2016-01-12, 12:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Men snälla hasselmuz vi pratade om arbtetskläder som var i byssjan! Vi pratade om kläder som Lisas kropp var täckt med.
Menar du att IB hade tvättat dom?

Ok! Men NB säger i förhör att han aldrig har varit i byssjan, bara tittat in en gång. De egna arbetskläderna hade han hemma.
2016-01-12, 12:05
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Vad är det för hus som står brevid eller mittemot där byssjan låg, nån som vet vem som bor där?
http://cdnmo.coveritlive.com/media/i...canjuboden.jpg

Och är Avarius "borta" att man inte får tag på honom , inte ens hans mamma enligt IR(Aftonbladet)??

Närmaste bostad ligger ca 100 m bakom där boden stod, men ingen bodde där vid tiden för mordet.
2016-01-12, 12:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, att hon aldrig skulle ha följt med någon okänd, och om du tror att det var så lätt att lura Lisa in i ladan underskattar du henne betydligt.

Lisa var trots allt bara 17 år, mycket mer lättlurad än en vuxen kvinna. Adriana lät sig inte luras ( ja, hennes vittnesmål är starkt eftersom det stämmer oerhört väl med tiden då NB passerade efter att ha setts på bevakningskamerna).

Dessutom trodde hon sig veta vem det var, han har sina arbetskläder på sig och ropar från sin arbetsplats ladan. Ingen total främling alltså.

Vi vet ju att också att han var framgångsrik, Lisa gick över vägen.
2016-01-12, 12:12
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
De sänkte de nya vittnena....... vad annat var väntat. Idag då, NB får "återuppleva" gamla minnen och kan dra i sin skinnspik en gång till.

Jaja, kul att LGW är med för räkning av veckans brott. Undrar vad han kommer säga om detta när han varit på plats och inte bara en uppbyggd modell i tv. Han skulle ju äta upp hatten om det skulle bli annat utfall än det som redan är NB livstid.

Du är en av de som har koll här, och tro mig vad jag har letat efter denna info jag har för mig att det stod, möjligen i förhör är säker på att jag läste de. I veckans brott säger LGW att ho fraktats från ladan med bil nåt annat finns inte, men varför inte nedanstående:
- De körde grävmaskin NB AB den helgen. (Vilken dag? Söndag?)
Mycket verktyg i kofferten på bilen, men ledigt i grävmaskinens skopa. Höjer du upp skopan syns det inte om det ligger ett lik i! Finns bara enplanshus där mest och beroende på vilken väg man tar.

- Undrar också var kopplingsstationen det är tal om ligger? Ser stort ut som att man kan hänga nån där också, i alla fall på bild. Kanske var arrangerat för mord där med? Nära dit och skulle vilja kolla in läget.

- Jag undrar om de datumbestämt skiten de hitta i ladan efter NB, för enligt han själv skulle han satt sig där tidigare än 7/6 trots att det finns toalett! Det är inte sällan som en mördare måste skita efter att han gjort ett mord och NB vill väl inte att nån kliver in i slakthuset där LH:s lik ligger. Därför väljer han att skita i ladan och det fanns ju toarulle inne i slakthuset, DNA? INGEN har svarat mig på denna frågan som jag nu ställer ? för fjärde gången.

Toaletten i tillbyggnaden fungerade inte, närmaste toa låg i " spritfabriken" om jag inte missminner mig.
2016-01-12, 12:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Väldigt trovärdigt. Som LWGP skrev i juni - det måste vara någon som hon kände.

GW Persson har ändrade sig när han såg fakta. Det borde du också göra efter allt som jag med flera har försökt förklara för dig.
2016-01-12, 12:20
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
NB hade skadat sina händer ofta och vad gör man när det blöder? Man torkar blod. Han hade torkat blod med något t ex papper och slängde till soppor. Man kan hitta mycket material med dna i soppor. Bland annat hade NB alibi från sin bror och fru, men den alibi knäcktes efter påtryckning i förhör i Vilnius.

