Jag tror inte GM var mobbad. Möjligtvis utfryst, men inte mobbad. Och utfryst lär han ha blivit av sitt aggressiva beteende. Förmodligen spelade han "cool" och betedde sig som en alfahanne första dagen han anlände, varpå alla andra tog avstånd från honom och pratade bakom ryggen på honom.
Det är av den här anledningen som integration är så himla viktigt. De måste få lära sig hur man skaffar vänner här i Sverige och inte låta dem skaffa vänner som hemma på savannen.
Vad du mener mobning er och hvordan GM oplevede mobningen er to forskellige verdner, vi er ikke alle født med samme sans for "humor".
Bara jag som ser det som osmakligt att pressen publicerar namn och bild på mordoffret och mellan raderna anklagar honom för att ha varit en mobbare, samtidigt som man framställer mördaren och dennes familj som offer?
Jo, helt bisarrt att smäda en mördad femtonåring, fanns det ingen lag mot smädelse av avlidna?
Här ges en något annorlunda bild än den officiella av vad som hände, lite oklart av vem.
Om det redan varit uppe i tråden (jag har inte läst igenom hela) så kan mod ta bort mitt inlägg.
Arminas är en hjälte. Han gjorde det som fler svenskar borde göra. Jag hoppas att Broby kommun sätter upp en staty på torget över den här killen.
Det är avskyvärt att tidningarna nu försöker sprida bilden av den stackars mobbade Achmed. Han och hans familj borde naturligtvis utvisas på livstid från Sverige.
Och vad hände då egentligen? Vad jag har läst i tråden finns det olika berättelser och uppgifter om vad som hänt, så vad är det som säger att den versionen som du drar av det som hänt är den korrekta versionen? Man kan lika gärna säga att du försöker på ett eller annat sätt "skydda BO" ifrån uppgifterna att han har mobbat GM
Sluta lek hårklyvande, intellektuell härdsmälta, eller lägg åtminstone fram något av de konkreta "bevis" som tyder på mobbning av BO. Eller aspirerar du på att bli nästa rikspolischef, varför träning att mörka besvärande fakta och göra vinklande omskrivningar ingår?
Läser man inlägg i sociala medier, "hatsajter" som Flashback och t o m i vissa gammelmedia så framstår i stort en entydig bild av att Arminas ingrep och avstyrde det apbeteende mot tjejer vi sett länge nu och som poppat upp på bred front med otaliga exempel i Sverige och övriga Europa i massinvandringens spår. Något vi svenska män och pojkar i gemen är för feminiserade och snöpta för att göra.
Att sätta ner foten inför en representant för det nya herrefolket ledde sedan till en förväntad, brutal hämnd i hederskulturens tecken. Ett till synes överlagt mord! Inte alls oväntat och något vi får vänja oss vid, eller ta upp seden som vi importerat och göra den till vår egen!
Fast Hamilkar har gjort ett par betydligt bättre och sansade inlägg i frågan än vad jag mäktar med så upprörd och uppgiven som jag känner mig inför det svek media-, kulturelit och politruker serverar oss med ett eskalerande sjukt våld som följd. Läs och lär nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De fick ingen intervju med BO:s föräldrar, så då intervjuade de GM:s föräldrar i stället och lade ut deras version. Hur säkert låter det? Vidare har vi fått en inte obetydlig validering på våra uppgifter om hur knivattacken gick till i media nu. Det var, precis som meddelades här i tråden, ett knivhugg bakifrån på ett oförberett offer. Då kan vi inte alldeles utan vidare avfärda uppgifterna om att misshälligheterna rörde sig om hur GM hade behandlat en av Arminas tjejkompisar, som kom i samma kontext.
Fast det kan ju knappast ha varit en mobbning som eskalerade dag för dag tills GM till slut fick nog, eftersom mordet skedde på terminens andra dag. De båda antagonisterna hade varit ifrån varandra under hela jullovet. Dessutom är det ingen akut konflikt just då - GM kommer ju bakifrån på ett oförberett offer. Det här förefaller vara en hämnd som serverats väldigt kall.
Pappans ord i intervjun Skolan gjorde inget för att hjälpa honom och upprätta hans heder är också lite bekymmersamma. Mobbning har normalt väldigt lite att göra med någons heder. Det förefaller ju alltså som om killen och familjen tyckte att hans heder hade utsatts för en allvarlig kränkning, och att i vart fall killen ansåg att den hedern bara kunde avtvås i blod.
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Så våldsam att du anfaller någon bakifrån med kniv efter att ni varit ifrån varandra i mer än två veckor? GM tar med sig en kniv till skolan, och överfaller BO bakifrån och hugger honom i ryggen med den medtagna kniven. Detta är ju inget dråp, utan ett klockrent mord, med ett vuxenstraffvärde på minst 16 års fängelse, förmodligen mer - det är ju lite oklart ännu hur den senaste lagskärpningen när det gäller straff för mord kommer att utfalla.
Om det är ens tillnärmelsevis så du tycker att det är normalt att reagera, så vill jag nog inte umgås med dig IRL.
Sen tycker jag att vi ska vara lite försiktiga med att döma död man här. De uppgifter vi har kommer från håll som normalt är starkt otillförlitligt - GM:s anhöriga. BO själv kan inte försvara sig, och hans föräldrar har inte tagit till orda i offentligheten. Dessutom kan en hel del av berättelsen ifrågasättas rent objektivt, som uppgiften att GM tagits till sjukhus för misshandelsskador. Att på så skakiga data karaktärsmörda ett femtonårigt mordoffer bara för att man i alla lägen vill ta kampen mot rasismen är inte särskilt vare sig intellektuellt stringent eller moraliskt högtstående. (Eller särskilt effektiv kamp mot rasismen heller, om nåt i storyn senare baktänder.) Och att det enligt pojkens pappa själv handlade om att upprätta GM:s heder låter inte sådär jättebra - i vart fall inte i mina öron.
