offrets familj har att berätta kan du säkert förklara.

Den versionen stämmer kanske inte så bra med den bild du
försöker sprida här...

Du kan säkert också förklara varför du anstränger
dig så mycket för att skuldbelägga BO.

Du skrev att BO inte var en ängel. Är du en ängel som
vill lägga skulden på en död? Om du inte är en ängel
förtjänar du att mördas då?

Det är lätt att dra den slutsatsen om man försöker följa
ditt sätt att argumentera. Om du inte följer någon annan
agenda. Vet inte om jag ska spekulera i vad det kan vara
för agenda du i så fall följer. Kan det vara så att skolpersonalen,
och även du, ignorerat de trakasserier som flickor under en tid
varit utsatta för och därigenom bär en stor del av ansvaret för
det inträffade?
Om det vore så, så förstår jag varför det inte får komma ut…
Då gäller det ju att hitta någon att lägga hela skulden på.
Att, som du, välja en som är död, innebär att du valt någon
som inte kan försvara sig. Ditt tidigare uttalande om brotts-
offrets far's språkkunskaper tolkar jag som att du inte tror
att han ska ställa till besvär genom att säga emot dig.

Något, som förmodligen inte tål dagens ljus, styr ditt obegripliga
och motbjudande agerande och även ditt ologiska sätt att argumentera.
Om jag har fel, så kan du väl berätta, utan förbehåll, vad det är du
vill uppnå…

Något fel är det - Det visade ju höstens undersökning om situationen
på skolan som gav en "oroväckande bild". Den undersökning, som när
mordet var ett faktum, fick fart på skolinspektionen.

Jag hoppas innerligt att sanningen kommer fram - vad den än är.

mvh/Bo
Senast redigerad av lasternassumma 2016-01-13 kl. 02:17. Anledning: rättelser!!! Skrivfel BO-GM!!!
Citera
2016-01-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Jag har inte en enda gång ens nämnt "Achmed", vet inte ens vem "Achmed" är för när jag jobbade där så fanns det inte ens någon "Achmed".

Jag har endast nämnt att Arminas var en bråkstake.

Tror du att det är för att skolan är så lugn och bra som du säger, som skolinspektionen innan mordet planerat besök där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in