Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 14:02
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo500
Vad nu Litauen överhuvudtaget har med saken att göra. Killen bodde i Sverige och gick i svensk skola..

Litauen har säkerligen en hel del med det hela att göra....förminska inte Arminas ursprung och det land han kom ifrån. Förmodligen är det en bidragande orsak till att han stod upp mot den nyanlända lyxmigranten som förde kaos och uppvisade ett oacceptabelt beteende mot flera tjejer på skolan. Om du tar en titt på Arminas minnessida på facebook så är sidan fullkomligt överröst av människor som beklagar det inträffade och skriver på litauiska.

Arminas - vila i frid du son av Litauen.
Citera
2016-01-12, 14:04
Medlem
palimaliss avatar
Ska GM få fortsätta gå i samma skola tror ni?
Citera
2016-01-12, 14:04
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab
Uppgifterna om mobbning behöver endast komma ifrån GM pappa.
Citat:
En anmälan om mobbningen mot 14-åringen hade tidigare gjorts till socialtjänsten i kommunen men den togs inte på allvar, enligt samma uppgiftslämnare.

När Aftonbladet når Mirjam Englund, enhetschef Östra Göinge kommuns individ- och familjeomsorg, känner hon inte till någon anmälan.

– Det enda jag har fått veta är att den som skulle ha utfört dådet inte har varit känd av socialtjänsten, säger hon.
Uppgiftslämnaren är en bekant och uppgifterna kan ifrågasättas då socialtjänsten inte känner till det hela.
Var hittade de uppgiftlämnaren? var personen hemma hos fadern när aftonbladet hade sin kontakt?

Citat:
Enligt pappan blev 14-åringen så illa slagen att han körde honom till sjukhus. Han berättar att skolan uppmanade honom att polisanmäla händelsen.
Detta borde rätt snabbt kunna bekräftas av polisen om någon sådan anmälan finns.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22073291.ab
Rektorn känner inte till tidigare konflikt vilket han borde om det har diskuterats om mobbning och att skolan rekommenderat fadern att polisanmäla.
Citat:
Såväl 14-åringens föräldrar som flera andra källor med insyn i utredningen uppger för Aftonbladet att den mordmisstänkte pojken var mobbad i skolan under en längre tid.
Detta behöver inte betyda så mycket utan att fadern pratat om mobbning.
Det är inte så att pressen får talar fritt med poliser eller åklagare (vilka är de som kan atagas ha insyn i utredningen) utan ett vanligt förfarande är bekräfta eller förneka en direkt fråga.
Ett exempel kan vara att aftonbladet ställt frågan om det finns uppgifter om mobbning var på det bekräftas att det finns det men uppgiften som bekräftas kan vara faderns berättelse.
Att fader pratar om att skolan inget gjort för att hjälpa honom och upprätta hans heder anser jag är kulturella skillnader i hur man uttrycker sig, vad fadern menar är öppet för tolkning men det behöver inte vara negativt.
Att någon som inte är så begåvad i språket (eller en haltande översättning) använder ord som vi normalt inte använder kan bero på vilka ord som används i hemspråket men kan ha en helt annan tolkning där.
Jag tar väldigt lätt på uppgifterna om att GM varit mobbad i detta skedet.
Jag hade inte varit förvånad om det existerar ett klipp som cirkulerat bland elever när BO gett GM en örfil men en sådan situation är inte att klassa som att GM varit mobbad under än längre period.
Citera
2016-01-12, 14:06
Medlem
snurre-spratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Den version jag ger är en trolig version till skillnad från din fantasiversion.
Jag ska dock ge dig cred för att du förmodligen fick tio flashbackare att få orgasm framför datorn.
Långvarig mobbing eller kränkande film på nätet är två faktorer som kan vara utlösande.
Vilket vi endast har pappans ord på att det har hänt! En arab-pappa som oftast inte har en aning om vad som sker i skolan och jag är ganska säker på att pappan aldrig satt sin fot i skolan.
Citera
2016-01-12, 14:06
Medlem
CheapyTrashmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
1.) Nyanländ Kaozblatte gör kaoz på sin omgivning precis som kaozblattar är tränade att göra. Kaozet inbegriper utöver allmänt störande beteende upprepade trakkasserier mot felaktigt klädda svenska horor.

2.) Lärare och skolledning tillämpar kulturmarxistisk mall 1A, ursäktar beteendet samt letar fel hos offren. Det är i själva verket kaozblatten som är offret.

