Citat:
Indicierna är ju tämligen övertygande.
Vad är den kulturella familjeorganisationsformen ifrån dessa länder?
Är det frifräsare eller hårt sammanhållna familjer/ klaner som med frenesi nyttjar kusingifte och genomför hedersmord när en avfälling skall straffas.
Senaste undersökningen om hur hedersvåld/ hederskontroll inom familjen/ klanen fungerar kom i helgen på MSM och den var ju enbart en bekräftelse på hur det fungerar även i Sverige angående klan/ familjestrukturerna.
Sociala myndigheter, ungefär varenda gång ett sådant här våldsbrott (incident) har skett och en överföring till sociala myndigheter har genomfört så avslutas artikeln just med det och i detta fall så ser vi inte det i artikeln.
Vi behöver inte vara oroliga, denna lilla guldklimp till pensionsräddare som redan som 14-åring anser att mord är rätt väg för att skydda sin "heder" kommer att tillföra mycket gott i Sverige.
Lite kul att se inlägg som hävdar att det inte har något att göra med en sanktionerad hederskultur ifrån ett klanfolk detta, det är ju helt naturligt och svenskmannaed att 14-åringar knivar ihjäl sin anatagonist när ens heder är kränkt helt på eget bevåg.
Fantastiskt!
Vad är den kulturella familjeorganisationsformen ifrån dessa länder?
Är det frifräsare eller hårt sammanhållna familjer/ klaner som med frenesi nyttjar kusingifte och genomför hedersmord när en avfälling skall straffas.
Senaste undersökningen om hur hedersvåld/ hederskontroll inom familjen/ klanen fungerar kom i helgen på MSM och den var ju enbart en bekräftelse på hur det fungerar även i Sverige angående klan/ familjestrukturerna.
Sociala myndigheter, ungefär varenda gång ett sådant här våldsbrott (incident) har skett och en överföring till sociala myndigheter har genomfört så avslutas artikeln just med det och i detta fall så ser vi inte det i artikeln.
Vi behöver inte vara oroliga, denna lilla guldklimp till pensionsräddare som redan som 14-åring anser att mord är rätt väg för att skydda sin "heder" kommer att tillföra mycket gott i Sverige.
Lite kul att se inlägg som hävdar att det inte har något att göra med en sanktionerad hederskultur ifrån ett klanfolk detta, det är ju helt naturligt och svenskmannaed att 14-åringar knivar ihjäl sin anatagonist när ens heder är kränkt helt på eget bevåg.
Fantastiskt!
OK.
Du kunde ha skrivit att det var dina egna spekulationer istället för att lägga fram dem som påståenden. Det är onödigt att skapa trådsanningar.
Det är väl inte helt omöjligt att killen var formad av ett visst klantänkande, och det är inte omöjligt att han hemifrån fått med sig ett visst hederstänk, men att därifrån ta steget till att familjen/klanen skulle ha uppmuntrat honom till att sticka kniven i en femtonåring - det är ett långt steg.
Dina spekulationer kring de sociala myndigheterna, där är jag inte enig med dig. Nog för att även jag kan tycka att de är väl flata ibland, men när en fjortonåring begår ett så här grovt brott har jag svårt att tänka mig att han ganska omgående får återgå till att bo med sin familj. Vi får inte veta om så är fallet och därmed kan vi inte slå fast att det är vare sig på det ena eller på det andra sättet.