Citat:
Ursprungligen postat av
Balkan-King
Vad du mener mobning er och hvordan GM oplevede mobningen er to forskellige verdner, vi er ikke alle født med samme sans for "humor".
För att klassas som mobbning så måste GM ha blivit utsatt för trakasserier och/eller våld av en grupp människor. Och med tanke på att de flesta verkade vara rädda för honom så tvivlar jag starkt på att han blivit utsatt för detta. Man brukar sällan bråka med det man fruktar, utan jag tror snarare att alla tagit avstånd från honom, vilket klassas som utfrysning.
Mobbning beror oftast på något personen inte kan rå för. Glasögon, luktar illa, är ful osv.
Utfrysning beror oftast på något personen i fråga gör. Har ett säreget beteende osv, något man kan förbättra med hjälp av stöd.
Nu säger jag inte att utfrysning vore bättre än ren och skär mobbning. Det ska vara noll tolerans mot både och, men att GM blev utfryst hade gått att avvärja med ett bättre integrationssystem där man bedömer var och en individuellt istället för att ha en snabbgenomgång och sedan ska alla ut i det svenska samhället, allt för att göra plats för nästa våg av flyktingar.
Nu har Svetsarpartiet tagit tummen ur arslet och faktiskt begränsat flyktingströmmarna. Jag hoppas bara att man utnyttjar detta till bättre integration för de som redan kommit hit.