Blod är mycket svårt att överföra. Teknikerna ser skillnad på torrt, överfört blod även om det är fuktat.
Det viktigaste beviset här är väl att man INTE överförde det till bilen, byssjan, kroppen. Du undrar ju varför det inte finns bevis på dessa ställen. Ja det undrar jag med för om det var planterat så kunde man väl lika gärna gjort det ordentligt så det inte fanns några tvivel kvar.

Angående alibi så var hustrun kallad som vittne men väljer att stanna hemma. Barnet har hon lämnat långa perioder förut, varför inte några dagar nu? Som hustru skulle man väl göra allt för att vittna men nej, hon vittnar inte, för hon vet vad som har hänt.

Detta får bli mitt sista svar till dig för vissa saker går visst inte in.
Senast redigerad av hasselmuz 2016-01-12 kl. 12:28. Anledning: tillägg
2016-01-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Skövdenyheterna har lyckats fånga N på bild vid vallningen på plats. Lisas Holms mördare verkar ha levt gott på maten som serverats i häktet.

http://www.skovdenyheter.se/

Det skulle jag inte säga. Det svårt att känna igen honom.
2016-01-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Blod är mycket svårt att överföra. Teknikerna ser skillnad på torrt, överfört blod även om det är fuktat.
Det viktigaste beviset här är väl att man INTE överförde det till bilen, byssjan, kroppen. Du undrar ju varför det inte finns bevis på dessa ställen. Ja det undrar jag med för om det var planterat så kunde man väl lika gärna gjort det ordentligt så det inte fanns några tvivel kvar.

Angående alibi så var hustrun kallad som vittne men väljer att stanna hemma. Barnet har hon lämnat långa perioder förut, varför inte några dagar nu? Som hustru skulle man väl göra allt för att vittna men nej, hon vittnar inte, för hon vet vad som har hänt.

Detta får bli mitt sista svar till dig för vissa saker går visst inte in.

Har du lyssnat på Helena Andersson? Enlig FUP det går att överföra avfuktat blod.
Och det är ingen bevis att det inte finns bevis i bilen, byssjan och kroppen. Det är tvärtom. Man kan inte binda NB till byssjan och Lisas kropp. Det finns ingen spår.
Jag måste säga att dina påstående övertygar inte mig.
2016-01-12, 12:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Den ende som "lekte" I ladan var NB. Med sig själv dessutom. Det finns det tydliga spår efter!
2016-01-12, 13:03
Medlem
Citat:
Det skulle jag inte säga. Det svårt att känna igen honom.

Jag tycker han ser plufsig ut jämfört med de bilder som togs när han togs in i sommras när man tittar på ansiktet och benen. Håret är väldigt mörkt på just den här bilden. Men som någon långt tillbaka i tiden skrev i tråden så förundras jag också lite hur han förändras rent utseendemässigt under åren.
2016-01-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Du tror inte att NB ljuger om att han skadade sina händer ofta, med tanke på att han ljuger om precis ALLT annat!!!
Tror du på den löjliga konspirationsteorien?
VARFÖR skulle någon vara intresserad av att sätta dit en helt obetydlig diversearbetare från Litauen.
VARFÖR skulle man välja detta krångliga sett, det vore väl enklare att slå ihjäl NB istället.
Tänk efter lite!!!

NB hade skador på underarm när han häktades. I hans jobb är det lätt att skada sig.
Jag har lyssnat och tittat på video, han ser inte ut som psykopat och lögnare. Han ljuger inte om ALLT, (lyssna på vittnen), men det var andra personer som sa en del osanning lindat i en del sanning.
Varför skulle någon vara intressant att sätta dit honom? - För att slippa ta ansvar för Lisas mord.
Tänk efter lite !
2016-01-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har läst det.
En orsak kan vara att hon har blivit stressad någon har ropat
på hjälp "snälla hjälp kom fort skynda min bror är skadad hjälp".

I ett sådant läge kanske hon inte tänker efter utan agerar spontant.
Hade inte pappan en åsikt om hennes hjälpsamhet också?

"Han är inte uppfostrad så" sa mamman om NB.
Ibland avviker man från vad man blivit lärd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in