Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
Detta är OT men du verkar veta saker som inte ens polisen vet då?:.. så du menar att han dödade lärare som mobbade honom då?

Lärare? Elevassistenten(som kände GM sedan tidigare) som fått jobb som tack för sin tidigare kriminella verksamhet av soc och som lök på laxen en lägenhet av kommunen menar du väl. Samtidigt som den svenska grabben får bo inneboende i ett skithål därför lägenheter saknas
, pluggar med bra resultat och får ständigt skit av samma kräk. Jo, den aktiviten förstår jag bättre. Sånt kommer bli vanligare. Och varför påstår du att polisen inte vet? Fallet är ju avskrivet, varken GM eller BO lever ju längre.
Citera
2016-01-12, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herre-Gud
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤

Obekräftad sanning, men om det stämmer så ligger rektorn jäkligt pyrt till. Jag misstänker starkt att rektorn är PK och bakbunden av sin egen övertygelse.
Citera
2016-01-12, 21:06
Medlem
Lite off nu, i AB säger den mordmisstänktes pappa att han var mobbad, pappa, alltså inte en ensamkommande som det sägs här, eller ?

Sen för mig, som aldrig varit rasist i hela mitt liv men som om det här är sant, att den mördade försvarade svenska tjejer från sexuella trakasserier och då blir mördad av en nyligen anländ flykting kommer ändra åsikt direkt. Det får liksom inte vara sant för jag känner redan hatet komma krypande längs ryggen och ett sådant hat vill jag inte leva med.
Citera
2016-01-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Jovisst, så är det förstås.

Angående pappan til MGM, så tycker jag mer att han framstår som en förtvivlad far som verkligen kämpat för sin son på alla sätt, och aldrig trott att hans son skulle kunna döda någon. Han framstår även som uppriktigt ledsen över att Arminas dog.

Men självklart. Skulle de skrivit på något annat sätt om honom? Tolken kanske lagt till lite i snyfthistorien också.
Citera
2016-01-12, 21:08
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Att ett barn blivit mördat är vidrigt. Men det som nästan är lika vidrigt är ni rasister som försöker vinna poäng genom detta.
Pojken blev mobbad utav Arminas och det var en hämndaktion som var helt sjukt, men att dra alla invandrare över strecket visar hur lågt ni kan sjunka.

Vilka är rasister? Kan du peka ut några? Och framförallt, vem försöker vinna poäng? Poäng i vad? Är det någon som anordnat en tävling?

Och vilket streck är det du pratar om?

För i helvete ge dig.
Citera
2016-01-12, 21:09
Medlem
Mooskys avatar
Uppgifter till Aftonbladet: ’Besökte sajter för att lära sig hur man dödar’
Tragedin på Göingeskolan i Skåne kan vara resultatet av en plan.
Innan mordet besökte, enligt uppgifter till Aftonbladet, den misstänkte 14-åringen sajter där man lär sig att döda.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22076726.ab
Citera
2016-01-12, 21:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Dessa kommentarer på Facebooksidan började poppa upp efter att sidan hade länkats flera gånger här på Flashback och det fanns inga direkta bevis på att dessa människor faktiskt hade anknytning till skolan.
Själva skapandet av gruppen skedde innan offret hade hunnit avlida. Menar du att det är rimligt att anta att gruppens administratör inte skulle ha anknytning till BO och skolan?
Citera
2016-01-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför är du så otroligt benägen att smutskasta brottsoffret och försvara gärningsmannen? Det verkar konstigt.

Jag har nu sett trovärdiga källor på Facebook (trovärdiga vanliga personer under eget namn) som intygar att Arminas var en hygglig kille som hade försvarat en tjej mot ett angrepp från GM. Samma uppgifter rapporteras i Litauisk media.

Det "berömda" filmklippet där det ska ha framgått hur "Arminas har slagit GM" eller hur "Arminas har smutskastat GM" verkar vara spårlöst försvunnet och står inte att finna. Eller rättare sagt, det har med stor sannolikhet aldrig funnits. Det har bara funnits i Aftonlögnens fantasier.