Litauen har säkerligen en hel del med det hela att göra....förminska inte Arminas ursprung och det land han kom ifrån. Förmodligen är det en bidragande orsak till att han stod upp mot den nyanlända lyxmigranten som förde kaos och uppvisade ett oacceptabelt beteende mot flera tjejer på skolan.
Samma bidragande orsak till att Nerijus Bilevicius våldtog och mördade en 17-årig svensk flicka?
Vad du mener mobning er och hvordan GM oplevede mobningen er to forskellige verdner, vi er ikke alle født med samme sans for "humor".
samtidigt har vi sett hur många exempel som helst på att personer ur GM:s hemkultur upplever bagateller som kränkningar. vi är inte alla födda med samma sinne för "heder".
En svensk troligen psykislt sjuk mördar pa en skola malas i media ut som terrorist och Löfven aker i ilfart till skolan, en arab mördar pa en skola efter det görs han i media till ett offer som blivit mobbad trotts att uppgifter tyder pa att han varit mobbaren och antastat svenska tjejer i skolan
Så våldsam att du anfaller någon bakifrån med kniv efter att ni varit ifrån varandra i mer än två veckor? GM tar med sig en kniv till skolan, och överfaller BO bakifrån och hugger honom i ryggen med den medtagna kniven. Detta är ju inget dråp, utan ett klockrent mord, med ett vuxenstraffvärde på minst 16 års fängelse, förmodligen mer - det är ju lite oklart ännu hur den senaste lagskärpningen när det gäller straff för mord kommer att utfalla.
Om det är ens tillnärmelsevis så du tycker att det är normalt att reagera, så vill jag nog inte umgås med dig IRL.
Sen tycker jag att vi ska vara lite försiktiga med att döma död man här. De uppgifter vi har kommer från håll som normalt är starkt otillförlitligt - GM:s anhöriga. BO själv kan inte försvara sig, och hans föräldrar har inte tagit till orda i offentligheten. Dessutom kan en hel del av berättelsen ifrågasättas rent objektivt, som uppgiften att GM tagits till sjukhus för misshandelsskador. Att på så skakiga data karaktärsmörda ett femtonårigt mordoffer bara för att man i alla lägen vill ta kampen mot rasismen är inte särskilt vare sig intellektuellt stringent eller moraliskt högtstående. (Eller särskilt effektiv kamp mot rasismen heller, om nåt i storyn senare baktänder.) Och att det enligt pojkens pappa själv handlade om att upprätta GM:s heder låter inte sådär jättebra - i vart fall inte i mina öron.
Du tycker en massa här. Ab har levererat ena partens syn på saken rakt av. Man kan tycka vad man vill om det. Får inte GM:s sida ge sin version? Här i tråden har ett tiotal "skissat" sitt scenario. Tycker du att det senare är merberättigat? Varför? För att de är anonyma på flashback? Får vem som helst säga vad man vill på flashback men inte i ab? Försiktighetsprincipen borde gälla alla i samma omfattning.
Förhoppningsvis kommer sanningen fram, den riktiga sanningen. I mobbningsfall brukar det vara lite si och så med det. Och i detta fall tror jag det blir väldigt svårt för någon i skolan att gå emot strömmen. De är inte mer objektiva än pappan. Men, förhoppningsvis kommer sanningen fram. Sen får vi se vilka slutsatser vi skall dra.
Är GM en "ensamkommande" som fått hit farsan och familjen genom s.k. anhöriginvandring? Lever hela gänget på bidrag också?`Försöker de integreras eller glider de o kring bara?
Arminas är en hjälte. Han gjorde det som fler svenskar borde göra. Jag hoppas att Broby kommun sätter upp en staty på torget över den här killen.
Det är avskyvärt att tidningarna nu försöker sprida bilden av den stackars mobbade Achmed. Han och hans familj borde naturligtvis utvisas på livstid från Sverige.
Precis! Killen är en hjälte. Den svarta arabapan är den som terroriserat alla med sina landsmän. Hur vet vi det och inte att det är tvärtom? För hade en vit person mobbat en arab/muslim/neger, så hade det varit rasism/HMF och judisk massmedia hade kastrerat den vita killen och hans familj. Vi vet också empiriskt med detta sagt, att i varje skola i hela Sverige och Europa, så är det babbarna som attackerar vita ungdomar och vita tjejer. Det är 100% fakta!
Du tycker en massa här. Ab har levererat ena partens syn på saken rakt av. Man kan tycka vad man vill om det. Får inte GM:s sida ge sin version? Här i tråden har ett tiotal "skissat" sitt scenario. Tycker du att det senare är merberättigat? Varför? För att de är anonyma på flashback? Får vem som helst säga vad man vill på flashback men inte i ab? Försiktighetsprincipen borde gälla alla i samma omfattning.
Förhoppningsvis kommer sanningen fram, den riktiga sanningen. I mobbningsfall brukar det vara lite si och så med det. Och i detta fall tror jag det blir väldigt svårt för någon i skolan att gå emot strömmen. De är inte mer objektiva än pappan. Men, förhoppningsvis kommer sanningen fram. Sen får vi se vilka slutsatser vi skall dra.
sanningen är att bade polis och skola inte tagit emot ngn anmälan om mobbing. Och som du vet enligt dngate sa skriver ju inte media ngt sóm inte bekräftas av polis