Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 14:48
Det är helt absurt hur Aftonbladet kan gå ut med en version från GMs pappa utan att höra den andra sidan.

Vi har ju ingen aning egentligen vad som föranlett hela situationen och hur GM betedde sig mot sina skolkamrater.

Istället kokar Aftonhoran ihop en snyftis där de pekar ut BO som mobbare och GM som offer. Det är unikt uselt gjort.

Fruktansvärt osmakligt och ohederligt gjort. Bara för att skydda mångkulturen och massinvandringen.

Man blir så jävla äcklad av detta förljugna land där desinformation sprids öppet i mainstream-media på en daglig basis.

Jag hoppas och tror att SD får 40% så vi får ett stop på denna galenskap.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-01-12 kl. 14:51.
Citera
2016-01-12, 14:49
Medlem
Fyra20s avatar
Kan någon ge en sammanfattning på informationen som har blivit samlad i den här tråden om händelsen och omständigheterna?
Tack
Citera
2016-01-12, 14:50
Medlem
Karembeus avatar
Citat från Minnessidan:

Mari Johard: Arminas skyddade en tjejkompis till mig för ett tag sen.. Och idag har då gärningsmannen bestämt sig för att ha med kniv till skolan för att hämnas på arminas för att han skyddade denna flickan och slog tillbaka på gärningsmannen... R.I.P. Arminas

Alla vi som stöttar arminas: ARMINAS VAR FÖR HELVETE INGEN JÄVLA MOBBARE!!!! HAN SKYDDADE EN TJEJ?! SEN ATT DU TROR PÅ DE JÄVLA SKITET KAN INTE JAG HJÄLPA, ARMINAS FÖRSÖKTE FÅ KILLEN ATT FATTA ATT MAN GÖR INTE SÅGÄR!!! Han förtjänade inte att dö. Snarare svinet som gjorde detta som är en mobbare. Fattar du hur många tjejer han varit på?! ARMINAS VAR VÄNNER MED NÄSTAN ALLA( utom denna jävla killen då)

Ahmad Abassi: Hemskt när mobbing tvingar barn till sådana handlingar Smiley cry Alla är offer i en sådan situation (MENA-skräp som försvarar handlingen https://www.facebook.com/ahmad.abassi.374?fref=ufi)
Citera
2016-01-12, 14:51
Medlem
Gärningsmannen i detta ärende kommer från Syrien. Brottsoffret från Litauen. Gemensam nämnare? Utanförskap på grund av att deras föräldrar inte accepterade levnadsstandarden i sina respektive hemländer och valde att dra till Sverige för att få del av den av svenska skattebetalare uppbyggda välfärden.

Lägg märke till att vi skriver "få del av" inte "arbeta för" den svenska välfärden. När ingetdera längre stämmer, lyxvillan, lyxbilen, lyxresorna och lyxlivet uteblir, då uppstår stressen och hatet mot samhället och vid en konflikt kommer då kniven eller revolvern fram.

Ett synnerligen känt scenarier som kommer att accelerera med tanke på att idag sitter ca 310.000 asylsökande i förvar i övergivna byggnader i nedlagda samhällen runt om i hela Sverige. Och det bara fylls på med ytterligare 100.000 tal kommande år. Vi har inte ens sett början av den kommande brottsvågen, som kommer att omkullkasta hela det svenska samhället.

Allt...Ett resultat av Rheinfeldts politik och Löfvéns naiva tafatthet och inkompetenta regering
Citera
2016-01-12, 14:53
Bannlyst
verkar som aftfonbladet tagit bort artikeln där offret pekas ut som mobbare
Citera
2016-01-12, 14:53
Medlem
Jahannams avatar
Hej allihopa! Förlåt om jag är sen.