3.) Kaozblattens fader bibringas uppfattningen att sonen är offer för det rasistiska svenska samhället, eftersom har på ett tidigt stadium har lärt sig att rasistanklagelser medför gräddfil, ansvarsfrihet samt potentiella ekonomiska fördelar så adopterar han snabbt narrativet om att sonen är "mobbad". Givetvis ivrigt påhejad av batikhäxegänget ifrån kommun och skola.

4.) Kaozblattens svenska skolkamrater väljer att tiga tyst om beteendet då de väl känner de sociala konsekvenserna samt de fysiska riskerna med att säga emot. Ingen vill ju stämplas som rasist.

5.) Nyanländ balt kommer in i bilden. Sagda balt är undervisad i den enkla sanningen: att kaozblattar är kaoz och gör kaoz och har ännu inte hunnit försvenskas och feminiseras som sina svenska skolkamrater. I hans land säger man ifrån när någon förgriper sig på flickor. Han sätter givetvis ner foten, givetvis med den brist på takt som bara en femtonårig kille kan uppbåda.

6.) Kaozblattens heder kränks djupt. Saken rapporteras till hemmet varpå det blir full arabkonferans hemma i köket. Fadern kommer inom kort med domen: Uprätta din och familjens heder eller lev som en smutsig hund utan heder.

7.) Hedern återupprättas på det enda sätt som duger: grovt och fegt våld.

8.) Media får panik eftersom händelsen kan komma att utnyttjas av främlingsfientliga krafter, lösningen blir att karaktärsmörda brottsoffret innan kroppen ens hunnit kallna.

Tack för en sammanställning av fallet! Frågan är nu hur BO kan få upprättelse och förståelse? Måste elever gå ut med information? Hur kan media få klarhet i att det är just HEDERN som GM ville försvara? Hur många av MSM-läsare kommer missförstå detta till GM fördel? Kan BOs familj gå ut med sanning? Kommer isf denna sanning tas emot? Tragisk händelse som vinklas alltför tokigt just i detta nu.
Citera
2016-01-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syskonen
Vad fan pratar du om?

Scenario 1: Vit kille går in på skola och dödar 2 blattar.
Scenario 2: Blatte går in på skola och dödar 1 vit kille.

Omständigheterna verkar extremt lika. Lägg gärna till att GM-blatten betett sig illa mot vita tjejer vilket den vita BO-killen försökt motverka.

Ja om man är rasist och enbart kan se världen i termer av hudfärg så kan det ju se ut som 1+1. Du utgår liksom ifrån att alla med olika hudfärg är i någon for av konflikt. Visst, kan hända den konflikten existerar på sina håll, men fan se dig omkring, det är generellt sett inte så Sverige fungerar.

För alla andra är det motivet som räknas. Trollhöttan: politisk motiverade rasistmord. Här handlar det om att han haft agg mot en enskild person = helt annan typ av motiv och hudfärgsmotiv verkar helt saknas (förutom i korkade rasisters enfaldiga hjärnor)
Citera
2016-01-12, 14:08
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Den version jag ger är en trolig version till skillnad från din fantasiversion.
Jag ska dock ge dig cred för att du förmodligen fick tio flashbackare att få orgasm framför datorn.
Långvarig mobbing eller kränkande film på nätet är två faktorer som kan vara utlösande.

Om det visar sig att det inte finns något dokumenterat akutmottagningsbesök, anmälan till polisen eller anmälan till socialtjänsten...är du då beredd att släppa din version och inse att mördarens fader ljuger för att hans son skall komma undan så lindrigt som möjligt?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Välkommen till 2000-talet.
Misshandel är förnedring om så bara bitchslaps. Har han sedan skickat runt en film är det grov förnedring.
Som jag sagt i tidigare inlägg så kan den här filmen ha utgjort den utlösande faktorn
om det nu inte varit långvarig mobbing.
Va? Förnedring är ingen brottsrubricering enligt Brottsbalken?
En örfil lär betecknas som ringa misshandel; renderar sannolikt bara dagsböter för vuxna GM. För en 15-åring lär det inte ens bli det.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag skulle tro att det är svårt att fabricera en sådan lögn då man oftast lätt brukar få fram den(filmen). Anledningen till att jag tror att en sådan film finns förutom att det nämnts här på flashback är naturligtvis den starka motreaktion(mord) som avgetts. Vem som helst hade kunnat bli våldsam om en förnedrande film läggs ut om en själv.
Så våldsam att du anfaller någon bakifrån med kniv efter att ni varit ifrån varandra i mer än två veckor? GM tar med sig en kniv till skolan, och överfaller BO bakifrån och hugger honom i ryggen med den medtagna kniven. Detta är ju inget dråp, utan ett klockrent mord, med ett vuxenstraffvärde på minst 16 års fängelse, förmodligen mer - det är ju lite oklart ännu hur den senaste lagskärpningen när det gäller straff för mord kommer att utfalla.

