Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Så han blev avförd först efter hypnosförhöret trots framkommet vattentätt alibi?
Var alibit känt när han blev anhållen?
Du nämner att han uppvisade en kaxighet mot utredarna. Tillhörde det hans personlighet eller vilket syfte tror du det annars var?
Det är uppseendeväckande med en sådan attityd vid ett utsatt läge som huvudmisstänkt. Men att det skulle påverka mer än ett alibi gör mej förvånad.
Oskyldig är han men tror du han vet något om vad som hade hänt?
Alibit ka ha varit känt, när PR anhölls.
Polisen ska inte ha behandlat PR direkt trevligt, så att PR uppträdde lite små-kaxigt kan kanske ha sin förklaring i detta. Att man vet att man är oskyldig och får lögner presenterade för sig, kan säkert göra att man inte blir direkt på bra humör.
Nej, jag tror inte att PR vet vad som har hänt. OM han skulle känna till någon omständighet som har med Helenas försvinnande att göra, så tror jag
inte att han är medveten om det själv. OM han skulle känna till något, så skulle han säkert berätta det. På så sätt skulle ju sanningen komma fram. Och jag är övertygad att han, såsom vi alla vill, önskar att fallet får er lösning, så att familjen A får reda på vad som hände Helena.