Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 13:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Bara jag som ser det som osmakligt att pressen publicerar namn och bild på mordoffret och mellan raderna anklagar honom för att ha varit en mobbare, samtidigt som man framställer mördaren och dennes familj som offer?
Citera
2016-01-12, 13:40
Medlem
Mordet är en konsekvens av Sveriges invandringspolitik.
Citera
2016-01-12, 13:41
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Bara jag som ser det som osmakligt att pressen publicerar namn och bild på mordoffret och mellan raderna anklagar honom för att ha varit en mobbare, samtidigt som man framställer mördaren och dennes familj som offer?
Ja, det är helt djävla osmakligt att kalla någon som misshandlar tjejer och kallar dom för hora för "mobbingoffer". Framgår ju klart av facebook-tråden att flera tjejer varit rädda för det stackars "mobbingoffret".
Men vad kan man vänta sig av medierna i sverige?
Citera
2016-01-12, 13:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Välkommen till 2000-talet.
Misshandel är förnedring om så bara bitchslaps. Har han sedan skickat runt en film är det grov förnedring.
Som jag sagt i tidigare inlägg så kan den här filmen ha utgjort den utlösande faktorn
om det nu inte varit långvarig mobbing.
Vilken film? Det är väl än så länge bara en skitblaska med en tydlig agenda som påstår detta. Betydligt trovärdigare är alla som menar att GM brukade våld mot flickor och BO stod upp och försvarade flickorna. Den där filmen tror jag inte ett ögonblick på förrän jag sett den med egna ögon.
Citera
2016-01-12, 13:42
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Välkommen till 2000-talet.
Misshandel är förnedring om så bara bitchslaps. Har han sedan skickat runt en film är det grov förnedring.
Som jag sagt i tidigare inlägg så kan den här filmen ha utgjort den utlösande faktorn
om det nu inte varit långvarig mobbing.

Nu är du ute och cyklar rejält. Misshandel är endast misshandel om alla rekvisit för misshandel är uppfyllda och någon blir fälld för det. I det här fallet handlar det nog snarare om att mördaren har blivit tillrättavisad på ett sätt som gjorde att han tappade ansiktet framför sina "bruschor" = han kände sig kränkt = hans heder har vanärats. För att återfå hedern tog han till kniven och utförde en ryggradslös attack som slutade med att en 15-årig pojke dog. Då varken skolan eller socialtjänsten i kommunen känner till någonting om den påstådda filmen eller mobbingen så kan du glömma "din version" av händelsen...
Citera
2016-01-12, 13:45
Medlem
Syskonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Man har gjort liknande förut, bl.a med tonårige Daniel Wretström som halalslaktades i vintersnön av ett blattegäng. Han karaktärsmördades i anti-vit media och utpekades som en ond nazist och därför fick vad han "förtjänade". Blattarna kom undan lindrigt med böter och har i olika sammanhang efter blivit hyllade av etablissemanget med rap-karriärer och annat. Daniel fick alltså halsen avskuren med en köttkniv. För att han var svensk.
Citera
2016-01-12, 13:45
Medlem
Karembeus avatar
Vissa människor förnekar sig inte. På Arminas "minnessida" har en person vid namn "Miki Doe" https://www.facebook.com/profile.php?id=100010159726648&fref=ufi som onekligen ser ut som MENA skrivit följande:

Grabben verkar inte vara så oskyldig trots allt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab
Citera
2016-01-12, 13:49
Medlem
Syskonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Vissa människor förnekar sig inte. På Arminas "minnessida" har en person vid namn "Miki Doe" https://www.facebook.com/profile.php?id=100010159726648&fref=ufi som onekligen ser ut som MENA skrivit följande:

Grabben verkar inte vara så oskyldig trots allt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Enligt mördarens pappa var Arminas en mobbare och därför förtjänade Arminas att bli knivhuggen bakifrån blattelogik! Det handlar ju förstås i grund och botten om att blattar märker av oroligheterna och sluter sig kring sina egna. Det är ju en brorsa som råkat i klämmeri med rättvisan och offret en dum svennebanan (eller baltisk banan men vem bryr sig, han är inte av dem).
Citera
2016-01-12, 13:52
Medlem
fredricomartins avatar
1.) Nyanländ Kaozblatte gör kaoz på sin omgivning precis som kaozblattar är tränade att göra. Kaozet inbegriper utöver allmänt störande beteende upprepade trakkasserier mot felaktigt klädda svenska horor.