Om det är ens tillnärmelsevis så du tycker att det är normalt att reagera, så vill jag nog inte umgås med dig IRL.

Sen tycker jag att vi ska vara lite försiktiga med att döma död man här. De uppgifter vi har kommer från håll som normalt är starkt otillförlitligt - GM:s anhöriga. BO själv kan inte försvara sig, och hans föräldrar har inte tagit till orda i offentligheten. Dessutom kan en hel del av berättelsen ifrågasättas rent objektivt, som uppgiften att GM tagits till sjukhus för misshandelsskador. Att på så skakiga data karaktärsmörda ett femtonårigt mordoffer bara för att man i alla lägen vill ta kampen mot rasismen är inte särskilt vare sig intellektuellt stringent eller moraliskt högtstående. (Eller särskilt effektiv kamp mot rasismen heller, om nåt i storyn senare baktänder.) Och att det enligt pojkens pappa själv handlade om att upprätta GM:s heder låter inte sådär jättebra - i vart fall inte i mina öron.
Citera
2016-01-12, 14:10
Medlem
DaddyD2s avatar
Jag tror inte GM var mobbad. Möjligtvis utfryst, men inte mobbad. Och utfryst lär han ha blivit av sitt aggressiva beteende. Förmodligen spelade han "cool" och betedde sig som en alfahanne första dagen han anlände, varpå alla andra tog avstånd från honom och pratade bakom ryggen på honom.

Det är av den här anledningen som integration är så himla viktigt. De måste få lära sig hur man skaffar vänner här i Sverige och inte låta dem skaffa vänner som hemma på savannen.
Citera
2016-01-12, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
1.) Nyanländ Kaozblatte gör kaoz på sin omgivning precis som kaozblattar är tränade att göra. Kaozet inbegriper utöver allmänt störande beteende upprepade trakkasserier mot felaktigt klädda svenska horor.

2.) Lärare och skolledning tillämpar kulturmarxistisk mall 1A, ursäktar beteendet samt letar fel hos offren. Det är i själva verket kaozblatten som är offret.

3.) Kaozblattens fader bibringas uppfattningen att sonen är offer för det rasistiska svenska samhället, eftersom har på ett tidigt stadium har lärt sig att rasistanklagelser medför gräddfil, ansvarsfrihet samt potentiella ekonomiska fördelar så adopterar han snabbt narrativet om att sonen är "mobbad". Givetvis ivrigt påhejad av batikhäxegänget ifrån kommun och skola.

4.) Kaozblattens svenska skolkamrater väljer att tiga tyst om beteendet då de väl känner de sociala konsekvenserna samt de fysiska riskerna med att säga emot. Ingen vill ju stämplas som rasist.

5.) Nyanländ balt kommer in i bilden. Sagda balt är undervisad i den enkla sanningen: att kaozblattar är kaoz och gör kaoz och har ännu inte hunnit försvenskas och feminiseras som sina svenska skolkamrater. I hans land säger man ifrån när någon förgriper sig på flickor. Han sätter givetvis ner foten, givetvis med den brist på takt som bara en femtonårig kille kan uppbåda.

6.) Kaozblattens heder kränks djupt. Saken rapporteras till hemmet varpå det blir full arabkonferans hemma i köket. Fadern kommer inom kort med domen: Uprätta din och familjens heder eller lev som en smutsig hund utan heder.

7.) Hedern återupprättas på det enda sätt som duger: grovt och fegt våld.

8.) Media får panik eftersom händelsen kan komma att utnyttjas av främlingsfientliga krafter, lösningen blir att karaktärsmörda brottsoffret innan kroppen ens hunnit kallna.

Kunde inte formulerat mig bättre själv. Detta var en ren uppvisning i modern sammhällsanslys och upplysthet!

Jag står bakom och tror på varenda ord och mening, faktiskt.
Senast redigerad av redlineoffside 2016-01-12 kl. 14:14.
Citera
2016-01-12, 14:13
Medlem
Här ges en något annorlunda bild än den officiella av vad som hände, lite oklart av vem.

Om det redan varit uppe i tråden (jag har inte läst igenom hela) så kan mod ta bort mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in