Det är alltså barn du hänvisar till som dina källor, lättpåverkade, okritiska hjärnor. Nån hörde nån som sa... när man har hört fyra-fem stycken säga samma sak, ja då är det plötsligt en sanning för barn... även för vissa vuxna.

Det finns även en del (obetänksamma) föräldrar/vuxna som kommenterat på Facebook, vilka du kanske räknar som goda källor. Dessa har dock hört versionen du hänvisar till från sina barn eller från en annan förälder som hört versionen från sitt/sina barn. För dessa föräldrar är ju inte på plats i ungdomarnas gäng, vare sig i skolan eller efter skolan och kan därför inte ge en tillförlitlig förstahands information.

Lyssna gärna till skvaller men var klok nog att väga allt du hör - flera gånger om.

Det är lätt att svartmåla personer genom falska rykten, men det är också lätt att bygga en falsk fasad om ett gott hjärta genom lögner.
Citera
2016-01-12, 21:14
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Lite off nu, i AB säger den mordmisstänktes pappa att han var mobbad, pappa, alltså inte en ensamkommande som det sägs här, eller ?

Sen för mig, som aldrig varit rasist i hela mitt liv men som om det här är sant, att den mördade försvarade svenska tjejer från sexuella trakasserier och då blir mördad av en nyligen anländ flykting kommer ändra åsikt direkt. Det får liksom inte vara sant för jag känner redan hatet komma krypande längs ryggen och ett sådant hat vill jag inte leva med.

Rikta hatet mot journalister och politiker. De är ansvariga för att ha släppt in problemen i skolan som enligt skolundersökningen inte existerade innan 2012. Politiker och journalister ljuger inte för att skydda invandrare, de ljuger för att skydda sig själva. De är ansvariga.
Citera
2016-01-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronegan
Har du någon källa (trovärdig) på att polisen och skolan smutskastar BO?
Dvs att brottsoffret är känd av polisen sen tidigare, samt har varit inblandat i "stök" på skolan tidigare där polis har tillkallats.

Vore väldigt märkligt av polisen att hitta på en sån sak

Det handlar inte om att ha någon källa på smutskastningen. Det handlar om hur de väljer att vinkla denna nyhet.
En 15-åring har blivit brutalt knivhuggen i hjärtat och avlidit.
Men se det skriver msm minsann inte. De lindar in det till att inte låta så allvarligt och sedan komma med ursäkter och förklaringar som gör att bo hamnar i dålig dager och att det är gm det är synd om.

De hade inte behövt skriva om tidigare händelser på skolan på det sättet.
Citera
2016-01-12, 21:17
Medlem
dronegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Lärare? Elevassistenten(som kände GM sedan tidigare) som fått jobb som tack för sin tidigare kriminella verksamhet av soc och som lök på laxen en lägenhet av kommunen menar du väl. Samtidigt som den svenska grabben får bo inneboende i ett skithål därför lägenheter saknas
, pluggar med bra resultat och får ständigt skit av samma kräk. Jo, den aktiviten förstår jag bättre. Sånt kommer bli vanligare. Och varför påstår du att polisen inte vet? Fallet är ju avskrivet, varken GM eller BO lever ju längre.

Det är ju helt OT. Men du verkar ju inte ha koll på alla fakta. Har du källor på ovan eller är det bara önsketänkande?
En lärare i 40 års åldern dog också när han försökte stoppa "den svenska grabben" från att hugga ihjäl fler barn.
Det är ju helt fantastiskt att du sitter på info som inte har kommit fram tidigare. Du kanske ska kontakta polisen och överlämna bevisen som du har i din ägo?
Citera
2016-01-12, 21:17
Medlem
Passepartouts avatar
[/quote]Jenny Nilsson
Han som gjorde detta mot 15 åringen har inte blivit mobbad. Han va på min dotter och tafsade och skickade snusk bilder till henne. Hon visade rektorn,men han trodde inte på henne fast bild bevis. I stället blev hon avstängd från skolan. Tycker synd om arminas som fick sätta livet till för att han skyddade sina tjej kompisar. Vila i frid arminas❤[/quote][/quote]

En elev blir inte avstängd från skolan för att ha blivit tafsad på och visat rektorn snuskbilder. Det ligger en hund begraven här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in