2.) Lärare och skolledning tillämpar kulturmarxistisk mall 1A, ursäktar beteendet samt letar fel hos offren. Det är i själva verket kaozblatten som är offret.

3.) Kaozblattens fader bibringas uppfattningen att sonen är offer för det rasistiska svenska samhället, eftersom har på ett tidigt stadium har lärt sig att rasistanklagelser medför gräddfil, ansvarsfrihet samt potentiella ekonomiska fördelar så adopterar han snabbt narrativet om att sonen är "mobbad". Givetvis ivrigt påhejad av batikhäxegänget ifrån kommun och skola.

4.) Kaozblattens svenska skolkamrater väljer att tiga tyst om beteendet då de väl känner de sociala konsekvenserna samt de fysiska riskerna med att säga emot. Ingen vill ju stämplas som rasist.

5.) Nyanländ balt kommer in i bilden. Sagda balt är undervisad i den enkla sanningen: att kaozblattar är kaoz och gör kaoz och har ännu inte hunnit försvenskas och feminiseras som sina svenska skolkamrater. I hans land säger man ifrån när någon förgriper sig på flickor. Han sätter givetvis ner foten, givetvis med den brist på takt som bara en femtonårig kille kan uppbåda.

6.) Kaozblattens heder kränks djupt. Saken rapporteras till hemmet varpå det blir full arabkonferans hemma i köket. Fadern kommer inom kort med domen: Uprätta din och familjens heder eller lev som en smutsig hund utan heder.

7.) Hedern återupprättas på det enda sätt som duger: grovt och fegt våld.

8.) Media får panik eftersom händelsen kan komma att utnyttjas av främlingsfientliga krafter, lösningen blir att karaktärsmörda brottsoffret innan kroppen ens hunnit kallna.
Citera
2016-01-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Varför inga manifestationer mot hedersvåld? Varför inga nationella minnesstunder ?
Litauen här var en hjälte av sällan synat slag, som stod upp mot förtryck och förnedring av tjejerna!
Han levde som en hjälte och dog som en förebild för alla våra ungdomar!

Fastslår du dagen efter innan det alls är fastslaget vad som hände. "Nej men hörrni, vi tar och bygger en staty i Vilnius uppgifterna på det där svenska Flashback."

Vad nu Litauen överhuvudtaget har med saken att göra. Killen bodde i Sverige och gick i svensk skola..
Citera
2016-01-12, 13:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Nu är du ute och cyklar rejält. Misshandel är endast misshandel om alla rekvisit för misshandel är uppfyllda och någon blir fälld för det. I det här fallet handlar det nog snarare om att mördaren har blivit tillrättavisad på ett sätt som gjorde att han tappade ansiktet framför sina "bruschor" = han kände sig kränkt = hans heder har vanärats. För att återfå hedern tog han till kniven och utförde en ryggradslös attack som slutade med att en 15-årig pojke dog. Då varken skolan eller socialtjänsten i kommunen känner till någonting om den påstådda filmen eller mobbingen så kan du glömma "din version" av händelsen...

Den version jag ger är en trolig version till skillnad från din fantasiversion.
Jag ska dock ge dig cred för att du förmodligen fick tio flashbackare att få orgasm framför datorn.
Långvarig mobbing eller kränkande film på nätet är två faktorer som kan vara utlösande.
Citera
2016-01-12, 14:02
Medlem
[quote=RudyardKipling|55993415]Är inte det normala sedan många år tillbaka att alltid ta den hudfärgshandikappads parti och är denne bortom allt tvivel skyldig så hitta så många förmildrande omständigheter det bara går. Finns inga förmildrande omständigheter så dras svenskarnas/vitas strukturella rasism fram. I alla lägen, varje gång?

Vet du att det förhöll sig så eller har du bara läst MSM och "BO" kompisars hat på sociala medier?

Bortsett från det så är det mycket som "stinker" i fallet Trollhättan. Det är definitivt något som inte stämmer.

Jag vet att det hände på en skola och att inga politiska motiv har framkommit. Det har inte ens förekommit i spekulationer? Så VAD är det som "stinker Trollhättan"? Tycker mig ha hyfsat luktsinne, men i det här fallet känner jag endast den ruttna stanken av korkade försök att skapa en vi mot dom-situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in