2016-01-12, 23:45
Medlem
Vad var det för sidor han lärde sig att döda på?
Citera
2016-01-12, 23:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Du läser vad du vill läsa, jag skrev att Arminas var en mobbare vilket jag har sett med egna ögon. Sen får vi se på video att Arminas örfilar en betydligt mindre kille och springer efter honom.

Hemskt att han är död, det är dock ingen ängel det är frågan om.

Om mördaren sexuellt ofredat tjejer eller uppmanat till sådant bland sina likasinnade vänner förtjänar han givetvis en örfil, och något betydligt värre i en rättvis värld. Även om han nu är helt oskyldig till dessa anklagelser, så kan det säkert vara, är han ändå en feg råtta som inte kan stå upp för sig själv på ett annat sätt än att smyga sig på och knivmörda en ovetande 15-åring. Ingen heder är restored när han försöker vinna tillbaka den på det här sättet. De enda som anser det är samma pack som använder kniven som näve för att de inget annat kan eller vågar. Inga ursäkter.
Citera
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Än en gång samma skit, jag försvarar inte gärningsmannen. Jag vet inte ens vem han är och har aldrig träffat honom.

Arminas stötte jag på dagligen under perioden jag jobbade på skolan och han var en mobbare, det är det enda jag har skrivit. Har aldrig rättfärdigat GM och dennes mord.

Så vad gjorde du, som arbetande vuxen, för att få slut på mobbningen du påstår att BO utsatte andra för?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Vad är det för snack om för kukbild? Vad har jag missat?

Det mesta:
(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11
Citera
2016-01-12, 23:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Här är en intervju av en mycket god vän till den mördade:

http://www.kristianstadsbladet.se/ostra-goinge/elever-finner-trost-i-varandra/

Man ska inte döma efter bilder, men denne Tobias ser inte direkt ut, eller låter som, som en översittare / mobbare. Snarare som någon som kunde sitta i elevrådet ungefär. Och han beskrivs som en av Arminas närmaste vänner.

Jag tror helt enkelt Arminas var en stark kille, med ett starkt civilkurage. Som försvarade tjejerna på skolan mot "blattarnas" angrepp och trakasserier. Och Arminas gav tydligen "fel" heders-blatte en örfil för vad han gjort mot en tjej.
Citera
2016-01-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Så vad gjorde du, som arbetande vuxen, för att få slut på mobbningen du påstår att BO utsatte andra för?

Pratade med hans klassföreståndare, Arminas hade flertalet möten med sin klassföreståndare och sin pappa under tiden jag jobbade på skolan.
Citera
2016-01-12, 23:49
Medlem
Citat:
Än en gång samma skit, jag försvarar inte gärningsmannen. Jag vet inte ens vem han är och har aldrig träffat honom.

Arminas stötte jag på dagligen under perioden jag jobbade på skolan och han var en mobbare, det är det enda jag har skrivit. Har aldrig rättfärdigat GM och dennes mord.
Du e inte ens värd det....tragiskt att argumententera å dra dig för å stå för det du egentligen subtilt säger
Senast redigerad av malmi 2016-01-12 kl. 23:55.
Citera
2016-01-12, 23:50
Medlem
Ahmen sluta nu.... Det är så jävla provokativt att sitta här o läsa alla korkade o rasistiska kommentarer.. Ändå gör jag det. Är offret svensk nu i era ögon? Trodde han var från lituaen? Så jävla löjligt. Bara för att han kom från syrien betyder de att alla är som han? Ja denna killen tappa de helt o var efterbliven. Men är alla som han? Vafan folk kan döda andra oavsett bakgrund eller nationalitet... Så jävla löjligt. Var Anton ett helgon eller? Han var ju fan lika efterbliven.

Skulle vilja se va ni säger när en utlänning räddar eran familjemedlem någon gång... hur reagerar ni då?? Jag räddade min sambo från att bli våldtagen av en svensk. Hennes föräldrar är inte så förtjusta i mig. Jag är född här, men mina föräldrar kommer från iran. De har bott här i 30 år. Är vi oxå skit då eller? Eller är inte vi som dom?
Citera
2016-01-12, 23:56
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Ahmen sluta nu.... Det är så jävla provokativt att sitta här o läsa alla korkade o rasistiska kommentarer.. Ändå gör jag det. Är offret svensk nu i era ögon? Trodde han var från lituaen? Så jävla löjligt. Bara för att han kom från syrien betyder de att alla är som han? Ja denna killen tappa de helt o var efterbliven. Men är alla som han? Vafan folk kan döda andra oavsett bakgrund eller nationalitet... Så jävla löjligt. Var Anton ett helgon eller? Han var ju fan lika efterbliven.

Skulle vilja se va ni säger när en utlänning räddar eran familjemedlem någon gång... hur reagerar ni då?? Jag räddade min sambo från att bli våldtagen av en svensk. Hennes föräldrar är inte så förtjusta i mig. Jag är född här, men mina föräldrar kommer från iran. De har bott här i 30 år. Är vi oxå skit då eller? Eller är inte vi som dom?

Sluta läs in att vi säger "alla är så".

Tror du att det blivit sådan här soppa om det redan från början fanns stenhårda ID-krav och nolltolerans mot brott under sin prövningstid och ytterligare 5 år vid grova brott? Kastat ut personerna bara, chartra ett jävla plan, på med handbojor och ner till landet personen kom ifrån.

Lovar du hade inte hört något gnäll alls. Hade inte förekommit så mycket heller för alla hade varit livrädda för deportion.
Citera
2016-01-12, 23:58
Medlem
AB-reporter som verkar valt sida?
GMs farsas story var ju helt OK att tro på och printa ut i tidningen
https://i.imgur.com/BHDlhZJ.jpg
Citera
2016-01-13, 00:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ok, det lutar åt att Arminas inte var någon mönstergosse, men att han ändå ibland spred lite "rough justice" när han gick runt och spände sig på skolgården.

Det jag grunnar på är hur man kan ruva på ett mord i flera veckor och sedan utföra det tekniskt korrekt och i kallt blod. De flesta som viftar med kniven skadar sig själva också, men GM verkar ha gått därifrån med intakt högerhand?

Säkert tänker alla mobbade på att ge igen, men då mest för att få slut på det hela. Så planerat och iskallt tyder på en allvarlig personlighetsstörning hos GM.
Citera
2016-01-13, 00:03
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Pratade med hans klassföreståndare, Arminas hade flertalet möten med sin klassföreståndare och sin pappa under tiden jag jobbade på skolan.

Jisses. Du påstår att en pojke utsätter andra för mobbning och pratar med hans klassföreståndare?

Nu när du vet hur det slutade. Tycker du att du kunde ha agerat på annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in