Det börjar cirkulera rykten på sociala medier om att GM var en nyanländ. Någon som kan bekräfta detta med källa? Orkar inte leta igenom hela tråden
Citera
2016-01-12, 14:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Du tycker en massa här. Ab har levererat ena partens syn på saken rakt av. Man kan tycka vad man vill om det. Får inte GM:s sida ge sin version?
När det gäller eftermälet efter ett femtonårigt i pressen totalidentifierat mordoffer, tycker jag faktiskt att konventionell pressetik bjuder till mycket stor försiktighet, och jag är fullständigt övertygad om att AB aldrig skulle ha gått ut med motsvarande uppgifter i ett annat fall om det inte hade kunnat motiveras med att ta kampen mot rasismen. Här utpekas ju en dag efter händelsen en minderårig identifierad kille som den huvudsakliga orsaksfaktorn bakom sitt eget mord. Jag är förvissad om att det aldrig har skett någonsin tidigare här i landet. Det går att hävda att Aftonbladets exempellösa publicering handlar om ren rasism från tidningens egen sida. Både BO och GM var invandrarkillar som läste svenska som andraspråk. Den enda mer påtagliga skillnaden dem emellan att GM var brun, och BO vit. Och eftersom GM var brun, och BO vit, kan man saklöst smutskasta BO.

Citat:
Här i tråden har ett tiotal "skissat" sitt scenario. Tycker du att det senare är merberättigat? Varför? För att de är anonyma på flashback? Får vem som helst säga vad man vill på flashback men inte i ab? Försiktighetsprincipen borde gälla alla i samma omfattning.
Flashback och AB har helt olika funktioner i det svenska informationslandskapet. Flashback bygger på principen att alla får tycka vad de vill, och skriva det på forumet. sonicguide och Karembeu har precis samma rätt att posta sina åsikter på forumet, och det är upp till den enskilde läsaren att avgöra vem som är trovärdigast. I den kontexten hävdar sonicguide att hans version självklart är troligast, eftersom den är publicerad i Aftonbladet. Då är det viktigt om den trovärdigheten går att problematisera. Och det gör den, sannerligen.

Citat:
Förhoppningsvis kommer sanningen fram, den riktiga sanningen. I mobbningsfall brukar det vara lite si och så med det. Och i detta fall tror jag det blir väldigt svårt för någon i skolan att gå emot strömmen. De är inte mer objektiva än pappan.
Skolpersonal är inte självklart mer objektiva än pappan, nej. De har starka incitament till att mörka mobbning. Men klasskamraterna? Det är ju mycket sällan hela klassen är solidariskt med på mobbning så till den milda grad att omertā råder för samtliga klassens medlemmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2

Jag hittar inte den heller, så det verkar stämma. Avfallsbladet backar.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asssar
Gärningsmannen i detta ärende kommer från Syrien. Brottsoffret från Litauen. Gemensam nämnare? Utanförskap på grund av att deras föräldrar inte accepterade levnadsstandarden i sina respektive hemländer och valde att dra till Sverige för att få del av den av svenska skattebetalare uppbyggda välfärden.

vad gäller brottsoffret så är det ytterligt få migranter därifrån som inte kommer hit som arbetskraftsinvandrare. med största sannolikhet tillhör hans föräldrar just den kategorin, men om du har en källa som bestyrker motsatsen tar vi gärna del av den
Citera
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahannam
Hej allihopa! Förlåt om jag är sen.

Det börjar cirkulera rykten på sociala medier om att GM var en nyanländ. Någon som kan bekräfta detta med källa? Orkar inte leta igenom hela tråden
Ja jag kan bekräfta, men det där med källor är svårt i en diktatur. Förväntar du dig ett offentligt uttalande från tidningar,polis eller ledande politiker som bekräftar bilden så får du vänta länge på en "säkerställd" källa.
Citera
2016-01-12, 14:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Sent ska syndaren vakna... Men då kanske det - isåfall, jag har inte kollat - får tolkas som att tidningen, efter lite eftertanke, instämmer i mina pressetiska bedömningar.
Citera
2016-01-12, 14:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej då, man har bara låtit den sjunka.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Edit: Om det nu var den artikeln som avsågs? Även AB kanske börjat lära sig att det alltid finns någon som gjort en skärmdump och förtjust länkar till den om det behövs.
Senast redigerad av DreamTwister 2016-01-12 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in